Ik heb een andere motor voor mijn Acadiane gekocht en ga die nu inbouwen. Het valt me alleen op dat dit een 3e andere koeltunnel is.
Er zat orrigineel een AK2 motor in ;
Deze had een koeltunnel rondom de koelfan (dus niet de koelbeplating rond de cilinders) die helemaal dicht was. Enkel lucht door de oliekoeler en cilinders.
In mijn AM2 die in m'n Ami 8 zit, zit ook een gesloten koeltunnel (rondom koelfan) maar heeft daarbij een directe aansluiting naar het lucht filter. Lucht dus naar oliekoeler, cilinders en luchtfilter.
De AM2A die ik nu voor de acadiane heb gekocht heeft een koeltunnel (rondom de koelfan) die in tegenstelling tot de 2 anderen aan de onderkant zowel links als rechts een gat heeft met een kort pijpje (ong. 10 cm) eraan. Deze pijpjes wijzen naar achteren en zitten vlak achter de motorrubbers aan de voorkant. Hier gaat dus koellucht doorheen die dus niet kan dienen voor koeling van de motor.
Waarom is dit want dit heb ik nog nooit gezien en hoort er iets aan te zitten ? Ik kan slechts simpel denekn en dan heb ik de indruk dat dit dus ten koste gaat van een goede koeling.
Groet Mart
verschillende koeltunnels
-
- Veelvuldig poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: