Wat maakt een velg een tubeless?

Alles over de wielophanging
Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 22 mei, 2007 12:33

backfire schreef:Lezen Jeroen, daar hebben we het niet over. ;)
Ik reageer alleen op jou verhaal van lekkage langs het ventielgat :wink: Maar ik geeef toe dat ik dat verkeerd heb opgevat :roll:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

abr2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 3 jan, 2005 20:42

Bericht door abr2cv » di 22 mei, 2007 13:11

backfire schreef:
abr2cv schreef:I Binnenbanden lopen altijd leeg, waardoor je lucht krijgt tussen binnen- en tubelessband.
Ik bedoel met bij het ventiel leeglopen dat je normaal gesproken geen lucht tussen binnenband en tubelessband hebt (niet noemenswaardig) omdat dit ontsnapt bij het ventielgat, daar een binnenband geen afsluitend ventiel heeft met de velg. :wink: Maar ik kan me daar in vergissen hoor, ben tenslotte geen bandenspecialist. :)

Nog helemaal vergeten te vermelden voor de Topic Starter, je wilt je velgen verbreden, heb ik ook laten doen. Bij de velgendokter werd wel vermeld dat bij de eend velg ze geen garantie geven op een luchtdichte las. Hoewel de hele handel afgekit wordt blijft het grote probleem dat het materiaal erg dun is om te lassen.
Meestal dicht het ventiel wel af, het loopt taps toe en wordt daardoor in het gat geduwd door de lucht in de band. Daar kan weinig lucht langs, maarja genoeg over binnenbanden. De conclusie zijn we t allemaal mee eens.
Owja ik ben wel een bandenspecialist 8)
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.

Plaats reactie