Bumpers vooraf behandelen (?)

Alles in, over, rond en op de koets.
Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 9 mei, 2007 23:47

Nee hoor, want was een beursaanbieding. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

inmijneendje
Moderator
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » wo 9 mei, 2007 23:50

Punky schreef:Nee hoor, want was een beursaanbieding. :wink:
Oke is je vergeven :D

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 10 mei, 2007 08:56

Punky schreef:Waarom heb je geen bumpers gehaald bij Mehariche (Club Cassis) Daar had je 2 zwarte (kataforese behandeld) voor 32,- en voor ietjes meer had je ze in kleur gehad. Maar zeker geen 75,- En nog mooier er zat 10 jaar garantie op voor het geval ze toch doorgerot waren!!!
Heb ik zien liggen, maar ben ik nog weet ik hoeveel aan spuitbussen kwijt. Bumper die ik nu heb zijn ook kataforese behandeld. Had je er bij Meharich ook rosetten met bijbehorende rubbers bij? Bij jacques namelijk wel.

Binnenin deze dingen zit ijzer wat op den duur gaat roesten, dat zet uit zodat heel je plastic strip op je roset uitscheurt. Voordat ik ze er 3 jaar terug op gezet heb deze eerst volgespoten met vette troep (olie ofzo). Haalde ze gisteren van de oude rosetten af om te kijken: geen spatje roest :D

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 10 mei, 2007 09:32

Bij Mehariche had je inderdaad alleen een voor en achterbumper, dus zonder de rozetten etc.
PuNk RoCK LosEr

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 24 mei, 2007 09:32

Nou de bumpers zo'n beetje behandeld en ook kit aangebracht op enkele naden. Gisteravond met 2 schroeven de bumper alvast vastgezet. Niet zo'n succes die imitatiebumpers :? Zie foto's:

Schroefgat links zit aardig boven elkaar:

Afbeelding

Dat kun je van rechts niet zeggen....

Afbeelding

Tsssss.....

Afbeelding

Voorlopig maar even zo opgelost:

Afbeelding

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 24 mei, 2007 10:05

Bij het monteren, kun je het beste de bumpersteunen ook half vast op het chassis zetten. Dan kun je ervoor zorgen dat de gaten overeenkomen. En dan kun je later door alles aan te draaien de bumper wel goed monteren.
PuNk RoCK LosEr

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 24 mei, 2007 10:35

Punky schreef:Bij het monteren, kun je het beste de bumpersteunen ook half vast op het chassis zetten. Dan kun je ervoor zorgen dat de gaten overeenkomen. En dan kun je later door alles aan te draaien de bumper wel goed monteren.
Dat is een goede denk ik! Ik overwoog al om de bumersteunen helemaal los te schroeven dan de bumper eraan vastmaken en dan de bumper + bumpersteunen vast te zetten aan het chassis. Maar jouw optie is wellicht net zo goed.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 24 mei, 2007 10:45

Op alle gaten (dus die van de bumper, de steunen en je chassis) zit speling. Door ze dus eerst allemaal half vast te monteren kun je nog wrikken en schuiven. Daarna alles goed vastzetten en alle gaten komen overeen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 26 mei, 2007 11:30

Wij hebben een zwart bumper gekocht bij Mehariche op de beurs, nu moet hij nog in de bumperkleur worden geverfd. Kan ik dit het beste doen met een spuitbus, of wordt het mooier met een roller? iemand ervaring?

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 26 mei, 2007 13:10

het gaat er niet om hoe je het doet, maar welke verf je gebruikt. PS die zwarte verf er af halen en in een goede primer zetten, anders begint hij volgend jaar al weer te roesten, TENZIJ, dit een kataforese behandelde is, dan alleen licht opschuren ;)

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 26 mei, 2007 13:16

Kataforese behandeld en gloedjenieuw. We gaan zo de primer halen, maar kan ik dan beter een metaalroller en verf gebruiken of een spuitbus?

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door stef1987 » za 26 mei, 2007 13:32

kan beide, persoonlijk vind ik dat een bumper moet blinken en glimmen :P en ook dat deze strak moet zijn.

Hiervoor is spuiten de beste (duurdere) optie.

Rollen gaat daarintegen ook vrij goed, vooral bij nieuwe bumpers. Een gevaar is het sinasappel effect.

Rollen en spuiten het liefst doen wanneer het warm is, dan hard die mooi strak uit. Tevens heb je zo meer glans.

Als je naar de prijs kijkt, dan roep ik meteen rollen. Dit is echt stukken voordeliger.
Kijk je niet op een paar eurie, koop dan lekker een spuitbusje ;)

Als je nog nooit heb gespoten dan is ook rollen aan te raden (maarja, voor alles moet er een eerste keer komen).

Mijn eerste keer spuiten uit een spuitbus was dus een dilemma :( maarja oefening baart kunst :D:D

Greetz
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 26 mei, 2007 15:55

Rossero schreef:Kataforese behandeld en gloedjenieuw. We gaan zo de primer halen, maar kan ik dan beter een metaalroller en verf gebruiken of een spuitbus?
Inderdaad deze zwarte laag zeker laten zitten. Voor een strak resultaat, kun je hem naar mijn mening het beste spuiten.

Dus goed ontvetten, primer en dan je toplaag erop.
PuNk RoCK LosEr

Plaats reactie