Uitlaat

Duintje
Moderator
Contacteer:

Uitlaat

Bericht door Duintje » za 26 mei, 2007 22:25

Vandaag maar eens begonnen aan heel veel achterstallig onderhoud aan mijn eend. Want binnenkort weer APK en naar Zweden natuurlijk.

1 van de puntjes is dat ik elk jaar mijn uitlaat dicht loop te kitten met gumgum, en dat een beetje zat ben.

Het probleem is dat het stuk uitlaat dat van de motor komt en de sigaar ingaat, niet ver genoeg erin kan.

Wat is de truuk ? Kan ik het stukje pijp bij de sigaar wat ruimer maken ? Hoe doe je dat ?

Acadaantje
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Acadaantje » za 26 mei, 2007 23:07

toevallig vandaag ook gehad... gumgum en achterste ophanging wat naar voren gebogen zodat ie er verder opkan...
Acadiane met Visa blok en 123/evo

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 27 mei, 2007 00:05

Ik zou in die situatie het pijpje waar het stuk bochtige buis niet in past af zagen en er op m'n werk een iets ruimere er op lassen. Maarja, ik heb dan weer het voordeel dat ik op een technisch bedrijf ben en een beetje kan lassen.
Afblijven.

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » zo 27 mei, 2007 01:31

dat is dus geen optie. Maar is zo'n pijpje nog wat ruimer te maken door er met geweld iets in te rammen, of gaat dat gewoon niet gebeuren ?

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 27 mei, 2007 01:42

Is jouw uitlaatsysteem opgebouwd uit diverse merken ofzo. Het zou toch allemaal goed in elkaar moeten passen zonder problemen.

Leukt ie net tussen die inkepingen die ze in de pijp gemaakt hebben ofzo? :roll:

Hoe is de staat verder? Is een nieuwe uitlaat geen goede optie?

De uitlaat wijder maken door er iets in te rammen zal niet gaan werken. Normaal worden deze door een machine uitgerekt om de juiste diameter te krijgen. Als je hem vastramt en je krijgt hem er zo al verder in, dan zul je hem nooit meer van mekaar krijgen.
Laatst gewijzigd door Punky op zo 27 mei, 2007 04:36, 1 keer totaal gewijzigd.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 27 mei, 2007 02:45

Haal alle roest weg van alle delen en probeer het dan nog eens. Lukt het niet: slijp een heel dun laagje van de buitenkant vna de pijp. Kan met een haakse slijper met lamellenschijf (afbraamschijf gaat te rap) of een vijl (maar dat duurt heel lang).
Afblijven.

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » zo 27 mei, 2007 10:31

Punky schreef:Leukt ie net tussen die inkepingen die ze in de pijp gemaakt hebben ofzo? :roll:
Hij leukt inderdaad bij die inkepingen, aan beide kanten. Misschien dat ik LE's tip eerst eens probeer: eerst ontroesten en dan beetje opschuren/vijlen....

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 27 mei, 2007 11:58

Dat ie bij de inkepingen lekt kan kloppen. Had k ook. Daarom gebruik ik uitlaatmontagepasta van Bosal. Kun je bij elke goede automaterialen halen. Dat spul smeer je erop, steekt de buizen in elkaar et voila.... luchtdicht. Gun gum kan ook maar vind ik eigenlijk een lapmiddeltje (hoewel t best handig is :-)).
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 28 mei, 2007 00:09

In de autohandel heb je ook van dat alumium of blik wat je om een lekke uitlaat kunt bevestigen om hem dicht te maken. Misschien kun je daar iets mee. Is wel een lapmiddel.

Gun Gum of Bosal uitlaatpasta en de nodige modder die er op komt, hield het bij mij altijd wel dicht eigenlijk. :roll:
PuNk RoCK LosEr

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Eminence Grise » ma 28 mei, 2007 09:45

nog ouderwetser is " kachelkit". Werd gebruikt om bij kolenkachels de ruitjes en de pijp aan de achterkant vast te zetten. Werd keihard.
Tis en blijft een lapmiddel.....
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » di 29 mei, 2007 23:12

vanavond alles eens ontroest en kaal geslepen en het past nu heel netjes in elkaar...

Het kan soms zo simpel zijn.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 29 mei, 2007 23:24

:lol: :lol: :lol:

Dat krijg je als je je eendjes niet de nodige aandacht geeft he.

:lol: :lol: :lol:
PuNk RoCK LosEr

abr2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door abr2cv » wo 30 mei, 2007 09:08

TB schreef:Dat ie bij de inkepingen lekt kan kloppen. Had k ook. Daarom gebruik ik uitlaatmontagepasta van Bosal. Kun je bij elke goede automaterialen halen. Dat spul smeer je erop, steekt de buizen in elkaar et voila.... luchtdicht. Gun gum kan ook maar vind ik eigenlijk een lapmiddeltje (hoewel t best handig is :-)).
Uitlaatmontagepasta en Gum Gum is hetzelfde, althans de dikke versie van Gum Gum. Die witte 'tandpasta' Gum Gum uit de tube moet je niet hebben, maar er is ook een dikke bruine pasta in tube. Dat werkt beter, het is algemeen bekend dat vervangingsuitlaten een slechte passing hebben. :lol:

Waarom wil je er geen uitlaatmontagepasta tussen hebben? Gaat een uitlaatleven mee.
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.

TB
Moderator

Bericht door TB » wo 30 mei, 2007 18:24

Ik ken de gun gum als zo een potje met bruine drap dat je met water moet mengen.

Uitlaat momtagepasta is vrij normaal om te gebruiken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 30 mei, 2007 19:00

De gum-gm die ik heb is ook gewoon grijs en zit in een tube, werkt goed.

Plaats reactie