Aan ons eendje;
Ik had inderdaad zelf ook al rondgeneust op het net op zoek naar soortgelijke roadsters. Ik ben er zelf drie tegengekomen waarvan jij er inderdaad ook twee hebt gevonden.
De eerste, de belgische langneuseend;
De tweede, de soortgelijke variant in het zwart;
De derde, de Gauloise Cabrioente
Wat ik jammer vind bij alle drie de eenden is de cabrio-kap-bak. Deze komt na de achterdeur weer omhoog en breekt een beetje de lijn van alle drie de auto's. Ik wil een mooie afronding naar beneden maken met een ronde achterklep.
Ook vind ik vooral bij de eerste twee roadsters de manier van verlengen erg sonde. Ze hebben de achterdeuren in stand gehouden waardoor er een nare rechte lijn aan de voorkant van de deur komt, en de voorruit wel extreem ver naar achteren is geplaatst. Beide hebben ook de overige ruimte niet opgevuld. De Gauloise-eend heeft de motorkap minder verlengt en de voorkant van de koets gewoon 60 cm naar achteren verplaatst. Jammer alleen dat de achterkant van de deur weer niet scheef loopt. Ik ga (proberen) de voorkant van de voordeur aan de achterkant van de achterdeur te monteren/lassen. Dit is eigenlijk de grootste uitdaging.
Nog een groot verschil is dat ik het voorspatborden doortrek naar achteren en laat overgaan in een treeplank totaan de achterspatborden, om de ruimte op te vullen, en het geheel sierlijker te maken.
--------------------------------------------------------
Aan Rollo;
Uiteraard vind jij appeltjesgroen het mooiste ;P
Ik heb hieronder drie schetsen van cabriokappen gemaakt. Zoals hierboven uitgelegd heb ik geen cabriobak dus moeten ze makkelijk zijn op te vouwen en weg te zetten/op een andere manier mee te nemen zijn. Hieronder zijn de drie schetsen die ik heb gemaakt, met uiteraard als bovenste zonder kap. Ik hoop ook 9 van de 10 keer geen gebruik te hoeven maken van de cabrio-kap, dus eigenlijk staat gebruiksgemak voorop.
De schetsen:
De eerste is de moeilijkste om te maken, omdat deze geheel rond is, en bijna onmogelijk om mee te nemen omdat dit een hardtop zou zijn. Wel vind ik dit de mooiste oplossing. (achterklep kan niet meer open)
De tweede is de kap die iedereen ondertussen al heeft gezien, met schuine achterruit. Mijn motivatie was ten eerste een beetje ami6 achtig. Ten tweede was mijn eerst ontworpen kleurstelling nr1 uit het bovenstaande gamma. Bij deze vrij aggressieve kleurcombi vond ik het schuine dakje toch wel het beste passen. (achterklep kan nog wel open)
De derde is een beetje een combinatie, wel makkelijk op te klappen, maar toch verder naar achter. Toen was mijn inspiratie op. (achterklep kan niet meer open)
Laat even weten welke de auto met kap dicht het best tot zijn recht laat komen. Of als iemand nog een idee heeft om hem wel mooier te maken waarbij het nog wel mogelijk is om de kap te gebruiken, graag, mij lukt het niet.
Verder allemaal heel erg bedankt voor de kleur-reacties en op en aan-merkingen. Ik ga deze week starten met het maken van een schaalmodel. Mischien twee in twee verschillende kleuren.
Laat even weten wie welke kap het mooiste vind