2CV Roadster

Burtons, lomaxen, Charons, Le Patrons, etc.

Welke kleur staat het beste? (zie openingspost)

1, Geel/Zwart
3
11%
2, Bordaux/Zwart
2
7%
3, Appeltjes groen
2
7%
4, Zwart/Rode velgen
3
11%
5, Donkerblauw/Creme spatborden
7
26%
6, Rood/Wit (Dolly)
0
Geen stemmen
7, Groen/Wit (Dolly)
0
Geen stemmen
8, Geel/Zwart (Charleston)
4
15%
9, Bordeaux/Zart (Charleston)
3
11%
10, Oranje/Wit (Spot)
3
11%

Totaal aantal stemmen: 27

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » ma 28 mei, 2007 16:12

Aan backfire;

Dan krijg je weer de standaard roadster waarbij de voorkant niet is doorgetrokken naar achteren, maar de achterkant naar voren waarbij de voorruit ongeveer op dezelfde plaats blijft. Met een softtop kun je dan zeker veel leukere dingen doen, maar het idee gaat dan een beetje verloren :(

Aan Rollo;

De Gauloises heeft zeker een mooi kappie, alleen heeft deze de achterklep in tact gelaten. Hierdoor heeft de kap een eigen opbergruimte en kan hij mooier in lijn lopen. Alleen vind ik dat (persoonlijk) zo lelijk als hij open rijd :roll: Verder zal de mijne er erg veel op gaan lijken. Zwart linnen, een harde achterruit, en rondom vast te zetten met drukknopen. Ik probeer alleen nog een goede oplossing te vinden voor zijramen in de deuren. (ideeën?)

Aan spookeend:

Zeer zeker. Ik heb net ook even een schets ervan gemaakt, en het ziet er inderdaad beter uit. Het is overigens sowieso niet zo dat ik de restjes van de deuren vastlas als opvulling, er komen achter de lijn van de vleugeltjes (koelsleuven/driehoekjes) gewoon panelen die helemaal doorlopen totaan de voorkant van de deuren. Dit kan ook niet anders omdat de wielen deels naar binnen moeten vallen en dus de panelen helemaal op maat moeten worden gemaakt. De treeplanken en spatborden komen maar 5 cm naar buiten, vandaar.

Het doortrekken van de motorkap is zeker wel een goed idee, moet nog wel even kijken naar de haalbaarheid. Het is vrij lastig om een stuk metaal te maken in die vorm en de motorkap moet vrij rigoreus worden verstevigd. Ook kom ik dan niet meer goed bij de gecreëerde bagageruimte/ baskist. Het zou wel mooi zijn ;)

Oja: wie woont er in de buurt van hilversum en heeft ervaring met lassen?

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » ma 28 mei, 2007 16:46

Voor je het wiel opnieuw uit gaat vinden... ;-)

In Frankrijk zit een gozer die dat soort kits maakt:

http://62.95.94.132/gallery/2cvWM2003/WMI88
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door leo top » ma 28 mei, 2007 16:49

Ik z0u de cabine niet zo ver naar achteren plaatsen, hij heeft zo een redelijk hoog "De grote beurt eend" karakter.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » ma 28 mei, 2007 16:51

CitroenAZU schreef:Voor je het wiel opnieuw uit gaat vinden... ;-)

In Frankrijk zit een gozer die dat soort kits maakt:

http://62.95.94.132/gallery/2cvWM2003/WMI88
De linker of de rechter?

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » ma 28 mei, 2007 16:54

De linker, die heeft de verlengde neus. De rechter is gewoon een Hofmann.
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » ma 28 mei, 2007 17:00

Was te verwachten.

Maar weet je zeker dat het een kit is? Dit is namelijk de enige die ik ooit ben tegengekomen op het net. (ik had hem inderdaad zelf ook al gezien)

Is het niet gewoon iemand geweest die net zo'n projectje als ik is gestart, met succes?

Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Peter v G » ma 28 mei, 2007 17:21

De linker ziet er wel heel stijlvol uit. Zijn er niet meer plaatjes van. :D

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » ma 28 mei, 2007 17:35

Ja, ik heb meer foto´s maar die staan op mijn oude gecrashte PC die nog onder handen moet worden genomen.
Het is echt een kit want een body kit werd op EuroCitro 2003 ook gewoon te koop aangeboden.
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » ma 28 mei, 2007 17:52

Bummer...

Btje jammer
Kom ik ook wel weer overheen

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » ma 28 mei, 2007 20:14

Ik heb net een beetje lopen modderen in paint, en zo een foto op vrij primitieve wijze bewerkt. Hieronder het resultaat!

Afbeelding

(wiel moet je er indenken, zo uitgebreid is mspaint ook weer niet)

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 29 mei, 2007 10:57

Rossero schreef:Aan backfire;

Dan krijg je weer de standaard roadster waarbij de voorkant niet is doorgetrokken naar achteren, maar de achterkant naar voren waarbij de voorruit ongeveer op dezelfde plaats blijft. Met een softtop kun je dan zeker veel leukere dingen doen, maar het idee gaat dan een beetje verloren :(
Ik heb het over 20cm niet over 50cm, dus wel een doorgetrokken voorkant maar niet zo ver als jij dat nu tekend. Je moet dan ook de motorkap verlengen en niet zoals ik hier op foto's zie een losse plaat. 8)

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » di 29 mei, 2007 11:08

backfire schreef:
Rossero schreef:Aan backfire;

Ik heb het over 20cm niet over 50cm, dus wel een doorgetrokken voorkant maar niet zo ver als jij dat nu tekend. Je moet dan ook de motorkap verlengen en niet zoals ik hier op foto's zie een losse plaat. 8)
Ik snap, CitroenAZU heeft mij gewezen op een franse kit die dit zo doet. Inderdaad een iets verlengde motorkap, met de koets iets naar achteren geplaatst. Het ziet er inderdaad best mooi uit, maar dan kan ik net zo goed die kit kopen. Ik weet het nog niet precies. Volgende week heb ik één of twee schaalmodellen, en dan kan ik het veel beter zien. Dus nog even afwachten... Dan pas weet ik wat het uiteindelijk wordt. Ik moet ook nog even op zoek naar één of twee donoreenden voor niet al te veel geld.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 29 mei, 2007 11:15

Ja maar als je het zelf maakt heb je wel veel meer eer van je werk en zeker veel meer waardering. We zien echt wel het verschil tussen een kit en een zelf gemaakt exemplaar.

En zet m is wat lager op zijn wielen, weet zeker dat dat veel beter staat ;)

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » di 29 mei, 2007 11:31

Verlies je dan niet een deel van het 'eend-rijgedrag' en vooral de vering die t beesie zn persoonlijkheid geeft? En moet je hiervoor nieuwe potten/schokbrekers bevestigen, of kun je de bestaande op één of andere manier aanpassen? Want ik ben met je eens dat hij dan een stuk beter tot zijn recht komt. Ook omdat een eend van zichzelf al hoog op de poten staat en dit wordt geaccentueerd als het model zelf lager word. zal even een schetsje maken

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » di 29 mei, 2007 11:42

Afbeelding

Beter? Ik vind van wel, dank voor de tip!

Plaats reactie