123 ignition op Visablok
-
- Beginner
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 30 dec, 2006 17:56
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ik heb het meest conservatieve blok erin liggen: de 665. De bak is van een Acadiane. Het originele blok deed het op zich wel heel goed, ik trok hem altijd door tot boven de 120 op de teller (in een aca dus ?!?!). Alleen begin ie wat te tikken en te kraken: de krukas. Die moet nu vervangen worden. Ik wil later nog wel 630 cams and 644 zuigers erin prutsen. Maar dan wil ik de LNA bak ook klaar hebben.
Maargoed de Visa zit op een Aca bak. Ik ben nog een beetje voorzichtig aan het rijden want het Visablok heeft een tijdje stil gelegen. Hij trekt heel aardig door maar als je in lage toeren doorschakelt dan duurt het wel even voor ie begint te trekken, zeg boven de 3500 toeren en dan in de tweede trap van de solex, dan pakt ie hem echt en dat voel je wel.
Niet dat ie nu harder dan 120 gaat maar dat was het doel ook niet. Ik rij er vanavond mee naar Frankrijk, via Luxemburg en daarvoor zit het blok er ook in. We zullen eens zien of ie op de E411 tegen de heuvels opkomt zonder terug te zakken naar 50km.
Er zit een "sport" luchtfilter op... ik had geen andere. Als iemand nog een Visa filter heeft.... want dit maakt wel lichtelijk herrie zegmaar (understatement).
Maargoed de Visa zit op een Aca bak. Ik ben nog een beetje voorzichtig aan het rijden want het Visablok heeft een tijdje stil gelegen. Hij trekt heel aardig door maar als je in lage toeren doorschakelt dan duurt het wel even voor ie begint te trekken, zeg boven de 3500 toeren en dan in de tweede trap van de solex, dan pakt ie hem echt en dat voel je wel.
Niet dat ie nu harder dan 120 gaat maar dat was het doel ook niet. Ik rij er vanavond mee naar Frankrijk, via Luxemburg en daarvoor zit het blok er ook in. We zullen eens zien of ie op de E411 tegen de heuvels opkomt zonder terug te zakken naar 50km.
Er zit een "sport" luchtfilter op... ik had geen andere. Als iemand nog een Visa filter heeft.... want dit maakt wel lichtelijk herrie zegmaar (understatement).
Acadiane met Visa blok en 123/evo
-
- Beginner
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 30 dec, 2006 17:56
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Heb daar ook internet dus zal morgen wel even verslag doen.
Hey cool dat je er nog hebt liggen! Dat sportfilter maakt me toch een bak herrie, niet normaal! Ook een beetje gekunstelt met de overdruknippel van de olievulpijp, moet ergens heen he? Is nu wel grappig gedaan door een ingang te maken op het luchtfilter.
Hey cool dat je er nog hebt liggen! Dat sportfilter maakt me toch een bak herrie, niet normaal! Ook een beetje gekunstelt met de overdruknippel van de olievulpijp, moet ergens heen he? Is nu wel grappig gedaan door een ingang te maken op het luchtfilter.
Acadiane met Visa blok en 123/evo
je zal wel wat terug zakken denk ik maar boven de 50 moet wel lukken ik herrinner me dat ik met visablokje 630 kam en 644 koppen niet uit 3de moest. Dit was wel met mijn 2cv. En de aanloop heb ik ook wel benut
Ik rij al heel de tijd (50 000km zonder iets van luchtfilter en dit maakt inderdaad wel wat herrie. de bedoeling is om een sportluchtfilter te maken met een turbo aansluiting. Maarja het is er nog niet van gekomen. Zal gebeuren als alles terug uiteen gaat en er een snellere nokkenas inkomt denk ik.
Greets robin en veel plezier
Ik rij al heel de tijd (50 000km zonder iets van luchtfilter en dit maakt inderdaad wel wat herrie. de bedoeling is om een sportluchtfilter te maken met een turbo aansluiting. Maarja het is er nog niet van gekomen. Zal gebeuren als alles terug uiteen gaat en er een snellere nokkenas inkomt denk ik.
Greets robin en veel plezier
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
met een sportluchtfilter moet je de sproeierbezetting aanpassen, zeker met een 665. doe je dat niet dan wil ie geen toeren maken wegens VEEL te arm.
boor de hoofdsproeier maar een tiende op en probeer het nog eens.
boor de hoofdsproeier maar een tiende op en probeer het nog eens.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Beginner
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 30 dec, 2006 17:56
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Bericht uit France:
Nou dat geen toeren maken daar heb ik dus geen last van gehad. Onderweg op de E411 vannacht, waar een paar flinke klimpartijen tussenzitten, is ie nooit onder de 80km/u gezakt. Verder doet ie kruissnelheid 120km/u dus die toeren haalt ie wel Heuveltje af wat harder maar ik durfde hem niet door te trappen boven de 130, ook leek ie dit niet echt te willen... misschien dat daar dat toerenverhaal geldt?
We zijn wel even een stukje wat langzamer gaan rijden vanwege een enorme hoos- en hagelbui waardoor de Aca begon te aquaplainen... wel spannend
Het enige probleem wat ik had is dat ie opeens niet meer lekker stationair liep. Carburateur schoongemaakt vanmiddag, probleem opgelost. Dynamo was ook aan zijn eind, lager maakte veel herrie, net dat japanse wagentje uit die film Cannonball Run. Ik vermoedde al dat die het niet ging halen dus ik had een reserve meegenomen. vanmiddag vervangen. Einddemper was wat losgetrilt maar dat was in 5 minuten ook opgelost.
Verbruik bij voornamelijk plankgas over 600km:
1 tank 20 liter Amsterdam
1 tank 20 liter in Belgie voorbij Brussel net op de E411
1 tank 20 liter in Luxemburg (voor de helft leeggereden)
50 liter op 600km = 12 km per liter
Niet echt eco... maarja ook niet echt eco gereden.
Nou dat geen toeren maken daar heb ik dus geen last van gehad. Onderweg op de E411 vannacht, waar een paar flinke klimpartijen tussenzitten, is ie nooit onder de 80km/u gezakt. Verder doet ie kruissnelheid 120km/u dus die toeren haalt ie wel Heuveltje af wat harder maar ik durfde hem niet door te trappen boven de 130, ook leek ie dit niet echt te willen... misschien dat daar dat toerenverhaal geldt?
We zijn wel even een stukje wat langzamer gaan rijden vanwege een enorme hoos- en hagelbui waardoor de Aca begon te aquaplainen... wel spannend
Het enige probleem wat ik had is dat ie opeens niet meer lekker stationair liep. Carburateur schoongemaakt vanmiddag, probleem opgelost. Dynamo was ook aan zijn eind, lager maakte veel herrie, net dat japanse wagentje uit die film Cannonball Run. Ik vermoedde al dat die het niet ging halen dus ik had een reserve meegenomen. vanmiddag vervangen. Einddemper was wat losgetrilt maar dat was in 5 minuten ook opgelost.
Verbruik bij voornamelijk plankgas over 600km:
1 tank 20 liter Amsterdam
1 tank 20 liter in Belgie voorbij Brussel net op de E411
1 tank 20 liter in Luxemburg (voor de helft leeggereden)
50 liter op 600km = 12 km per liter
Niet echt eco... maarja ook niet echt eco gereden.
Acadiane met Visa blok en 123/evo
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
als je ooit al wat meer weet over dat luchtfilter met turbo aansluiting, zou ja dat willen posten dan? ben zelf ook al eens bezig geweest met zo'n systeem namenlijk (nooit helemaal afgemaakt ) maar vooral met het idee om nog meer lucht (en koudere lucht) naar binnen te krijgen.robin2cv schreef:je zal wel wat terug zakken denk ik maar boven de 50 moet wel lukken ik herrinner me dat ik met visablokje 630 kam en 644 koppen niet uit 3de moest. Dit was wel met mijn 2cv. En de aanloop heb ik ook wel benut
Ik rij al heel de tijd (50 000km zonder iets van luchtfilter en dit maakt inderdaad wel wat herrie. de bedoeling is om een sportluchtfilter te maken met een turbo aansluiting. Maarja het is er nog niet van gekomen. Zal gebeuren als alles terug uiteen gaat en er een snellere nokkenas inkomt denk ik.
Greets robin en veel plezier
volgens de vermogens test was er nog te weinig lucht voor mijn blokki! terwijl er een grote K&N rechtstreeks op de carb. staat
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
zal ook al wel beter zijn denk ik. Nu ik denk met "turbo" op ventilator dat je dubbel rendement hebt in die zin dat de wind er door de ventilator word ingeblazen en ook wel sneller zal zijn door je verplaatsing van wagen of zie ik dit verkeerd? ok er zitten obstakels in de weg maar dat lost de ventilator misschien weer op.
Robin
Robin
-
- Beginner
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 30 dec, 2006 17:56
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Hé dat is toevallig, ik heb net afgelopen weekend (na het oplossen van m'n motorstoring) een nieuw turbofilter gebouwd (ik had een visafilter met 50 mm turbotube) nu heb ik een metalen huis gemaakt met een filterring van een visafilter waar al het filtermateriaal uit gehaald is en zeer open schuimrubber in gemaakt is. verder zit dit filter direct op de carb en aan de buitenzijde wederom een turbotube van 50 mm doorsnede! en de resultaten zijn echt bizar goed!! kan hem nu makkelijk doortrekken tot 7000 rpm (eerder met moeite tot 6000) en hij loopt veel soepeler en heb ook meer gelijkmatige trekkracht. maar ik heb het idee dat er meer uit te halen is (ff kijken wannner de eerst volgende bcc vermogensdag is) ik zal ff kijken of ik een paar fotootjes kan maken en die via via kan posten (evan??? )charleston tuning schreef:als je ooit al wat meer weet over dat luchtfilter met turbo aansluiting, zou ja dat willen posten dan? ben zelf ook al eens bezig geweest met zo'n systeem namenlijk (nooit helemaal afgemaakt ) maar vooral met het idee om nog meer lucht (en koudere lucht) naar binnen te krijgen.robin2cv schreef:je zal wel wat terug zakken denk ik maar boven de 50 moet wel lukken ik herrinner me dat ik met visablokje 630 kam en 644 koppen niet uit 3de moest. Dit was wel met mijn 2cv. En de aanloop heb ik ook wel benut
Ik rij al heel de tijd (50 000km zonder iets van luchtfilter en dit maakt inderdaad wel wat herrie. de bedoeling is om een sportluchtfilter te maken met een turbo aansluiting. Maarja het is er nog niet van gekomen. Zal gebeuren als alles terug uiteen gaat en er een snellere nokkenas inkomt denk ik.
Greets robin en veel plezier
volgens de vermogens test was er nog te weinig lucht voor mijn blokki! terwijl er een grote K&N rechtstreeks op de carb. staat
Een bijkomend voordeel is dat ie volgens mij minder brandstof verbruikt, de motortemp lager blijft maar deze dingen kunnen ook komen door de langere versnellingsbak. En wat zeker ook prettig is is dattie een stuk minder herrie maakt (visafilter bromt een beetje)
greetzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
Kijk! mooi idee zo ja! lijkt me goeie oplossing! alleen ben je dat lekkere powerfilter geluid kwijt denk ik? en dat vind ik juist zo lekker
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/