benzinemeter

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

benzinemeter

Bericht door flower » ma 14 mei, 2007 13:44

Ik heb een 64-er AZAM gekocht. Alleen de benzinemeter doetet niet. Als ik het contact aanzet springt de meter altijd op vol. Als ik achter de massa van de vlotter kortsluit met het draadje van de benzinemeter, dan springt de benzinemeter op nul....... Dit zou net andersom moeten zijn eigenlijk (contact aan-benzinemeter op nul, kortsluiten-meter voluit) Zit het probleem in de vlotter of in de meter. Ik zag wel een topic op het 2cv-forum
(http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/vlotter.html)
Maar ik heb ook geen meetapparatuur enzo.....

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 14 mei, 2007 22:58

't Loopt nog niet zo storm met antwoorden. Om het geheel wat aantrekkelijker te maken een fotootje van het voituurtje. dleeblegeips ni ejteeb nee neellA.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Twécévé op di 15 mei, 2007 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » di 15 mei, 2007 09:44

gelijk aantrekkelijker, mooi eendje......

maar ik weet het antwoord helaas evengoed niet....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

Bericht door flower » di 15 mei, 2007 14:47

das'm toch....

Als ik me niet vergis horen er op de AZAM ook nog van die lelijke chromen wieldoppen. Toch maares aanschaffen dan.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 15 mei, 2007 14:58

Ik denk eigenlijk dat de 2 draadjes aan de meter omgedraaid moeten worden.

flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

Bericht door flower » di 15 mei, 2007 15:25

das ook een mogelijkheid natuurlijk..... en dan waarschijnlijk een nieuwe vlotter?

Overigens is mn accu leeg. Kan ik m starten op mn 2cv6 12V accu?

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 15 mei, 2007 16:16

Ja,maar alleen met startkabels op de accu en gelijk starten en als hij aanslaat gelijk eraf en een stuk gaan rijden

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » di 15 mei, 2007 17:10

Maar ik heb ook geen meetapparatuur enzo.....
Ik wil je dan toch aanraden eens een multimeter te kopen, hoeft helemaal geen dure te zijn, voor tussen de 10 en 20 euro moet je zeker een kunnen vinden. Heb er zelf een van de Aldi koste toen 4 euro als ik me niet vergis en daar zitten alle basis functie op.

Overigens leuk zo'n foto in spiegelbeeld, ik dacht even dat ik naar een Slough build 2cv zat te kijken...

Groetjes Bart

flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

Bericht door flower » do 17 mei, 2007 12:40

Het probleem van de benzinemeter lijkt te zijn opgelost. Op het oude type tankvlotter zit een openschroefbaar huis. Nu is het draadje gebroken van de taster die langs de weerstand schuift. Er is moeilijk bij te komen qua solderen. FF een andere vlotter erin zetten en dan hopen datie het doet.

flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

Bericht door flower » do 17 mei, 2007 23:00

hmmm. gesoldeerd... doetet nog steeds niet :(

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 18 mei, 2007 08:00

Meten is weten hier.Dus vlotter meten in div.standen met de Ohmmeter

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 30 mei, 2007 10:48

Ahum, kwam flower zaterdagavond even zn nieuwe aanwinst laten zien. Stonden we dus ergens in Houten definitief stil (starten ho maar). Naar huis moeten lopen om met de Xantia de Azam weg te slepen. :lol:

flower
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 01:27
Locatie: amsterdam

Bericht door flower » vr 1 jun, 2007 12:12

jajaja

wilde eend
Beginner
Beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: di 10 jul, 2007 02:10
Locatie: bergambacht

Bericht door wilde eend » vr 13 jul, 2007 02:55

Ook mijn benzinemeter werkt al een hele tijd niet meer. Collega-rijders bevestigden dat vrijwel elke eend daaraan lijdt. Is dat zo?
Mijn garagehouder, geen eendspecialist, zei dat de benzinetank eruit moet om het euvel te verhelpen. Zeg me dat dit alles het niet waar is.
'alles van waarde, is weerloos ', staat als tekst op mijn achterklep. Voorkomt wellicht aanranding van mijn wilde eend

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 13 jul, 2007 06:59

Als je met het contact aan,het draadje achter de bekleding aan de bestuurderskant naast de achterbank tegen massa drukt moet de meter vol uitslaan,Als dat zo is,moet je het bij de tank zoeken,maar daar loopt ook een massadraadje naar de zijkant van de tank die problemen kan geven

Plaats reactie