Koolstof druklager 12PK maakt enorme herrie
Koolstof druklager 12PK maakt enorme herrie
Ik heb vorige week bij mijn 12pk de drukgroep met koppelingsplaat en koolstof druklager vervangen. Maar als ik nu rijdend terug schakel komt er een vreselijk jankend geluid uit het lager. Nu zit er in een 12pk geen gewoon lager, maar een koolstoflager. Is daar misschien een speciale actie voor om dit stiller te krijgen? Tis trouwens een centrifugaal, dus waarschijnlijk heb ik het daarom met optrekken niet. Dan is het verschil in draaisnelheid van bak en blok denk ik kleiner.
Tis een erg vervelend geluid en ik begin me ervoor te schamen bij een verkeerslicht.
Tis een erg vervelend geluid en ik begin me ervoor te schamen bij een verkeerslicht.
Ja, aan smeren had ik ook wel gedacht. Maar volgens mij ligt dat er na 1 keer de koppeling intrappen er weer net zo snel vanaf. Van horen zeggen heb ik begrepen dat er bij 18pk een oliepotje bij zit. Zelf heb ik dat nog niet gezien. Ook had ik al gehoord om het lager voor montage een tijdje in de motorolie te leggen. Maar te veel olie blijft er niet op zitten. En als je er teveel olie op doet, komt die olie dan niet op je koppelingsplaat?
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik weet het niet, want ik heb geen ervaring met oude eendjes en heb er ook weinig met anderen overgesproken. Ik zal morgen mijn clubbladje van de EEEC meenemen en kijken of daar namen instaan van mensen die waarschijnlijk een antwoord op jouw vraag hebben. Ik mail je wel of plaats hier een postje.
Groetjes Bart
Groetjes Bart
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Ik bewaarde de koolstofringen in het magazijn in een blikje met motorolie
zodat het alle tijd had om er in te trekken,en als je hem dan nodig had
veegde je hem af en monteerde we hem.Dan was de koolstof doortrokken
met olie en die bleef er ook echt in.De type waar een pijpje naar beneden
loopt is om het scharnier in de vork te smeren
zodat het alle tijd had om er in te trekken,en als je hem dan nodig had
veegde je hem af en monteerde we hem.Dan was de koolstof doortrokken
met olie en die bleef er ook echt in.De type waar een pijpje naar beneden
loopt is om het scharnier in de vork te smeren
Laatst gewijzigd door Gerard2cv op ma 4 jun, 2007 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.