
losspringend luchtfilter
losspringend luchtfilter
Na een hoog olieverbruik begint nu ook af en toe het luchtfilter spontaan los te springen. Volgens de garagehouder waar de eend is gekocht hoort dit niet. Ik ben dat met hem eens; alleen een oorzaak of oplossing weet hij niet, ook niet voor het hoge, volstrekt onvoorspelbare olieverbruik (soms honderd km niets dan opeens in 27 km een halve liter. Het vermoeden dat ik de verkeerde benzine, Shell, tank kan ik wegnemen, Tango 98 dus.....Vervelend, de auto was duur. Hij is met 3 maanden garantie afgeleverd. Keur mag alleen bij een bevriende garage, in alle andere gevallen vervalt de garantie(???) Nog steeds die oorverdovende piepende rechter achterrem met weinig remkracht (regelmatig pompen om de druk op te voeren helpt) terwijl de remblokken vernieuwd zijn. Heeft iemand enig idee wat de rede van een losschietend luchtfilter kan zijn. In het filterhuis ligt een behoorlijke plas olie. Volgens mijn garagehouderhoort er olie in het luchtfilterhuis te liggen en is het eigenlijk onmogenlijk dat er iets aan de vulpijp mankeert. Wordt er zo moe van 

Vulpijp kan wel degelijk kapot zijn, die slijt in de loop der jaren. Weet niet of het olieverbruik daardoor stijgt. Er mag wat olie in het luchtfilterhuis maar het is niet normaal als het erg veels is.
Renkracht weinig achter? Wielremcilinder misschien kapot/lek?
Losschietend luchtfilter? Soort van backfires ofzo? Verkeers gemonteerd? Wat schiet er precies is?
Garantie is leuk naar zo te horen doen ze er niets aan...
Renkracht weinig achter? Wielremcilinder misschien kapot/lek?
Losschietend luchtfilter? Soort van backfires ofzo? Verkeers gemonteerd? Wat schiet er precies is?
Garantie is leuk naar zo te horen doen ze er niets aan...
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Daffy
- Super eendkenner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Piepende achterremmen betekent dat de remsegmenten niet gecentreerd zijn.
Als de remcapaciteit beter wordt als er wordt gepompt , betekent het, dat er nog lucht in het remsysteem zit , maar het kan ook zijn , dat de segmenten echt vreselijk verkeerd gecentreerd zijn.
Het losspringende filter wijst op backfire of crossfire.
Backfire meestal bij een 2CV omdat : De kleppen verkeerd gesteld zijn, of te strak staan
Of, omdat de ontsteking te vroeg staat, of de vervroeging kapot is.
Of omdat het vlotterniveau in de carburateur te hoog staat, waardoor via het beluchtingspijpje brandstof word geheveld.
Crossfire komt bij de 2CV niet voor.
Alle mogelijkheden geven ook een hoger brandstofverbruik!
Als de remcapaciteit beter wordt als er wordt gepompt , betekent het, dat er nog lucht in het remsysteem zit , maar het kan ook zijn , dat de segmenten echt vreselijk verkeerd gecentreerd zijn.
Het losspringende filter wijst op backfire of crossfire.
Backfire meestal bij een 2CV omdat : De kleppen verkeerd gesteld zijn, of te strak staan
Of, omdat de ontsteking te vroeg staat, of de vervroeging kapot is.
Of omdat het vlotterniveau in de carburateur te hoog staat, waardoor via het beluchtingspijpje brandstof word geheveld.
Crossfire komt bij de 2CV niet voor.
Alle mogelijkheden geven ook een hoger brandstofverbruik!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Oorverdovend gepiep, zoals metaal op metaal? Zou ik eerder denken aan een remschoen zonder voering, wellicht losgkomen? Zou ook het 2 keer pompen kunnen veroorzaken.
Een beetje olie onderin je filter kan wel.
Maar, dat losschieten, draai je m wel goed vast? Echt draaien tot ie over een nokje schiet, anders kan ie inderdaad losgaan trillen.
Onmogelijk bestaat niet bij een eend, lol, ik had een nieuwe vulpijp die ook lek was. Weer een andere erop gezet, en mijn oliedruk probleem was wel over. Lijkt me zeker het proberen waard voor een garagist.
Succes
Greatnix Spookeend
Een beetje olie onderin je filter kan wel.
Maar, dat losschieten, draai je m wel goed vast? Echt draaien tot ie over een nokje schiet, anders kan ie inderdaad losgaan trillen.
Onmogelijk bestaat niet bij een eend, lol, ik had een nieuwe vulpijp die ook lek was. Weer een andere erop gezet, en mijn oliedruk probleem was wel over. Lijkt me zeker het proberen waard voor een garagist.
Succes
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Re: losspringend luchtfilter
als je naar de binckhorst rijdt in den haag, dan vind je daar een anwb keuringstation. het lijkt mij verstandig daar de eend te laten keuren en met dat onafhankelijke rapport naar de garage te rijden waar je naar toe moet voor de garantie.Jan Naezer schreef:. Hij is met 3 maanden garantie afgeleverd. Keur mag alleen bij een bevriende garage, in alle andere gevallen vervalt de garantie(???)
het kost je natuurlijk wel wat, zo'n keuring, maar alles wat op dit moment aan je auto mankeert wordt dan wel onder garantie opgelost.
succes in ieder geval.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Daffy schreef:mooi!2 parkers erin en klaar is kees!!!
KNUDDESELAAR!!!
je kunt ook het probleem proberen op te lossen ipv aan halfzachte symptoombestrijding proberen te doen!
begrijpende dat niet iedereen mijn post begrijpt, hiebij vermeldende dat ik het natuurlijk met Daffy eens ben en niet hem aanval oid
Laatst gewijzigd door Evan op za 16 jun, 2007 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ami 8 break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 292
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
- Locatie: Amsterdam
Heeft ie dat niet al gedaan?Evan schreef:je kunt ook het probleem proberen op te lossen ipv aan halfzachte symptoombestrijding proberen te doen!
Daffy schreef:Het losspringende filter wijst op backfire of crossfire.
Backfire meestal bij een 2CV omdat : De kleppen verkeerd gesteld zijn, of te strak staan
Of, omdat de ontsteking te vroeg staat, of de vervroeging kapot is.
Of omdat het vlotterniveau in de carburateur te hoog staat, waardoor via het beluchtingspijpje brandstof word geheveld.
Crossfire komt bij de 2CV niet voor.
Alle mogelijkheden geven ook een hoger brandstofverbruik!
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.