2CV Roadster
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Je kunt de hoogte heel simpel verstellen doordat de trekogen geschroeft zitten aan de trekstangen, deze kun je behoorlijk uitdraaien zodat de eend lager komt, de vering blijft dan gelijk en de bumpstop zorgt er wel voor dat hij nooit te ver inveerd. Alleen drempels niet meer met 80 nemen. Ook heb je het voordeel dat je niet met 4 man er in kunt zitten dus het doorveren achter heb je ook geen last van.
Ben nog steeds op zoek naar een beetje een groot bouwpakket om een schaalmodel te kunnen maken. Had er bijna eentje, maar de importeur vond het kennelijk een goed moment om failliet te gaan. Just my luck. Nog even afwachten dus.
Ik ben dus verder gegaan met het het bewerken van foto's en het aanscherpen van het model. Hieronder mijn laatste update op dat gebied:
Mijn excuus voor de kwaliteit, maar ik kan alleen omgaan met microsoft paint
Dit is overigens de kleur die hij absoluut NIET moet worden, dat dat even duidelijk is. Gewoon doorheen kijken, het gaat om het model
verbeteringstips zijn altijd welkom, ookal ben ik een tikkie eigenwijs
Ik ben dus verder gegaan met het het bewerken van foto's en het aanscherpen van het model. Hieronder mijn laatste update op dat gebied:
Mijn excuus voor de kwaliteit, maar ik kan alleen omgaan met microsoft paint
Dit is overigens de kleur die hij absoluut NIET moet worden, dat dat even duidelijk is. Gewoon doorheen kijken, het gaat om het model
verbeteringstips zijn altijd welkom, ookal ben ik een tikkie eigenwijs
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Nog even een vraag over de RDW, hoop dat iemand een antwoord heeft.
Staan het aantal zitplaatsen/deuren op het kentekenbewijs van een eend, en zou het uitmaken voor de apk als je twee deuren weghaalt en twee stoelen verwijderd?
Dus kortom, zou mijn schepsel per sé rdw gekeurd moeten worden als ik gewoon het chassis met chassisnummer origineel hou?
En, als je dan verder doordenkt, kun je dan eerst een bx gti blok in een eend leggen, RDW laten keuren op wegligging (ivm toename vermogen), en vervolgens er een nieuwe/aangepaste koets op zetten zonder dat er een nieuwe keuring nodig is?
hoop dat deze vraag duidelijk genoeg is (ben bang van niet)
Staan het aantal zitplaatsen/deuren op het kentekenbewijs van een eend, en zou het uitmaken voor de apk als je twee deuren weghaalt en twee stoelen verwijderd?
Dus kortom, zou mijn schepsel per sé rdw gekeurd moeten worden als ik gewoon het chassis met chassisnummer origineel hou?
En, als je dan verder doordenkt, kun je dan eerst een bx gti blok in een eend leggen, RDW laten keuren op wegligging (ivm toename vermogen), en vervolgens er een nieuwe/aangepaste koets op zetten zonder dat er een nieuwe keuring nodig is?
hoop dat deze vraag duidelijk genoeg is (ben bang van niet)
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
geen probleem!Rossero schreef: Staan het aantal zitplaatsen/deuren op het kentekenbewijs van een eend, en zou het uitmaken voor de apk als je twee deuren weghaalt en twee stoelen verwijderd?
Zie mijn Pick-up.. Ook een stel achterdeuren en achterbank weggehaald, en wordt gewoon door de RDW goedgekeurd.
Voordeel van de eend is, dat een eend geen zelfdragende carroserie heeft. er kan/mag redelijk veel aangepast worden zonder dat het problemen opleverd.
Verzekeringstechnisch gezien zou ik m wel laten keuren. Immers je kentekenbewijs klopt niet meer met de auto. Bij een ongeluk of wat dan ook kan dat problemen gaan geven.Rossero schreef:Dus kortom, zou mijn schepsel per sé rdw gekeurd moeten worden als ik gewoon het chassis met chassisnummer origineel hou?
BX GTi krijg je nevernooit goedgekeurd op een standaard chassis, dat voor een 2 cilinder is ontwikkeldRossero schreef:En, als je dan verder doordenkt, kun je dan eerst een bx gti blok in een eend leggen, RDW laten keuren op wegligging (ivm toename vermogen), en vervolgens er een nieuwe/aangepaste koets op zetten zonder dat er een nieuwe keuring nodig is?
Verder is de plaatsing van het blok, bevestiging van blok aan een bak (blok ligt dwars in een BX) nogal lastig.
Bij een eend kom je er niet onderuit om remmen op de bak te hebben, anders wordt remmen je dood. Remmen in het wiel, kan met de gewone ophanging niet, omdat wanneer je dan gaat remmen, de neus omhoog komt.
Nu even eten, straks meer antwoord
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Het grootste probleem is dat ik graag ook een zwaardere motor wil inbouwen (ik heb toch de ruimte). Ik zit er zelfs over na te denken om er een motor van een achterwiel aangedreven auto in te bouwen, en de eend achterwielaangedreven te maken. Ruimte heb ik zat, en RDW-technisch mag het. Je moet de auto alleen laten keuren op wegligging en geluid.
Probleem is alleen, dat je alleen de koets óf de motor mag aanpassen. Daarom vraag ik mij af of de koets aanpassingen van een eend (op mijn manier) ervoor zorgt dat hij niet meer overeen komt met de kentekenpapieren.
Probleem is alleen, dat je alleen de koets óf de motor mag aanpassen. Daarom vraag ik mij af of de koets aanpassingen van een eend (op mijn manier) ervoor zorgt dat hij niet meer overeen komt met de kentekenpapieren.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Alleen zoek ik geen gebouwde... Grote kans dat ik er twee bouw. De eerste om de tweede te kunnen financieren. Waarbij de eerste vrij simpel is (een echte eend dus) (en verkocht wordt achteraf) en ik de ervaring daarvan toepas op de volgende met meer aanpassingen. (motor, stereo, verlaging, charleston kleuren, you name it)
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Grote kans dat het niet meer overeenkomt, maar dat kun je gewoon om laten her-/om-keuren. Is bij mijn pick-up ook gebeurd.Rossero schreef:Daarom vraag ik mij af of de koets aanpassingen van een eend (op mijn manier) ervoor zorgt dat hij niet meer overeen komt met de kentekenpapieren.
Mocht je het toch zeker willen weten, neem contact op met het dichtsbijzijnde RDW-kantoor (dus niet met de hoofdvestiging) en maak daar je plannen met de koets kenbaar. Ga er eventueel langs met schetsen/foto's van vergelijkbare creaties en vraag naar punten waar je op moet letten bij de bouw. Dit bespaard je achteraf de besparing van een afkeuring door de RDW. Dan heb je voor niks een hoop geld en tijd in een project gestoken.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black