Ruitfolie
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
Re: Ruitfolie
je hebt een pmHeiko schreef:Heeft iemand een adres voor het laten aanbrengen van getinte ruitfolie?
-
- Moderator
Met betrekking tot je vraag over wat wel en niet mag qua ruiten beplakken met ruitenfolie: daarover zijn al vele berichten geplaats, zoals DEZE.
Voor nóg meer info, klik HIER en typ "ruitenfolie", "ruiten tinten" oid in of zoek eens op http://www.verkeershandhaving.nl/ .
Mbt je 2e vraag, dit is heel makkelijk zelf te doen, zeker omdat een eend van die makkelijke ruiten zonder bolling heeft.
Mbt je 3e vraag: een paar pilsjes voor degene die je ruiten beplakt. Of het uurtarief van een beun of garage.
Voor nóg meer info, klik HIER en typ "ruitenfolie", "ruiten tinten" oid in of zoek eens op http://www.verkeershandhaving.nl/ .
Mbt je 2e vraag, dit is heel makkelijk zelf te doen, zeker omdat een eend van die makkelijke ruiten zonder bolling heeft.
Mbt je 3e vraag: een paar pilsjes voor degene die je ruiten beplakt. Of het uurtarief van een beun of garage.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Gebruiker
ik wil het best doen maar dan moet het minstens 23 graden zijn.. dan strijk je het echt veel beter strak.. mijn achter ruit is ook niet perfect want die heb iik een week geleden gedaan en toen was het koud en dat kun je zien ook..
Wie niet Snell is,
Is Laag..
rode Dyane `80 (restoratie project)
zwarte 2cv (cahnnel project)
Rode Bx GTi 16v MKII (sleutel auto)
Is Laag..
het beste kun je die folie nat plakken.
eerst alles ontvetten en dan met een plantenspuit natspuiten. dan folie erop leggen/plakken en goed het vocht ertussen uitstrijken. dan natuurlijk met een vlijmscherp stanley mes het overige folie eraf snijden. That's all!
welke ruiten wel en niet.... dacht dat de ruiten van de achterdeuren en het achterruit wel mocht. kweet nie precies. suc6
eerst alles ontvetten en dan met een plantenspuit natspuiten. dan folie erop leggen/plakken en goed het vocht ertussen uitstrijken. dan natuurlijk met een vlijmscherp stanley mes het overige folie eraf snijden. That's all!

welke ruiten wel en niet.... dacht dat de ruiten van de achterdeuren en het achterruit wel mocht. kweet nie precies. suc6

Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
-
- Gebruiker
alleruiten mogen in principe. maar tot een bepaald percentage
zoals achterkan mag zo donker als je wil.. (mits je er nogwel doorheenkijken kan)
voordeur ramel mogen maar een klein percentage hebben.. (daarvoor zou ik de lichtste getinte kleur folie gebruiken)
en de voor ruit zal ik echt NIET met folie gaan doen !!!
NIET DOEN DUS..
daar krijg je een vette bekeuring voor man !!
zoals achterkan mag zo donker als je wil.. (mits je er nogwel doorheenkijken kan)
voordeur ramel mogen maar een klein percentage hebben.. (daarvoor zou ik de lichtste getinte kleur folie gebruiken)
en de voor ruit zal ik echt NIET met folie gaan doen !!!
NIET DOEN DUS..
daar krijg je een vette bekeuring voor man !!
Wie niet Snell is,
Is Laag..
Is Laag..
Tnx voor de tips!!
Van de zomer kom ik in Hoogeveen, ben ik in de buurt, dus mssn dat ik tegen die tijd eens contact met je opneem!!!
Bij Halfords konden ze me vertellen dat 25% mag op achterdeuren en achterruit..
Van de politie hoorde ik dat er een "door-de-vinger-kijk-methode"* is voor de achterruit, die mag je bwvs ook zwart verven
* hoe zeg je dat in het NL??:)
Van de zomer kom ik in Hoogeveen, ben ik in de buurt, dus mssn dat ik tegen die tijd eens contact met je opneem!!!
Bij Halfords konden ze me vertellen dat 25% mag op achterdeuren en achterruit..
Van de politie hoorde ik dat er een "door-de-vinger-kijk-methode"* is voor de achterruit, die mag je bwvs ook zwart verven
* hoe zeg je dat in het NL??:)
-
- Moderator
Dat ze je gewoon kunnen naaien als ze willen. Omdat er eigenlijk heel weinig mag.Van de politie hoorde ik dat er een "door-de-vinger-kijk-methode"* is voor de achterruit, die mag je bwvs ook zwart verven
* hoe zeg je dat in het NL??
Veelgestelde vragen - Voertuigeisen
Vraag
Mag ik mijn autoruiten met folie of coating verduisteren?
Antwoord
Nee, dit is niet toegestaan. Alleen de achterruit mag voorzien zijn van een folie of coating, mits het voertuig beschikt over een rechterbuitenspiegel.
In het Voertuigreglement (artikel 5.2.42) staat het helder omschreven: de voorruit en de zijruiten van personenauto’s mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet voorzien zijn van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren. Hierbij valt te denken aan folies die de lichtdoorlaatbaarheid beperken, aldus een nota van toelichting.
Ook coatings zijn niet toegestaan. Bij de toelating van motorvoertuigen (typegoedkeuring) wordt de beperking van de lichtdoorlaatbaarheid binnen zekere grenzen gehouden.
Bron: verkeershandhaving.nlAutoruiten blinderen
In Nederland is het niet toegestaan om de voorste autoruiten te voorzien van folies of coatings die de lichtdoorlaatbaarheid beperken. De Europese richtlijn 92/22/EEG is helder over de norm waaraan autoruiten moeten voldoen. De lichtdoorlaatbaarheid van de voorruit moet minimaal 75% zijn en de lichtdoorlaatbaarheid van de zijruiten aan de voorkant moet minimaal 70% zijn. De achterruit mag wel zijn voorzien van een folie of coating, mits het voertuig beschikt over een rechterbuitenspiegel. Voor alle duidelijkheid: 100% is volledige lichtdoorlaatbaarheid.
Controles
(...) Is de lichtdoorlaatbaarheid minder dan 50%, dan krijgt de overtreder een procesverbaal en kan het kentekenbewijs deel 1 (A) worden ingevorderd. In dat geval heeft de eigenaar vier weken de tijd om ervoor te zorgen dat het voertuig weer aan de gestelde eisen voldoet.
Maar nogmaals, over het beplakken van ruiten bestaan al vele topics op dit forum, en is al veel (on)zinnigs geschreven.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Veelvuldig poster
ze kunnen beter wel iets zien dan niks,word men nieuwsgierig,trekken ze de boel sowiezo ff losbjörn schreef:nee ben ik niet met je eens
tinten geen probleem ik heb de achterkant van de bestel getind
niet ieder1 hoeft te zien wat er achter in licht en bij een gewone eend als je een instalatie hebt ook geen over bodige luxe