Restauratie van de backfire eend
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Addicted user
- Contacteer:
Dit is een dubbel naalds naaimachine, ook met onderdraad op spoeltje. De derde rol die je zit zitten is proefstukje. Ik heb een voetje waar je een dikkere draad doorheen brengt en deze stuk je met zig-zag vast, daarmee krijg je verhoogd sierstiksel. Je moet eens kijken naar de motor welke ik er aan gemaakt heb
@Gerard, maat van me heeft een pfaff met een gekarteld wieltje als voet, deze is om leren kleding mee te maken. Door dat wieltje als voet kun je ook makkelijker draaien, maar lukt mij zo ook wel, alleen wat meer moeite.
@Gerard, maat van me heeft een pfaff met een gekarteld wieltje als voet, deze is om leren kleding mee te maken. Door dat wieltje als voet kun je ook makkelijker draaien, maar lukt mij zo ook wel, alleen wat meer moeite.
- Jeroen-citroen
- Moderator
Ff lekker off topic, Je maakt me nieuwsgierig. Ik zie op de foto niets bijzonders. Deze is toch met een snaaraandrijving naar het hand wiel ?backfire schreef: Je moet eens kijken naar de motor welke ik er aan gemaakt heb
Dan zou je motor aan de achterkant zitten toch ?
Ik kan idd ook met 2 bovendraden werken met dubbele naald op de moderne machine maar dit oude spul is zoveel mooier
Mijn moeder was vroeger coupeuse dus er stond altijd een naaimachine op tafel bij ons thuis. De onder bak herken ik wel , was volgens mij een universeel bak voor meerdere merken.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Addicted user
- Contacteer:
Ik zal binnenkort eens foto van de motor knippen. Onderbak is van een Impala naaimachine en de motor ook (110 Watt voor de kenners). De impala werkte niet meer goed, dus daar lekker de onderdelen van misbruikt.
Om het nog gekker te maken, deze pfaff kan in totaal 3 naalden vastzetten, pfew leuk voor sierwerk.
PS, ach het is mijn eigen topic en technieken bespreek ik ook graag.
@Gerard , dan u wel
Om het nog gekker te maken, deze pfaff kan in totaal 3 naalden vastzetten, pfew leuk voor sierwerk.
PS, ach het is mijn eigen topic en technieken bespreek ik ook graag.
@Gerard , dan u wel
-
- Addicted user
- Contacteer:
Pssst, ben nog steeds bezig hoor anyways, gisteren begin gemaakt me tachterdeurtjes kuisen. Ik zat me daar te bedenken hoe ik zonder al te veel moeite het raampje er uit kan halen. Ik dacht, mmmm, als ik nu eens rondom het rubber iets los kan houden, beetje groene zeep en dan moet dat toch zo gaan. En ja hoor zonder al te veel moeite het raampje er zo uit.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Kleine update, status van de eee PC.
Vandaag aansluitplugje gehaald om de PC op 12 Volt aan te sluiten.
Stap 1 de acculader, in de auto natuurlijk de dynamo
Stap 2 de accu, in dit geval een oud setje accu's van noodstroom voorziening, maar goed toch 20A. Testledje er tussen om voor de grap.
Test, de multimeter van 10 euro doet weer zijn werk, natuurlijk laadspanning meten en voordat ik de boel had aangesloten ook de uitgangsspanning van de omvormer, tot zo ver alles goed.
Stap 3 van een oude sony laptop een autoadapter gevonden met heeeeel toevallig zelfde voedingsspanning aansluiting, ding eens opengemaakt en is een mooi gestabiliseerde voeding. En zoals je kunt lezen werkt deze van 9 tot 32 volt.
Stap 4 is natuurlijk de PC, hier on volle glorie. Net ook maar de meeste recente BIOS update en wat schets mijn verbazing, na uitval van de voedingsspanning, kan deze automatisch opstarten bij het weer aanwezig zijn van de nodige spanning. Dus hoef ik alleen een timer in te bouwen voor het uizetten van de PC.
En hier het beeld.
Vandaag aansluitplugje gehaald om de PC op 12 Volt aan te sluiten.
Stap 1 de acculader, in de auto natuurlijk de dynamo
Stap 2 de accu, in dit geval een oud setje accu's van noodstroom voorziening, maar goed toch 20A. Testledje er tussen om voor de grap.
Test, de multimeter van 10 euro doet weer zijn werk, natuurlijk laadspanning meten en voordat ik de boel had aangesloten ook de uitgangsspanning van de omvormer, tot zo ver alles goed.
Stap 3 van een oude sony laptop een autoadapter gevonden met heeeeel toevallig zelfde voedingsspanning aansluiting, ding eens opengemaakt en is een mooi gestabiliseerde voeding. En zoals je kunt lezen werkt deze van 9 tot 32 volt.
Stap 4 is natuurlijk de PC, hier on volle glorie. Net ook maar de meeste recente BIOS update en wat schets mijn verbazing, na uitval van de voedingsspanning, kan deze automatisch opstarten bij het weer aanwezig zijn van de nodige spanning. Dus hoef ik alleen een timer in te bouwen voor het uizetten van de PC.
En hier het beeld.