Pagina 8 van 22
Geplaatst: ma 9 jan, 2012 22:34
door Punky
André Post schreef:Dat achterste ophangrubber is prima te wisselen met alles er in.
Zou je me aub willen vertellen op welke wijze dan, want ik moet er zeker aan. Bij drempels en scherpe bochten voel ik het zagen in mijn voetenbak en het gaat te langzaam om een lager te zijn.
Geplaatst: di 10 jan, 2012 05:29
door André Post
Bij een Ami weet ik het niet maar een eend heb je genoeg ruimte om alle bouten los te draaien.
Met zo'n garagekrikje ondersteun je de bak.
Zelfs al een keer op een meeting gedaan.
Geplaatst: di 10 jan, 2012 07:33
door engbokho
Bij de Ami zitten er twee gaten in het schutbord (zitten dicht met twee rubber doppen) waardoor je de grote bouten kunt losdraaien vanaf de binnenkant van de auto!
Geplaatst: di 10 jan, 2012 20:06
door Punky
Ok, ik zou het blok dus niet eens naar voren hoeven te schuiven. Leuk voorjaarsklusje.
Geplaatst: di 10 jan, 2012 20:40
door achtpeter
Das iets te optimistisch. De twee dikke bouten die achter uit de bak steken, zijn inderdaad makkelijk te bereiken via de rubber doppen in je hakkenplank. Maar de twee M7-boutjes waarmee de baksteun aan het pootje op de voorasbuis vastzit, zijn toch vooral iets voor een lenige vriendin met slanke vingers. Nou ja, ik behielp me met zo'n handig ratelringsleuteltje (11 mm) van de Gamma, maar het is een gruwelijk gefrot. Stukken lastiger dan in een eend, in ieder geval.
Geplaatst: di 10 jan, 2012 21:58
door Punky
En als je de motorsteunen losmaakt en het blok iets naar voren schuift? Elke mm helpt lijkt me.
Geplaatst: di 31 jan, 2012 23:01
door Peter Yedema
Zo de motor is eruit. Ik heb geen goede foto's deze volgen nog. Als het weer wat warmer wordt dan uit elkaar halen en zorgen dat hij niet meer lekt. Siemen ik houd me nog warm aanbevolen voor hulp. Ik laat het je weten.
Geplaatst: za 4 feb, 2012 20:29
door JohanWie
Heeft deze ook een oliedruk zender (3) ?? Dan kan deze ook het lekken veroorzaken. Blok M28 vanaf 11/70 ?
Gaat wel goed komen met deze AMI

Geplaatst: do 23 feb, 2012 11:39
door Peter Yedema
Begonnen met de motor uit elkaar te halen. Stelt ook niks voor. Gelukkig ging alles een beetje snel los.
Geplaatst: wo 14 mar, 2012 19:50
door JohanWie
Hoe staat het inmiddels met het motorblokje ??? nog wat kunnen doen ???
Geplaatst: wo 21 mar, 2012 22:36
door Peter Yedema
Met dank aan Siemen de motor vanavond voorzien van nieuwe pakkingen en brilrubbers.

Nu de motor weer verder opbouwen en dan weer in de auto zetten.
Dan weer opbouwen en een kleur geven. Siemen heeft me wel aan het twijfelen gebracht, want Orange Tenere is ook wel weer erg gaaf.
Geplaatst: wo 11 apr, 2012 22:51
door Peter Yedema
De motor en bak zitten weer in elkaar. Gister het voorste deel van het chassis in de RX 5 gezet. Vrijdag in de RX10. Dan de motor er weer in en hopen dat hij het weer doet.
Geplaatst: wo 11 apr, 2012 23:35
door siemen
goed werk peter!!
heb je al een pot oranje verf gehaald

Geplaatst: wo 11 apr, 2012 23:39
door marcopr
Je hebt een Joegoslavische Ami toch, geef hem bij voorkeur de kleur uit de fabriek. Dan maak je echt iets bijzonders. En als je iets gekleurds wil, een kleur die daar wel geleverd werd.
Voor een vrolijke Ami kan je zomaar een willekeurige ami 8 kleuren.
Maar dat is mijn mening.
Geplaatst: do 12 apr, 2012 19:29
door Peter Yedema
Hoe kan ik zien dat het een Joegoslaaf is? Oranje valtniet goed bij het thuisfront. Dus i denk dat ik hem toch blauw maak.