peter zijn ami 8 break te koop
-
- Regelmatige poster
peter zijn ami 8 break te koop
Hallo,
Ik heb onlangs een AMI 8 break gekocht. Ik was eigenlijk op zoek naar een 2cv, maar die waren nog best duur en deze was gewoon erg leuk. Ik heb nog wel een hoop te doen, maar wel weer een leuke uitdaging.
En tjonge wat een verslaving zeg. Iedere aangelegenheid wordt aangegrepen om even te rijden.
Ik heb ook een paar foto's
Eerst binnenkort maar een radio inbouwen. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik heb onlangs een AMI 8 break gekocht. Ik was eigenlijk op zoek naar een 2cv, maar die waren nog best duur en deze was gewoon erg leuk. Ik heb nog wel een hoop te doen, maar wel weer een leuke uitdaging.
En tjonge wat een verslaving zeg. Iedere aangelegenheid wordt aangegrepen om even te rijden.
Ik heb ook een paar foto's
Eerst binnenkort maar een radio inbouwen. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Laatst gewijzigd door Peter Yedema op wo 29 mei, 2013 21:09, 22 keer totaal gewijzigd.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Welkom op het forum. Goede keuze een Ami 8 Break. Ik heb zelf een 2cv en een Ami 8 Break. Deze laatste rijdt toch net iets luxer en is ook wat praktischer in gebruik.
Radio inbouwen is geen probleem. Kijk eens in het topicgedeelte Geluid. Daar kun je erg veel vinden over radio's inbouwen in een A-type. Zal je wel een tip geven wat betreft de Ami 8. Achter je dashboard bij het gedeelte waar de schuiven vcoor de kachel zitten, zit een kabel met een plastic shroef op het aflegvak gemonteerd. Dit is een 12V kabel die je voor de radio zou kunnen gebruiken. Alleen past een moderne radio helaas niet op die plek.
Radio inbouwen is geen probleem. Kijk eens in het topicgedeelte Geluid. Daar kun je erg veel vinden over radio's inbouwen in een A-type. Zal je wel een tip geven wat betreft de Ami 8. Achter je dashboard bij het gedeelte waar de schuiven vcoor de kachel zitten, zit een kabel met een plastic shroef op het aflegvak gemonteerd. Dit is een 12V kabel die je voor de radio zou kunnen gebruiken. Alleen past een moderne radio helaas niet op die plek.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
Bedankt. Wat je daar in de kofferbak hebt ziet er ook goed uit. Ik dacht zelf aan een soort van hoedenplankt te maken, maar jou idee is ook leuk.
Ik heb in mijn dashboard een gat zitten waar ik een radio in kan doen. Hij is alleen niet diep genoeg dus dat is volgens mij niet zo mooi. Daar loopt inderdaad wel een draadje. Tenminste een zwarte en een zwart met rood aan elkaar vast. Bedoel je die?
Ik heb in mijn dashboard een gat zitten waar ik een radio in kan doen. Hij is alleen niet diep genoeg dus dat is volgens mij niet zo mooi. Daar loopt inderdaad wel een draadje. Tenminste een zwarte en een zwart met rood aan elkaar vast. Bedoel je die?
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Even de multimeter aanhangen. Dan weet je het zeker.
Is het gat wel breed genoeg voor een moderne radio. Want als je alleen in diepte tekort komt, dan kun je een radio zonder cd overwegen. Je hebt tegenwoordig radio's met radio en USB functie. Door het verwijderen van de cd-functie, wordt de diepte bijna gehalveerd.
Is het gat wel breed genoeg voor een moderne radio. Want als je alleen in diepte tekort komt, dan kun je een radio zonder cd overwegen. Je hebt tegenwoordig radio's met radio en USB functie. Door het verwijderen van de cd-functie, wordt de diepte bijna gehalveerd.
PuNk RoCK LosEr
-
- Moderator
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Zelf een beugel maken. De Universele inbouwframes zijn te diep. Of je moet die wat op maat zagen. Ik heb 2 beugels gemaakt aan de radio en daarmee hangt hij onder de plank. Steekt er wel net iets onderuit. De Ami aflegplank is namelijk minder diep als die van een eend.
Maar wil je het netjes doen, dan moet je zelf dus gaan freubelen met beugels en mogelijk wat hout voor de afwerking. De oplossing in mijn Ami is echt praktisch.
Of je moet voor zoiets gaan:
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=112
Ga je trouwens voor origineel of praktisch en rijdbaar?
Maar wil je het netjes doen, dan moet je zelf dus gaan freubelen met beugels en mogelijk wat hout voor de afwerking. De oplossing in mijn Ami is echt praktisch.
Of je moet voor zoiets gaan:
http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=112
Ga je trouwens voor origineel of praktisch en rijdbaar?
PuNk RoCK LosEr
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Vandaag even bezig geweest om een soort van hoedenplankje te maken waar ik de luidsprekers in kan zetten. Ik wilde wel graag dat hij er uit kan. En het is gelukt. Ok hij is nog niet af maar ik ben best tevreden nu al. Misschien dat ik hem nog ga afwerken met een zelfde kleur als de rest van het interieur.
Even wat foto's
De eerste opzet. Ik heb een PVC buis aan de achterkant gemaakt. Deze schuif je om twee lange schroeven die in de gaten zitten van de bekleding in de kofferruikte.
Aan de voorkant twee beugeltjes om de plank op te vangen
Met de luidsprekers
Even wat foto's
De eerste opzet. Ik heb een PVC buis aan de achterkant gemaakt. Deze schuif je om twee lange schroeven die in de gaten zitten van de bekleding in de kofferruikte.
Aan de voorkant twee beugeltjes om de plank op te vangen
Met de luidsprekers
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster