Bericht
door blanc/rouge2cv » ma 5 nov, 2012 13:37
Even een dagje naar Frankrijk Troyes geweest ,moest me vriendin bijstaan die had pech met de auto ,maar alles is goedgekomen .
Bleek dat er een regelkastje van de ontsteking te zijn , maar als ze je in Frankrijk naar een orginele Peugeot garage brengen dan mag je toch verwachten dat het zo geregeld is maar nee hoor anderhalve dag zitten wachten op het onderdeel want het moest uit Parijs komen.
Even kontakt opgenomen maar weer met de ANWB en toen liepen ze wel wat harden .
Wat bleek er is een concuretiestrijd bezig tussen de garages om klant te blijven van de ANWB zodat ze de vakantie pechgevallen aangeboden krijgen.
Zelf het feit dat mijn vriendin Francese is en de taal vloeiend spreekt en er leuk uitziet heeft hen niet harder doen lopen .
|Tijden het wachten zat me vriendin in een cafe koffie te drinken en kwam in gesprek met de barvrouw , haar probleem besproken en de vrouw bood haar aan om dan de nacht maar bij haar thuis door te brengen , maar dat was niet nodig want er was al een hotel geregeld , wel heeft de barvrouw me vriendin nog naar het hotel gebracht voor niks .
Bij deze nog bedankt onbekende barvrouw .
Donderdagavond, gewerkt tot 12 uuren vrijdagochtend om 1 uur in de auto gestapt opweg naar Frankrijk, s,morgens om half 8 klopte ik op de hoteldeur bij me vriendin , zij helemaal blij , even 3 uurtjes geslapen toen zitten wachten en wat rondgereden en gegeten .Van de garage 5 uur smiddags het verlossende telefoontje , 6 uur een uurtje rijden naar de familie 7 uur daareven wat eten en rusten , half 9 weer opweg naar Nederland 3 uur s,nacht weer thuis even geslapen tot 8 uur om om 9 uur zaterdag s,morgens weer te werken.
PFFfffff dat is best wel een lange rit 1600km gereden in een dag , maar ja voor de lievde is geen grens te ver en al helemaal niet als ze in nood zitten .