Pagina 8 van 19

Geplaatst: wo 15 aug, 2007 12:56
door Erikjan
is er maar 1 kant naar de maan?

Geplaatst: wo 15 aug, 2007 14:48
door Ramon
jep

die andere is nog perfect

Geplaatst: wo 15 aug, 2007 15:06
door Bartje
Welke kant was het???

Geplaatst: wo 15 aug, 2007 15:25
door leo top
Bartje schreef:Welke kant was het???
De ene, want de andere was nog perfect (zie berichtje van Ramon)
wat ontzettend flauw hè?

Geplaatst: wo 15 aug, 2007 15:36
door Bartje
wat ontzettend flauw hè?
Inderdaad ja, ga jij nu maar discussieren of een parton nog een citroen o.i.d. is :wink: ... dan wacht ik op een antwoord.

Ciao, Bart

Geplaatst: wo 15 aug, 2007 21:16
door thomaaas
Is dat niet raar? Dan moet je aan een kant inrijden en aan de andere niet, krijg je dan niet rare verschillen met misschien ook slijtage tot gevolg? Ik ben al als de dood als k aan de ene kant een andere zuigerveer heb als aan de andere kant.

Anyhow, mooi dat t zo opgelost is.

Toch denk k dat het aan het blok kan liggen, koppen of koeling oid want k heb ook een bigbore set (van duckservice), zit r nu 4500 km op en niet bepaald ingereden. Ik ging er met 1000 km op mee naar zweden met pa, ma en broertje en nog gigantische vouwwagen ook en dat heeft ie ook allemaal zonder mokken gedaan. Dat terwijl we zelfs 300 kilo overbeladen waren. Verder heb k geen aanpassingen aan 't blokje gedaan. K denk niet dat t aan Ramon's rijstijl oid
zal liggen.
Mijn bigbore set bestaat gewoon uit visa zuigers in opgeboorde eendencilinders.

Geplaatst: wo 15 aug, 2007 21:23
door Ramon
nou niks mis met de koppen hoor zijn allebij erg netjes!!

maargoed we gaan maar eens een temp sensor inbouwen

Geplaatst: wo 15 aug, 2007 21:41
door Punky
De oliepeilstok met temp sensor werkt ook goed. Deze hangt direct in je carterpan. :wink:

Geplaatst: wo 15 aug, 2007 21:46
door Transat
Goed nieuws Ramon! Goeie service ja. En succes met de temp sensor; best handig om je olietemp te weten.

Geplaatst: wo 15 aug, 2007 21:59
door Peter v G
Ja het is best handig om je olietemperatuur te weten. Maar welke temperatuur moet/mag het zijn?

Bij mij werd de temperatuur eens een 130grC. Motortje liep daarbij prima. (Gemeten onderin het carter.) Bij rustig rijden komt het doorgaans niet hoger dan 90grC maar er zit wel van die smurrie op het olievulklepje. Dus mag de temperatuur wel hoger om het water eruit te verdampen??

Geplaatst: do 16 aug, 2007 20:42
door Bartje
Sorry, ik wil niet drammen maar welke kan was het, links of rechts, van voren of vanuit de auto gezien???? Ik heb verschillende verhalen gehoord dat de ene cilinder gevoeliger is voor oververhitting als de ander, vandaar ben ik benieuwd.

Overigens bijzonder netjes dat de leverancier het voor je oplost!!! Klasse!

Groetjes, Bart

Geplaatst: do 16 aug, 2007 20:49
door Punky
Ik wil nog even opmerken dat het erg netjes is van je onderdelenman dat ze het zo opgelost hebben. :wink:

Geplaatst: do 16 aug, 2007 22:03
door Ramon
het was de rechter kant die vast is gelopen

Geplaatst: ma 22 okt, 2007 15:46
door Ramon
zo vandaag de 650 weer in de eend gebouwd, het loopt goed zonder bijgeluidjes

ff rustig inlopen de boel en dan kunnen we weer wat harder

Afbeelding
moter er uit

en klaar in 2,5 uur
Afbeelding

Geplaatst: di 23 okt, 2007 12:31
door THE SPITFIRE
nu nog echt goed inlopen ramon en aan de grond kleven...
:lol:
hbe jij een monster autotje man.