Nieuw project voor de wintermaanden met foto's op pag. 2!

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 14 apr, 2008 21:44

een toyota 3 cilinder neem ik aan. Ach daihatsu is tegenwoordig ook van toyota. ;)

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 15 apr, 2008 22:15

backfire schreef:een toyota 3 cilinder neem ik aan. Ach daihatsu is tegenwoordig ook van toyota. ;)
Het is een Daihatsu blok, dat inderdaad van Toyota is.

Maar ff wat aan de eend gedaan vandaag. Veel geduld en zoeken en heb t gevonden.... haarscheurtje in een stoterstangbuisje!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 17 apr, 2008 21:59

Zie je nu het is inderdaad iets dufs, daar zoek je toch niet naar!

Afijn dan weet ik nu ook waar ik op moet letten bij monteren van mijn blok.

Veel rijplezier met de eend.
Ennuh..... (oooh off topic) succes met de C1 !!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 18 apr, 2008 16:26

David Pouw schreef:Zie je nu het is inderdaad iets dufs, daar zoek je toch niet naar!

Afijn dan weet ik nu ook waar ik op moet letten bij monteren van mijn blok.

Veel rijplezier met de eend.
Ennuh..... (oooh off topic) succes met de C1 !!
Cilinderkopje ligt nu weer bij het revisiebedrijf. Heb zelf ff nieuwe buisjes geregeld dus die zetten ze erin voor me. Dure krengen trouwens... Eentje kwam vanzelf al uit de kop. De andere wilde nog niet, wordt waarschijnlijk boren of honen. In elk geval, dat mogen hun oplossen :). Als het meezit is ie vanmiddag al klaar en anders wordt het dinsdag. Dus dan is ie helemaal in orde!

Enne (offtopic), de C1 kan ook weleens een Aygo worden of Cuore. Daar ben ik nog niet over uit. Maar als ik dan kijk naar het jong gebruikte aanbod dan zal het vast wel C1 worden :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 18 apr, 2008 18:27

Het is gelukt, ik heb de kop terug met nieuwe stotersbuisjes :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 19 apr, 2008 08:24

Nou dan heb je dit weekend in ieder geval iets te doen!
Ben benieuwd of het nu ook echt opgelost is.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 19 apr, 2008 20:37

Nou dit moet het gewoon zijn, want ik heb echt de olie uit scheurtjes in de buisjes zien spetteren en na een tijdje zien vloeien. Ik heb er alle vertrouwen in. Helaas nog niet aantoe gekomen om het allemaal te monteren, maar dat komt goed :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 19 apr, 2008 23:46

Ik ben benieuwd, we horen het wel.
Wil zelf de blokken die ik heb staan nog even nakijken.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 21 apr, 2008 18:55

Cilinderkopje is inmiddels gemonteerd, kleppen gesteld. Morgen de rest erop en dan kijken of ie nu wel lekvrij is!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 21 apr, 2008 23:46

let's hope so!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 22 apr, 2008 15:48

Heerlijk wezen touren zojuist met het dakje open (40km) en er loopt geen olie meer uit de motor! Het waren dus de buisjes die het lekken hebben veroorzaakt. Nu lekker km's maken en het blokje zoveel mogelijk inrijden met citromobile op komst :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 23 apr, 2008 06:32

Gefeliciteerd en veel lekvrije km toegewenst ;)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 23 apr, 2008 11:36

Punky, bedankt! Dat lukt zeker wel met dit weer.

Heb zojuist wel 0.5 liter olie moeten bijvullen. Dat heeft ie verbruikt de eerste 140 a 150 kilometer. Ik schrijf het toe aan de nieuwe motor, het lijkt me logisch omdat alles zich nog moet zetten enzo. Heeft iemand ook die ervaring met een volledig nieuw opgebouwd blok?

Ik zag ook een pluimpje uit de uitlaat komen wanneer ik wat gas bij gaf richting de 80 km/uur.

Klepjes tikken ook wel weer iets, maar dat is logisch.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 23 apr, 2008 14:43

Yeps in het begin moest ik ook vaker bijvullen, dan normaal. Maar na 2x bijvullen moet dit toch over zijn.

Kleppen moet je in het begin ook wat vaker stellen en na 1000km de koppen aantrekken en kleppen stellen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door Wiebe » wo 23 apr, 2008 19:13

Ik heb er nu zo'n 2000km opzitten met een gereviseerd blok, vorige week culassen gespannen en klepjes gesteld... draait als een zonnetje nu! Olie bijvullen is heel normaal, heb ik ook al een paar keer moeten doen. En dat getik verdwijnt naarmate je km's maakt, maar dat rookpluimpje dat heb 'k niet gehad...

Plaats reactie