Pagina 8 van 8
Geplaatst: di 24 nov, 2009 12:58
door David
dyane_maniac schreef:Jheronimus, lees nou eens goed. het is dus niet gezegd dat er illegaal gerommeld is!!! vroeger was dit niet illegaal. okay, KON dit legaal onder toezicht van de douane. en het is dus niet gezegd dat in dit geval illegaal gehandeld is destijds. de btreffende auto heeft meer dan 10 jaar stil gestaan.
het is dus best aannemelijk dat het geen gestolen eend/kenteken betreft (toen had je een eend voor een krat bier en een krat bier is heel wat makkelijker te jatten)
ik denk dat niemand hier voor illegale praktijken is, maar ik ben wel tegen het feit dat de rdw nu ook kentekens afkeurt die wel eens gewoon legaal kunnen zijn. het weg geslepen nummer moeten ze gewoon via scnners kunnen lezen en dan is te achterhalen waar dit weggeslepen nummer vandaan komt.
en voordat ze zo'n heftige beslissing nemen, mogen ze best wat gedegen onderzoek doen!
Precies!
Dat bedoel ik dus ook.
Ik geloof dat er hier nog een hoop te winnen valt.
Geplaatst: di 24 nov, 2009 13:10
door Jheronimus
Ja, CSI-RDW
Onderzoek kost 42 euro wat denk je daarvoor te kunnen verwachten?
Volgens mij was het vroeger ook de bedoeling dat het nummer leesbaar werd doorgehaald. Verhaal van F. Duckman is toch een stuk logischer.
Geplaatst: do 17 dec, 2009 20:26
door David
Jheronimus schreef:Ja, CSI-RDW
Onderzoek kost 42 euro wat denk je daarvoor te kunnen verwachten?
Wat bedoel je daar nu mee
Het gaat er niet om wat je kan verwachten voor 42 euro.
Het gaat om de bewijslast die bij jou ligt. En om een overheid die uit elkaar barst van de bureaucratische nonsens.
Iedereen met een gezond verstand snapt dat commerciele belangen hier niet overheersen, daar is in dit topic al veel meer over gezegd.
Ik kan dan ook niet tegen een opmerking als CSI-RDW.
Als er geen mensen waren die hun best niet deden op typegoedkeuringen, Nederlandse en Europese wetgeving, chassis keuringen etc etc .
Dan waren er al heel wat historische auto's op de sloop beland!
Sommige strijden moeten gestreden worden, dan kom je er niet met een opmerking als "CSI-RDW'
Greetz David
Geplaatst: do 17 dec, 2009 21:45
door dyane_maniac
mee eens
Geplaatst: za 26 dec, 2009 21:38
door Chinco
Sorry voor de late reactie, maar hier komt ie alsnog. Ben erg druk geweest op het werk, maar heb nu zowaar een paar dagen vakantie!
Voor deze auto wil ik het niet meer uitzoeken. Inm'neendje heeft het visa-blok opgehaald en de rest gaat maandag naar een liefhebber, voor niets. Die gebruikt wellicht de assen nog voor een andere a-type en de rest zal wel in de oud-ijzer-bak gaan. Het doek valt definitief.
Link naar de beargumentering:
http://www.chinco.nl/pics/auto/fy25fp/A ... 0-%201.jpg
http://www.chinco.nl/pics/auto/fy25fp/A ... 0-%202.jpg
Het rammelt aan alle kanten, wat mij betreft. Je hebt helaas te maken met een overheid die te ver van de burger afstaat, geen feeling heeft met de materie en vanwege misplaatste "eerlijkheid" alle soorten oldtimers over 1 kam scheert.
Maarjah, wat moet je. Ik ga in ieder geval proberen om mijn Ami Super chassis weer legaal te krijgen en daar (bijvoorbeeld) een Dyane op bouwen. Het chassisnummer is niet meer leesbaar door verzinking. Iemand ideeen hoe dat weer zichtbaar te maken is? Chassis zou orgineel nederlands zijn, alleen zijn de papieren zoek en is het de vraag of het chassisnummer nog weer onder het zink vandaan komt. Anders komt dat chassis wel beschikbaar voor een Super-bezitter met een rot chassis.
Mocht het lukken, gaat mijn andere Dyane ook in de verkoop. Ben de laatste weken in een opruimbui, ik wil als oldtimers 1 a-type en mijn (nu nog gestalde) BX overhouden, naast mijn Xantia en onze Renault rolstoelbus. En de motor, natuurlijk. Dat is eigenlijk nog te veel, wellicht gaat de BX er ook nog uit.
Oh, ik start wel ff een nieuw draadje voor het super-chassis:
klik.
Edit: dat van die motor (in die brief) is wel heel ernstig, want in de papieren die ik heb wordt de motor erkent als zijnde orgineel.
Geplaatst: do 29 nov, 2012 16:26
door Maus0611
Stel dat je een auto vind in een schuur in Frankrijk... Hoe importeer je dat? Is zoiets hier niet mogelijk?
Er is immers niets bekend van de auto.
Geplaatst: za 1 dec, 2012 06:49
door BasvanEerden
Je kan het alleen importeren met papieren. En anders moet je in Frankrijk nieuwe papieren aanvragen bij de Prefecture. In Nederland kan je dan een voertuig identificatie onderzoek aanvragen.
Geplaatst: za 1 dec, 2012 21:24
door brammie
als de nr's overeen komen
heb je niet echt papieren nodig
mijn pa heeft zojuist twee 58ers laten schouwen door het rdw
en die heeft er zonder problemen loodjes op gezet
om ze straks te kunnen keuren en een kenteken geven na het opknappen
geen vodje papier van beide was aanwezig
nr's kloppen wel allemaal
Geplaatst: zo 2 dec, 2012 08:55
door BasvanEerden
@brammie: had je dan niks aan papieren? Waren het wel import auto's of origineel NL ?
Geplaatst: zo 2 dec, 2012 17:00
door brammie
beide import
beide geen enkel papiertje erbij