Visablokje Bouwen
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik heb ook geen voltmeter, maar zoals Gerard aangeeft gaat het er gewoon om dat je een geschakelde plus legt naar de Dynamo. Als je de buitenste twee pennen van het aansluitblokje van de eend regelaar met elkaar verbind dan heb je ook een geschakelde plus welke over je contact loopt.
Het laadstroom lampje werkt volgens een simpel princiepe, zover ik het begrepen heb. Aan de ene kant sluit je het lampje via + aan op de dynamo. Als de dynamo nog uit staat werkt de dynamo als een massa aansluiting. Gevolg het lampje gaat branden. Als de dynamo gaat draaien komt er dezelfde + te staan op deze aansluiting, gevolg er is geen massa en het lampje gaat uit. Vandaar dat je soms ook ziet dat het lampje langzaam uit gaat, omdat de dynamo niet meteen dezelfde spanning op deze aansluiting opwekt als welke je gehele systeem heeft.
Het laadstroom lampje werkt volgens een simpel princiepe, zover ik het begrepen heb. Aan de ene kant sluit je het lampje via + aan op de dynamo. Als de dynamo nog uit staat werkt de dynamo als een massa aansluiting. Gevolg het lampje gaat branden. Als de dynamo gaat draaien komt er dezelfde + te staan op deze aansluiting, gevolg er is geen massa en het lampje gaat uit. Vandaar dat je soms ook ziet dat het lampje langzaam uit gaat, omdat de dynamo niet meteen dezelfde spanning op deze aansluiting opwekt als welke je gehele systeem heeft.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Haha je weet het snel genoeg, voltmeter aan de accu hangen en kijken wat hij doet. 1 keer meten met lampje en 1 keer meten met rechstreeks verbinding. Als de waardes hetzelfde zijn, lampje mooi thuis laten liggen. Overigens met het lampje snap ik zo wie zo niet, welke fabrikant monteert er nu een zwakke schakel in het laadsysteem? Als het lampje kapot gaat dan zou de dynamo niet meer werken? Lijkt mij stug.
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
ja dat is precies mijn bezwaar, tijdens het rijden ga ik dat lampje echt niet bekijken in de motorkap en als ie kapot is doet het lampje het niet, als indicatie dat ie bij zou moeten laden, maar in feite trek je je accu leeg. En dat het lampje een keer kapot gaat is behoorlijk zeker, dus had ik er niet zoveel zin in om 'm ertussen te laten
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Okee dan moet het goedkomen.
Heb wel ander probleem: koppeling ontkoppelt niet, waardoor deze in feite behoorlijk onbruikbaar is.
Komt dit doordat er een koppelingsplaat van een eend op de drukgroep van een visa ligt? De koppeling is bijna maximaal afgesteld, en de kabel was altijd goed. Of zouden hier andere redenen voor kunnen zijn? ik baal wel want anders mag het blokje er weer uit dus, grrr Maja had k kunnen verwachten...
Heb btw versnellingsbak met lange spline en diafragma koppelingsplaat, drukgroeplager en een visa diafragma koppeling die er wel heel anders uit ziet.
Heb wel ander probleem: koppeling ontkoppelt niet, waardoor deze in feite behoorlijk onbruikbaar is.
Komt dit doordat er een koppelingsplaat van een eend op de drukgroep van een visa ligt? De koppeling is bijna maximaal afgesteld, en de kabel was altijd goed. Of zouden hier andere redenen voor kunnen zijn? ik baal wel want anders mag het blokje er weer uit dus, grrr Maja had k kunnen verwachten...
Heb btw versnellingsbak met lange spline en diafragma koppelingsplaat, drukgroeplager en een visa diafragma koppeling die er wel heel anders uit ziet.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
dit probleem ken in ik ook , wist trouwens niet dat er verschillen zijn in druk lagers zijn maar dit kan een hoop verklaren.
wat wel een feit is dat elk type een andere lengte koppelings kabel heeft dus eend visa ami en ga maar verder. bij mijn auto is het zo erg dat ik er een bus van 30 mm tussen schutbord en kabel heb moeten zeten om uberhaupt te kunnen ontkoppelen, wat ook belangerijk is dat de kabel goed over de eerste pot zit. als dit niet zo krijg je later weer problemen, ik heb ook eerst proef gepast of ie uberhaupt wel ontkoppelde , dat was zo dus toen wist ik zeker dat de kabel te lang was, trouwens de koppelings hevel wil ook nog wel eens verbogen zijn
wat wel een feit is dat elk type een andere lengte koppelings kabel heeft dus eend visa ami en ga maar verder. bij mijn auto is het zo erg dat ik er een bus van 30 mm tussen schutbord en kabel heb moeten zeten om uberhaupt te kunnen ontkoppelen, wat ook belangerijk is dat de kabel goed over de eerste pot zit. als dit niet zo krijg je later weer problemen, ik heb ook eerst proef gepast of ie uberhaupt wel ontkoppelde , dat was zo dus toen wist ik zeker dat de kabel te lang was, trouwens de koppelings hevel wil ook nog wel eens verbogen zijn
2cv6 azu-b 250
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Vliegwiel heb ik alleen aan de buitenste diameter afgedraaid voor de starterkrans, dus zou geen probleem moeten geven met de koppeling. Bovendien voelt de koppeling heel erg zwaar.
Maar heb vandaag een volledige nieuwe koppelingsset gehaald die wel zou moeten passen, heb ik dan nog steeds een langer druklager nodig? Ik heb geen sensorflens ertussen!!
Lengte van koppelingskabel zal het niet mee te maken hebben want de visakoppeling in de BMW-eend doet het prima en die zit zelfs in het visa koppelingshuis
Maar heb vandaag een volledige nieuwe koppelingsset gehaald die wel zou moeten passen, heb ik dan nog steeds een langer druklager nodig? Ik heb geen sensorflens ertussen!!
Lengte van koppelingskabel zal het niet mee te maken hebben want de visakoppeling in de BMW-eend doet het prima en die zit zelfs in het visa koppelingshuis
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Je hebt geen langer druklager nodig, maar je moet de gaffel een beetje bij buigen (ongeveer 1 cm).
Dan kan je wel de slag maken om te ontkoppelen.
Dan kan je wel de slag maken om te ontkoppelen.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl