Pagina 9 van 21
Geplaatst: za 8 jun, 2013 19:51
door theoenmarion
Kwam ik er vandaag toch nog achter dat inderdaad het scharnier van het linker achter portier toch was door geroest! Dit was nou niet indirect de oorzaak van het slecht sluiten van het portier, maar toch maar even de strip los gehaald en er een nieuw plaatje onder gelast.
Geplaatst: za 8 jun, 2013 20:00
door theoenmarion
Vandaag ook de linker zijde in de epoxy primer gezet. Ook de bodem nog maar een keer mee gespoten. Dan kan ik die deze week bewerken met Bitumen Undercoating van een bekend merk!
De epoxy voelt wel behoorlijk ruw aan( korrel 1000!). Is dat normaal of ligt dit aan de meng verhouding epoxy-harder-verdunner?

Geplaatst: za 8 jun, 2013 20:59
door RobM
zo, jij schiet lekker op!
de epoxy die ik gebruik verdun ik iets meer dan opgegeven, en is dan veel minder ruw. Maar dat zal ook wel met het merk samenhangen. Als die gele uit Veenendaal komt gewoon even bellen en vragen; bij mij bleven ze altijd vriendelijk en begrijpen ze dat een hobbyist wijs moet worden door vragen te stellen.
Gr Rob
epoxi
Geplaatst: za 8 jun, 2013 21:42
door theoenmarion
Ja, heb ik daar gehaald. Ik had 2 liter epoxy mee genomen maar heb daar volgens mij meer dan voldoende aan. Had ik misschien ook even moeten vragen!
RobM schreef:zo, jij schiet lekker op!
de epoxy die ik gebruik verdun ik iets meer dan opgegeven, en is dan veel minder ruw. Maar dat zal ook wel met het merk samenhangen. Als die gele uit Veenendaal komt gewoon even bellen en vragen; bij mij bleven ze altijd vriendelijk en begrijpen ze dat een hobbyist wijs moet worden door vragen te stellen.
Gr Rob
Geplaatst: zo 9 jun, 2013 16:12
door RobM
als het goed is heb je nog vier deuren, vier spatborden, een motorkap en een achterklep. Dat is bij elkaar veel meer oppervlakte dan de koets. Die epoxy komt wel op!
Je hebt bij het spuiten van de epoxy toch wel de verneveling dicht staan? Anders wordt het ook zo ruw. Als dat niet zo is zou ik zeggen: meer verdunnen.
Gr Rob
Epoxy
Geplaatst: zo 9 jun, 2013 16:58
door theoenmarion
Ja, daar heb je weer gelijk. Maar moet ik wat goed in de verf zit toch nog primen?
En wat is nou eigenlijk de verneveling? Ik heb een foto geshopt met 1,2 of 3. Misschien kun je uitleggen welke knop je bedoelt RobM.
Gr Theo
[/img]

Geplaatst: zo 9 jun, 2013 17:39
door DucKKnutsel
Nr 2 moet je dicht zetten die is voor de verneveling
Geplaatst: zo 9 jun, 2013 17:51
door theoenmarion
Oke, die staat dicht.
Dan misschien wat meer verdunnen?
THKS
Geplaatst: zo 9 jun, 2013 17:54
door theoenmarion
Oeps foutje!
Stond toch (ver) open.
Wanneer gebruik je dan de verneveling wel?
Gr.Theo
Geplaatst: zo 9 jun, 2013 18:18
door RobM
bij lakverf.
Koms eens een middagje langs; leer je alles over spuiten.
(of alles..... ik ben natuurlijk geen prof. Maar het gaat nu heel aardig. En heb wel tips en adviezen van een ex-prof; ook van dit forum)
Gr Rob
Geplaatst: zo 9 jun, 2013 18:20
door theoenmarion
Als dat een uitnodiging is Rob, houd ik mij aanbevolen. Het zou ideaal zijn als dat op een vrijdagmiddag zou kunnen.
Froggy
Geplaatst: za 22 jun, 2013 18:03
door theoenmarion
Vandaag weer even lekker aangeklungeld!
Was ik toch bijna vergeten dat ik in de rechter wielbak nog een gordelbevestiging moest maken. Dus dit maar eerst even gedaan. Later verder met wat plamuurwerk en kwam toch nog weer een paar roestplekjes tegen in het achterpaneel welke ik in het begin toch niet genoeg had weggeknipt.
Ik verwijs ook even naar de topic startproblemen. Ik heb een probleem met de afstelling van de carburateur.

Kleur
Geplaatst: zo 23 jun, 2013 20:16
door theoenmarion
Ik moet al een beetje gaan nadenken over de kleur van de 2cv.
Hij is van origine Vert Bambou (AC 533).
Dit staat op nog origineel op het schutbord, met de productcode erbij.
Ik wil hem misschien wel in de kleur Blanc Meije (AC 088) gaan spuiten. In hoeverre ga ik dan het originele weghalen van de auto. De letter ERJdS en 3635 gaan er dan af. Gaat de auto hierdoor (later) in waarde verminderen.
Iemand een mening of tip hierover.
De velgen en de bumpers hebben toch de kleur Griss Rose.

Geplaatst: zo 23 jun, 2013 22:32
door RobM
er zijn er die per sé een auto willen in de originele kleur waarin hij de fabriek uit kwam. Ik zou er in elk geval voor zorgen dat de kleur op de papieren overeenkomt met de auto, dat maakt hem eventueel makkelijker te verkopen.
Als je wisselt zou ik wel een originele 2cv kleur nemen. Je maakt het jezelf wel makkelijker als je de originele kleur houdt: als je dan met spuiten een randje of richeltje mist ziet niemand het.
Persoonlijk vind ik rood de mooiste kleur, maar dat wist je al want de mijne wordt rood. Ik heb over het kleurnummer een plakbandje gedaan vóór het spuiten; hebben de originaliteitsfreaks ook een leuke dag.
Gr Rob
Geplaatst: zo 23 jun, 2013 23:00
door 75-amitolee
Gewoon weer mooi origineel groen , ze heet toch froggy.
En inderdaad de tip van Rob over het afplakken met een plakbandje werkt heel goed.