Ramon schreef:hi mag ik er 1 bestellen?
ramon
Sorry heb je melding niet gezien, heb hiervan geen email gekregen...
Ik wil graag een setje voor je maken, maar volgende week ga ik naar Spanje en evalueer daar de setjes die al verkocht zijn, ikzelf vind dat er toch nog wat (teveel) probleempjes zijn, zowel op het connectie vlak (verbinding tussen pc/unit) als ook storing door de “terugslag “ van de bobine... Ik wil eerst kijken of ik deze problemen nog kan oplossen voordat ik nieuwe kastjes uitlever.... hoop dat je hiervoor begrip hebt.....
Persoonlijk heb ik geen problemen en mijn testrijders ook niet, maar bij de"uitgifte" van de eerste productie serie hebben sommigen toch problemen, die ik voor het grootste gedeelte terug kan koppelen aan een (2cv) bobine die niet meer helemaal fris is.
Op het moment lijkt het als een bobine niet meer fris is dat als er een vonk geproduceerd is een te grootte stroom door de bobine terug naar de chip gestuurd wordt waardoor:
- de connectie verbroken wordt tussen unit en pc (comport bevriest)
- in het ergste geval de chip reset waardoor de vonk niet op het juiste tijdstip komt,
nogmaals, de meesten hebben geen problemen, maar b.v. Erikjan heeft hier last van.
Gisteren melde hij dat hij nu ook problemen heeft met zijn 123 ontsteking, een backfire waardoor zijn luchtfilter uit elkaar gesprongen is..... dit is een schrale troost maar toch.
Ik ga Erikjan in Spanje zien en dan lopen we alles eens rustig na, misschien kunnen we dit probleem tackelen..........
Ik maak gebruik van IGBT (speciaal relais om de bobine te laten vonken) en ik wil na de vakantie een andere proberen, deze is wel 5 euro duurder maar het schijnt de holy grail te zijn (Bosch bip 373) een ander voordeel van deze is dat als hij oververhit raakt hij zichzelf uitschakelt... en als hij afgekoeld is dan werkt het weer...........
Houdt jullie op de hoogte.......
p.s. wil toch even kwijt dat niemand zijn kastje teruggestuurd heeft, dat is toch ook wat waard....... (hoop dat ik niemand op ideeën breng)
Heb nu units rijden in Nederland, België, Frankrijk (turbo-eend), Duitsland (twinspark dubbele 2cv bobine), Groot Brittannië, Polen en in voorbereiding Australië (met 4 bobines twinspark) .......