conversie naar Charleston geel zwart
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Jammer dat de motor niet past. Als het plaatje eraf is dan wordt het lastiger maar anders de lijst met motornummers meenemen.
De enkele carburateur is wel een indicatie
http://www.cats-citroen.com/home.html
Trouwens je schiet weer een stuk op nu het chassis klaar is
De enkele carburateur is wel een indicatie
http://www.cats-citroen.com/home.html
Trouwens je schiet weer een stuk op nu het chassis klaar is
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ja indd eigen fout volgens de verkoper was het een oud type 600. En ze bestaan wel enkel traps maar ik had iets beter moeten kijken.
Hij heeft ook heen extern oliefilter.
Chassis schiet indd lekker op alleen ik heb vandaag besloten toch de vooras ook te reviseren. De wiellagers liepen niet lekker en er zit iets speling op het stuurhuis. Je kan de spoorstangen iets naar voor en achter bewegen. Ik dacht dat dat een kwestie is van een nieuwe glijlager.
Bijkomend voordeel het is makkelijker schoon te maken.

Hij heeft ook heen extern oliefilter.
Chassis schiet indd lekker op alleen ik heb vandaag besloten toch de vooras ook te reviseren. De wiellagers liepen niet lekker en er zit iets speling op het stuurhuis. Je kan de spoorstangen iets naar voor en achter bewegen. Ik dacht dat dat een kwestie is van een nieuwe glijlager.
Bijkomend voordeel het is makkelijker schoon te maken.

Re: conversie naar Charleston geel zwart
Enkele carburateur voor 4 en 6 zijn gelijk alleen andere sproeier bezetting.
diverse Citroens, wat anders.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Kijk of je een A06/635 kunt vinden die hebben loodvrije koppen
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2684
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
blokje is zo te zien een 435. Als hij geen extern oliefilter heeft kun je dat al zien.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Klopt indd als iemand interesse heeft hij staat weer op MP.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Vandaag chassis op zn kant gezet en vol gespoten met holleruimte wax. Is misschien niet nodig met verzinkt chassis.
Maar met dit weer blijft het lekker lang vloeibaar en bruist het mooi tussen de felsnaden.
Morgen omdraaien en nog een busje er in.


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Maar met dit weer blijft het lekker lang vloeibaar en bruist het mooi tussen de felsnaden.
Morgen omdraaien en nog een busje er in.


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Erikjan op do 13 aug, 2020 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Het werkt wax is lekker tussen de naden gekropen. Net chassis gedraaid en bus 2 leeg gespoten morgen kan de achteras
En veerpotten er op. Dan gaan we eindelijk opbouwen.
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
En veerpotten er op. Dan gaan we eindelijk opbouwen.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Opbouwen dat is altijd zo'n fijn moment!
Daar krijg je weer extra energie van.
Daar krijg je weer extra energie van.
onder druk wordt alles vloeibaar
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Zeker weten
.
De achteras zit er op. De remvoeringen zijn afgesteld. De veerpotten gemonteerd en achterschokdempers zitten er op. Ook de tank gemonteerd.
Nu de glijlager in het stuurhuis vervangen. En de vooras schoonmaken en schilderen.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

De achteras zit er op. De remvoeringen zijn afgesteld. De veerpotten gemonteerd en achterschokdempers zitten er op. Ook de tank gemonteerd.
Nu de glijlager in het stuurhuis vervangen. En de vooras schoonmaken en schilderen.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Ben benieuwd of dit het is. Ik voel soms een lichte knik/knakkend geluid als stuur verdraai. Vooral bij stilstand insturen om weg te rijden. Is denk ik te vervangen zonder demontage van hele stuurhuis?
Succes met opbouwen!
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Dank,
Ik denk dat dat wel kan maar om er goed bij te komen moet de motor aan de kant dan is het een kleine moeite om 4 bouten van de as los te maken. Op tafel sleuteld het toch makkelijker denk ik.
Heb je al gevoeld of er ook echt speling op je stuurhuis zit. Het lijkt me eerder in de kogels van de stuur levieren te zitten. Als die verslijten kan er een braam op komen. Als de kogels nog dik genoeg zijn kan je die braam er af vijlen. Ik dacht dat ze mininmaal 22mm diameter moeten zijn.
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Ik denk dat dat wel kan maar om er goed bij te komen moet de motor aan de kant dan is het een kleine moeite om 4 bouten van de as los te maken. Op tafel sleuteld het toch makkelijker denk ik.
Heb je al gevoeld of er ook echt speling op je stuurhuis zit. Het lijkt me eerder in de kogels van de stuur levieren te zitten. Als die verslijten kan er een braam op komen. Als de kogels nog dik genoeg zijn kan je die braam er af vijlen. Ik dacht dat ze mininmaal 22mm diameter moeten zijn.
Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
-
- Heavy user
- Berichten: 3072
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Eerst inderdaad de stuurkogels controleren, invetten en afstellen.
Dat is een eenvoudig klusje en misschien is het dan opgelost.
Dat is een eenvoudig klusje en misschien is het dan opgelost.
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: conversie naar Charleston geel zwart
ik wil het topic niet kapen, maar toch nog ff reageren.
Stuurkogel had vorig jaar wel een vlak kantje en braam erop. Toen alles gevijld en leek mij wel aardig ok. Afgelopen APK zijn de stuurkogels ivm teveel speling ik dacht een 1/4 of een halve slag strakker gezet. Ik kon er daarna niet meer normaal meer mee sturen (zoals niet meer in één keer bij ons de oprit op draaien). Dus toch eigenwijs de kogels weer net wat minder gezet en stuurt weer licht. Denk dat ze toch maar een keer vervangen moeten worden. Ik heb wel gemerkt dat de spoorstangen wat kunnen bewegen op het stuurhuis, maar dat zal er ook mee te maken hebben dat ze in rubber bussen zitten, dus zegt wellicht niks.
Stuurkogel had vorig jaar wel een vlak kantje en braam erop. Toen alles gevijld en leek mij wel aardig ok. Afgelopen APK zijn de stuurkogels ivm teveel speling ik dacht een 1/4 of een halve slag strakker gezet. Ik kon er daarna niet meer normaal meer mee sturen (zoals niet meer in één keer bij ons de oprit op draaien). Dus toch eigenwijs de kogels weer net wat minder gezet en stuurt weer licht. Denk dat ze toch maar een keer vervangen moeten worden. Ik heb wel gemerkt dat de spoorstangen wat kunnen bewegen op het stuurhuis, maar dat zal er ook mee te maken hebben dat ze in rubber bussen zitten, dus zegt wellicht niks.
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Re: conversie naar Charleston geel zwart
Mag gewoon hoor kan ik ook wat van leren.
Klinkt indd of de kogels te ovaal zijn geworden. Dan is het wel zaak om ze te vervangen. Als het te zwaar gaat kunnen ze breken. Nu heb je ze wel al weer los gedraaid dus dat zal wel mee vallen.
Alls die spoorsstangen naar voor en achter speling hebben is je glijlager aan het slijten maar daar krijg je normaal geen knakken van.
Klinkt indd of de kogels te ovaal zijn geworden. Dan is het wel zaak om ze te vervangen. Als het te zwaar gaat kunnen ze breken. Nu heb je ze wel al weer los gedraaid dus dat zal wel mee vallen.
Alls die spoorsstangen naar voor en achter speling hebben is je glijlager aan het slijten maar daar krijg je normaal geen knakken van.