Pagina 9 van 57

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: di 11 aug, 2020 14:26
door RobertF
Jammer dat de motor niet past. Als het plaatje eraf is dan wordt het lastiger maar anders de lijst met motornummers meenemen.
De enkele carburateur is wel een indicatie
http://www.cats-citroen.com/home.html
Trouwens je schiet weer een stuk op nu het chassis klaar is

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: di 11 aug, 2020 19:05
door Erikjan
Ja indd eigen fout volgens de verkoper was het een oud type 600. En ze bestaan wel enkel traps maar ik had iets beter moeten kijken.

Hij heeft ook heen extern oliefilter.

Chassis schiet indd lekker op alleen ik heb vandaag besloten toch de vooras ook te reviseren. De wiellagers liepen niet lekker en er zit iets speling op het stuurhuis. Je kan de spoorstangen iets naar voor en achter bewegen. Ik dacht dat dat een kwestie is van een nieuwe glijlager.

Bijkomend voordeel het is makkelijker schoon te maken.
Afbeelding

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: di 11 aug, 2020 21:51
door AZL57
Enkele carburateur voor 4 en 6 zijn gelijk alleen andere sproeier bezetting.

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: di 11 aug, 2020 23:22
door RobertF
Kijk of je een A06/635 kunt vinden die hebben loodvrije koppen

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: wo 12 aug, 2020 09:58
door Michiel van G.
blokje is zo te zien een 435. Als hij geen extern oliefilter heeft kun je dat al zien.

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: wo 12 aug, 2020 12:40
door Erikjan
Klopt indd als iemand interesse heeft hij staat weer op MP.

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: do 13 aug, 2020 20:12
door Erikjan
Vandaag chassis op zn kant gezet en vol gespoten met holleruimte wax. Is misschien niet nodig met verzinkt chassis.

Maar met dit weer blijft het lekker lang vloeibaar en bruist het mooi tussen de felsnaden.

Morgen omdraaien en nog een busje er in.

AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: vr 14 aug, 2020 21:00
door Erikjan
Het werkt wax is lekker tussen de naden gekropen. Net chassis gedraaid en bus 2 leeg gespoten morgen kan de achteras
En veerpotten er op. Dan gaan we eindelijk opbouwen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: za 15 aug, 2020 10:32
door gillis
Opbouwen dat is altijd zo'n fijn moment!
Daar krijg je weer extra energie van.

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: za 15 aug, 2020 17:44
door Erikjan
Zeker weten Afbeelding.

De achteras zit er op. De remvoeringen zijn afgesteld. De veerpotten gemonteerd en achterschokdempers zitten er op. Ook de tank gemonteerd.

Nu de glijlager in het stuurhuis vervangen. En de vooras schoonmaken en schilderen.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: zo 16 aug, 2020 10:11
door dimi_v
Erikjan schreef: di 11 aug, 2020 19:05 ... en er zit iets speling op het stuurhuis. Je kan de spoorstangen iets naar voor en achter bewegen. Ik dacht dat dat een kwestie is van een nieuwe glijlager.
Ben benieuwd of dit het is. Ik voel soms een lichte knik/knakkend geluid als stuur verdraai. Vooral bij stilstand insturen om weg te rijden. Is denk ik te vervangen zonder demontage van hele stuurhuis?

Succes met opbouwen!

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: zo 16 aug, 2020 10:52
door Erikjan
Dank,

Ik denk dat dat wel kan maar om er goed bij te komen moet de motor aan de kant dan is het een kleine moeite om 4 bouten van de as los te maken. Op tafel sleuteld het toch makkelijker denk ik.

Heb je al gevoeld of er ook echt speling op je stuurhuis zit. Het lijkt me eerder in de kogels van de stuur levieren te zitten. Als die verslijten kan er een braam op komen. Als de kogels nog dik genoeg zijn kan je die braam er af vijlen. Ik dacht dat ze mininmaal 22mm diameter moeten zijn.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: zo 16 aug, 2020 11:25
door Thijs
Eerst inderdaad de stuurkogels controleren, invetten en afstellen.
Dat is een eenvoudig klusje en misschien is het dan opgelost.

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: di 18 aug, 2020 08:06
door dimi_v
ik wil het topic niet kapen, maar toch nog ff reageren.

Stuurkogel had vorig jaar wel een vlak kantje en braam erop. Toen alles gevijld en leek mij wel aardig ok. Afgelopen APK zijn de stuurkogels ivm teveel speling ik dacht een 1/4 of een halve slag strakker gezet. Ik kon er daarna niet meer normaal meer mee sturen (zoals niet meer in één keer bij ons de oprit op draaien). Dus toch eigenwijs de kogels weer net wat minder gezet en stuurt weer licht. Denk dat ze toch maar een keer vervangen moeten worden. Ik heb wel gemerkt dat de spoorstangen wat kunnen bewegen op het stuurhuis, maar dat zal er ook mee te maken hebben dat ze in rubber bussen zitten, dus zegt wellicht niks.

Re: conversie naar Charleston geel zwart

Geplaatst: di 18 aug, 2020 11:38
door Erikjan
Mag gewoon hoor kan ik ook wat van leren.

Klinkt indd of de kogels te ovaal zijn geworden. Dan is het wel zaak om ze te vervangen. Als het te zwaar gaat kunnen ze breken. Nu heb je ze wel al weer los gedraaid dus dat zal wel mee vallen.

Alls die spoorsstangen naar voor en achter speling hebben is je glijlager aan het slijten maar daar krijg je normaal geen knakken van.