Pagina 9 van 28
Geplaatst: wo 22 nov, 2006 21:34
door Lelijke Eend
Ok, is ook goed ! Als je nog wat extra nodig blijkt te hebben kan je in principe altijd nog even contact met me opnemen.
Geplaatst: wo 22 nov, 2006 21:35
door thomaaas
Ja hoor, zal ik zeker doen!
Geplaatst: do 23 nov, 2006 15:53
door leo top
Lelijke Eend schreef:M7 kan ik wel voor je regelen hoor ! Hier in Joure zit een bedrijf waar je dat spul kan kopen. Ze hebben het gewoon op voorraad ! Stuur maar een lijstje door, dan regel ik het voor je.
Ik heb ontrdekt dat Mulder in de Ebbingestraat in Groningen ook o.a. M7 per stuk verkoopt.

Geplaatst: do 23 nov, 2006 17:16
door Ramon
in amsterdam te verkrijgen bijna alle boutje en moertjes bij firma burger
Geplaatst: do 23 nov, 2006 18:09
door Lelijke Eend
Fa. Burger heb ik me gebeld. Ze wensten me veel succes ...
Geplaatst: do 23 nov, 2006 21:38
door Lelijke Eend
Kan je M9 schroefdraad (binnen) ook optappen naar M10 schroefdraad zonder dat dit ten koste gaat van de sterkte ? Want volgens mij heb je dan schroefdraad in schroefdraad ?
Ik overweeg dit namelijk te doen met de schroefdraad op de voorasbuis.
Geplaatst: do 23 nov, 2006 21:45
door jeroentje
M9 op de voorasbuis ? Welke tapgaten zijn dat ?
Geplaatst: do 23 nov, 2006 22:26
door Lelijke Eend
Daarmee zitten de platen vast waar je schokberekers weer aan zitten.
Geplaatst: do 23 nov, 2006 22:48
door backfire
Lelijke Eend schreef:Fa. Burger heb ik me gebeld. Ze wensten me veel succes ...
als grap of omdat m7 bijna niet aan te komen is.
Geplaatst: do 23 nov, 2006 22:51
door Lelijke Eend
M7 kan je op elke straathoek vinden ! M9 is onverkrijgbaar ...
Geplaatst: do 23 nov, 2006 22:56
door backfire
nou elke straathoek is ook overdreven. Maar m9, zeker net zo lastig als steeksleutel 26

Geplaatst: do 23 nov, 2006 23:05
door Lelijke Eend
Steeksleutel 26 koop je niet, die maak je zelf

Geplaatst: do 23 nov, 2006 23:38
door backfire
Ik doe het andersom, heb een 1 inch steeksleutel en pas de bout aan op de sleutel

Geplaatst: vr 24 nov, 2006 09:42
door Punky
Lelijke Eend schreef:Maar zo te zien kan ik wel aan een goede carburateur komen voor weinig ! Dat is dan wel een carburateur voor een GS (1220cc) maar het schijnt te passen. Wel moet er dan even uitgevogeld worden welke sproeiers er in moeten (trial and error) dus nu ga ik op zoek naar zoveel mogelijk verschillende Solex-sproeiers.
Echt weer op zijn Elmers!!!
Er zijn genoeg 2cv carb's te vinden, maar er dan toch een vreemde carb op proberen te prakken en alles opnieuw uit proberen te zoeken.
Betaal gewoon wat meer en pak een originele carb. Ik durf te wedden dat je dan goedkoper uit bent. Sproeiers kosten ook geld namelijk. (Geld speelde toch geen rol meer???)
Dit doet me namelijk erg denken aan de Opel radio zonder display en dan op zoek naar een opeldisplay, terwijl een universele radio een betere en goedkopere oplossing is.

Geplaatst: vr 24 nov, 2006 16:35
door Lelijke Eend
Met een GS carburateur heb ik 5 tot 10% vermogenswinst en iemand die meer verstand heeft van caburateurs dan alles en iedereen op dit hele forum bij elkaar gaat hem voor me monteren en afstellen (hij heeft dit al vaker gedaan, moet dus een koud kunstje zijn), dus het lijkt vreemd, maar het is in mijn ogen een prima oplossing.
Daarbij, als ik een 2e hands carburateur koop kost die 90 euro en wil men (eendenbedrijf waar ik het hoog mee op heb) er geen garantie op geven omdat er vaak al zo vaak aan geschroefd is dat die carburateurs niet bepaald goed meer zijn (denk aan 'tunen', bijstellen voor de APK enzovoorts). En een nieuwe carburateur kost €300-400 euro. Dan kan het zat uit om er een carbeurateur op te laten schroeven die nooit bedoeld is voor een Eend.
Overigens, die opelradio is allang vervangen door een betere radio met ingebouwde CD speler.