Pagina 9 van 10
Geplaatst: wo 12 mar, 2008 22:13
door Punky
Van die koelkapjes klopt, maar probleem doet zich nu ook alleen nog maar voor na 20 noodstops achter mekaar ofzo.
Geplaatst: wo 12 mar, 2008 22:38
door thomaaas
hehe ik heb geen kapjes, wel slangetjes. Moek s probere?
Geplaatst: do 13 mar, 2008 21:51
door Punky
Probleem lijkt opgelost.
Vandaag heb ik de Y-pijp vervangen voor de originele eerste demper en ook die rammelbakjes onder de schijven gemonteerd. Tijdens de montage zag ik dat een van de remleidingen lekte bij de bevestiging in de klauw. Dus rubbertje vervangen en samen met P.Senior de remmen nogmaals ontlucht. Pedaal bleef echter wat soppig. Was de vorige keren ook zo. Even voelen in de mehari dus. Daar was ie zo hard als ene plank. Toen kregen we het (bleek later) geniale idee om de auto schuin te zetten en nogmaals te ontluchten. Bleek er nog een lading lucht uit de remklauwen voor te komen. Pedaal voelt nu harder aan en na een ritje niks gemerkt. Heb nog niet sportief ermee gereden, maar dat komt tegen die tijd wel. Ik heb nu vertrouwen dat het allemaal wel goed zit.
Merk trouwens niet veel verschil qua vermogen tussen de Y-pijp en de eerste demper, alleen hoor ik nu de kleppen eerder als de uitlaat en ben nu geneigd te snel over de 4500 toeren te gaan. Dus klinkt het allemaal te beschaafd. Toch maar weer eens wat doen aan die 2de demper dus.
Geplaatst: do 13 mar, 2008 23:44
door TB
Ik hoop echt dat dit het probleem was. En dat ie nu ook prima blijft remmen.
Geplaatst: vr 14 mar, 2008 21:08
door thomaaas
Geplaatst: vr 14 mar, 2008 23:51
door Punky
bestuurderskant moet omhoog, dan komt het ontluchtingsnipel op het hoogste punt zeg maar.
Geplaatst: za 15 mar, 2008 11:43
door backfire
maar als er lucht in de klauw zat dan kun je straks toch weer proberen om de y-pijp te monteren, of was het probleem lucht in de klauw van een later tijdstip?
Geplaatst: za 15 mar, 2008 13:30
door Punky
Nee, was tegelijkertijd. Maar vraag me eigenlijk af hoeveel winst die Y-pijp nu eigenlijk geeft??? Behalve dan een bult extra herrie.
Geplaatst: za 15 mar, 2008 18:22
door 2cvfreak
Punky schreef:Nee, was tegelijkertijd. Maar vraag me eigenlijk af hoeveel winst die Y-pijp nu eigenlijk geeft??? Behalve dan een bult extra herrie.
die herrie is ook leuk
Geplaatst: za 15 mar, 2008 19:28
door Hanzelman
2cvfreak schreef:Punky schreef:Nee, was tegelijkertijd. Maar vraag me eigenlijk af hoeveel winst die Y-pijp nu eigenlijk geeft??? Behalve dan een bult extra herrie.
die herrie is ook leuk
ffkes wel,maar op de langere ritten.....
Geplaatst: za 15 mar, 2008 23:47
door Punky
Jongens je hebt herrie en herrie. Sommige wil je wel (donkere lage brom) en sommige niet (hogere knetter).
Geplaatst: wo 26 mar, 2008 00:11
door Punky
Y-pijp is terug en koelkappen hebben dus moeten verdwijnen. Probleem lijkt echter nog steeds opgelost. Ben wel van plan om koelkappen te modificeren om ze pas te maken voor de Y-pijp. Misschien wel handig voor de zomerdagen een beetje extra koeling.
Geplaatst: wo 26 mar, 2008 12:22
door backfire
En heb je kunnen merken of hij ook meer oempf heeft? Volgende keer wel beter ontluchten
Geplaatst: wo 26 mar, 2008 16:50
door Punky
oempf bedoel je trekkracht mee?
Geplaatst: wo 26 mar, 2008 18:56
door TB
Oempf, is dat een nieuw woord?