Door de rem heen trappen.

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Door de rem heen trappen.

Bericht door Punky » zo 15 jul, 2007 19:06

Sinds kort heb ik het probleem dat ik na een warme en redelijk sportieve rit door de rem heen kan trappen. Na 3x pompen is de remdruk weer terug en remt alles weer als vanouds. Nu heb ik pas op aanraden van Cats de HLM vervangen voor nieuwe. Hierdoor is het probleem even weg gebleven, maar na een (sportief) ritje vandaag is het euvel weer terug.

Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik zie geen lekkages en mijn LHM pijl blijft gelijk.

Is mijn HRC misschien verrot van binnen en komt dit euvel boven water wanneer het heet is onder de kap? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » zo 15 jul, 2007 19:16

Luchtbel in de remleiding door (te) grote warmte ontwikkeling? ligt de remleiding soms vlak langs de uitlaat?
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » zo 15 jul, 2007 19:27

ook even kijken naar achterwiellager speling en of voor alles goed zit(bouten en dergelijke) als het aan de hoofdremcilinder ligt moet ie altijd diep zitten bij de eerste x trappen het diud volgensmij op speling of iets dergelijks of een kappotte remblok.
check ook de uitgaande assen van de bak of die speling hebben als dat zo is duwd de remschijf de remblokjes terug en pomp jij die in 3x weer terug.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 15 jul, 2007 23:14

Luchtbel is het denk ik niet. Tussen de remleiding en de uitlaat zit spelling van zeker 2 cm. Bij lucht zo hij ook sponsig blijven aanvoelen.

Het is echt na 3x pompen weg. De eerste keer trap je hem loos in tot op de bodem en de 2de en derde keer lijkt hij zich steeds meer te vullen.

Ik heb inderdaad ook spelling op mijn aandrijfassen, maar het probleem doet zich ook voor bij een warme motor en als hij eenn tijdjes stilstaat dan komt het probleem ook terug. Dus dan staan de aandrijassen ook al die tijd stil.

Remblokken zijn pas nog vervangen.

Dus vermoedelijk zou het dus de HRC kunnen zijn. Aandrijassen staan sowieso ook nog op mijn lijstje hoor. Heb er meen ik zelfs nog enkele liggen. Eens kijken of deze beter zijn.
Even een vraag die eigenlijk niet hier hoort, maar hier wel ter sprake komt: Zijn de aandrijfassen van een trommelbak gelijk aan die van een schijvenbak? Ik heb nog assen van een trommelbak liggen meen ik.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » zo 15 jul, 2007 23:17

aandrijfassen zullen geen invloed hebben, de diff assen echter mogelijk wel. Aandrijfassen voor trommel en schijf zijn gelijk.

verdachte is HRC, maar zeker luchtbel in leiding niet uitvlakken. Als het onder alle omstandigheden optreedt zou zijn zou je de posietie van de achterremschoenstelnokken eens moeten controleren.
Ami 8 break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 15 jul, 2007 23:22

Achterrem heb ik nog nooit aan hoeven komen, dus vraag me af of dat veranderd kan zijn. Dit is een van de delen van mijn eend, die al lange tijd niet los zijn geweest. Dus mogelijk nog erg goed vastzitten.

Ik heb meen ik nog ergens een nieuwe HRC liggen, zo te horen is het geen overbodige luxe om deze eens te monteren. Dit zou dus mogelijk de boosdoener van het euvel kunnen zijn.

Ik zal ook eens kijken of die aandrijfassen nog compleet zijn en minder spelling hebben, anders denk ik dat ik die ook eens reviseer (lees: schoonmaken, nieuwe rubbers en vet) en monteer.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 16 jul, 2007 00:28

Ik verdenk de HRC er toch van. Dat geen druk hebben en blijven pompen duidt er wel op.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 16 jul, 2007 06:29

dolf meestal duid dit op warme remmen hoor!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 16 jul, 2007 12:16

Deze klacht kan 3 oorzaken hebben
1 Hoofdremcilinder is inwendig lek
2 Remmen stellen
3 Olie wordt te warm en loopt dan dus terug.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 16 jul, 2007 15:20

Ik zal de HRC eens vervangen en dan kijken of het over is. We hebben nog ergens een nieuwe HRC liggen meen ik. Ooit uit een garageverkoop megenomen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » ma 16 jul, 2007 18:25

Ik had dit ook met mijn HRC, ik trapte er gewoon doorheen, maar even later deed ie het gewoon weer. Wat ik vermoedde was dat de rubbers in de HRC slap waren en bij wijze van omklappen als je het pedaal te ver moet indrukken...
In ieder geval heb ik een nieuwe(gereviseerde) HRC gemonteerd en het probleem is al sinds 2 jaar niet meer teruggeweest.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 16 jul, 2007 19:09

probleem hadden wij ook
stel je remmen met name de achterste
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 16 jul, 2007 19:51

hee dolf heb dit probleem ook eerder gehad toen heb ik nieuwe schijven en blokken gemonteerd en het was over!!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 16 jul, 2007 20:41

Ik denk dat we misschien maar een remrevisie gaan doen dan. Heb namelijk ook nog bijna nieuwe schijven liggen. Die dan ook maar monteren en de rest controleren.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 17 jul, 2007 07:21

Punky,laat ik je waarschuwen,als je dit gaat doen,haal je de oorzaak niet
weg,maar verstopt het,omdat hierdoor de HRC op een andere plaats komt
waar hij de druk moet geven,Maar na een tijdje als de HRC weer op die
beschadiging komt,heb je je probleem weer terug.Dus vervang eerst die
HRC en kijk wat er dan gebeurt.

Plaats reactie