Door de rem heen trappen.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Door de rem heen trappen.
Sinds kort heb ik het probleem dat ik na een warme en redelijk sportieve rit door de rem heen kan trappen. Na 3x pompen is de remdruk weer terug en remt alles weer als vanouds. Nu heb ik pas op aanraden van Cats de HLM vervangen voor nieuwe. Hierdoor is het probleem even weg gebleven, maar na een (sportief) ritje vandaag is het euvel weer terug.
Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik zie geen lekkages en mijn LHM pijl blijft gelijk.
Is mijn HRC misschien verrot van binnen en komt dit euvel boven water wanneer het heet is onder de kap?
Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik zie geen lekkages en mijn LHM pijl blijft gelijk.
Is mijn HRC misschien verrot van binnen en komt dit euvel boven water wanneer het heet is onder de kap?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
ook even kijken naar achterwiellager speling en of voor alles goed zit(bouten en dergelijke) als het aan de hoofdremcilinder ligt moet ie altijd diep zitten bij de eerste x trappen het diud volgensmij op speling of iets dergelijks of een kappotte remblok.
check ook de uitgaande assen van de bak of die speling hebben als dat zo is duwd de remschijf de remblokjes terug en pomp jij die in 3x weer terug.
check ook de uitgaande assen van de bak of die speling hebben als dat zo is duwd de remschijf de remblokjes terug en pomp jij die in 3x weer terug.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Luchtbel is het denk ik niet. Tussen de remleiding en de uitlaat zit spelling van zeker 2 cm. Bij lucht zo hij ook sponsig blijven aanvoelen.
Het is echt na 3x pompen weg. De eerste keer trap je hem loos in tot op de bodem en de 2de en derde keer lijkt hij zich steeds meer te vullen.
Ik heb inderdaad ook spelling op mijn aandrijfassen, maar het probleem doet zich ook voor bij een warme motor en als hij eenn tijdjes stilstaat dan komt het probleem ook terug. Dus dan staan de aandrijassen ook al die tijd stil.
Remblokken zijn pas nog vervangen.
Dus vermoedelijk zou het dus de HRC kunnen zijn. Aandrijassen staan sowieso ook nog op mijn lijstje hoor. Heb er meen ik zelfs nog enkele liggen. Eens kijken of deze beter zijn.
Even een vraag die eigenlijk niet hier hoort, maar hier wel ter sprake komt: Zijn de aandrijfassen van een trommelbak gelijk aan die van een schijvenbak? Ik heb nog assen van een trommelbak liggen meen ik.
Het is echt na 3x pompen weg. De eerste keer trap je hem loos in tot op de bodem en de 2de en derde keer lijkt hij zich steeds meer te vullen.
Ik heb inderdaad ook spelling op mijn aandrijfassen, maar het probleem doet zich ook voor bij een warme motor en als hij eenn tijdjes stilstaat dan komt het probleem ook terug. Dus dan staan de aandrijassen ook al die tijd stil.
Remblokken zijn pas nog vervangen.
Dus vermoedelijk zou het dus de HRC kunnen zijn. Aandrijassen staan sowieso ook nog op mijn lijstje hoor. Heb er meen ik zelfs nog enkele liggen. Eens kijken of deze beter zijn.
Even een vraag die eigenlijk niet hier hoort, maar hier wel ter sprake komt: Zijn de aandrijfassen van een trommelbak gelijk aan die van een schijvenbak? Ik heb nog assen van een trommelbak liggen meen ik.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
aandrijfassen zullen geen invloed hebben, de diff assen echter mogelijk wel. Aandrijfassen voor trommel en schijf zijn gelijk.
verdachte is HRC, maar zeker luchtbel in leiding niet uitvlakken. Als het onder alle omstandigheden optreedt zou zijn zou je de posietie van de achterremschoenstelnokken eens moeten controleren.
verdachte is HRC, maar zeker luchtbel in leiding niet uitvlakken. Als het onder alle omstandigheden optreedt zou zijn zou je de posietie van de achterremschoenstelnokken eens moeten controleren.
Ami 8 break
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Achterrem heb ik nog nooit aan hoeven komen, dus vraag me af of dat veranderd kan zijn. Dit is een van de delen van mijn eend, die al lange tijd niet los zijn geweest. Dus mogelijk nog erg goed vastzitten.
Ik heb meen ik nog ergens een nieuwe HRC liggen, zo te horen is het geen overbodige luxe om deze eens te monteren. Dit zou dus mogelijk de boosdoener van het euvel kunnen zijn.
Ik zal ook eens kijken of die aandrijfassen nog compleet zijn en minder spelling hebben, anders denk ik dat ik die ook eens reviseer (lees: schoonmaken, nieuwe rubbers en vet) en monteer.
Ik heb meen ik nog ergens een nieuwe HRC liggen, zo te horen is het geen overbodige luxe om deze eens te monteren. Dit zou dus mogelijk de boosdoener van het euvel kunnen zijn.
Ik zal ook eens kijken of die aandrijfassen nog compleet zijn en minder spelling hebben, anders denk ik dat ik die ook eens reviseer (lees: schoonmaken, nieuwe rubbers en vet) en monteer.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Ik had dit ook met mijn HRC, ik trapte er gewoon doorheen, maar even later deed ie het gewoon weer. Wat ik vermoedde was dat de rubbers in de HRC slap waren en bij wijze van omklappen als je het pedaal te ver moet indrukken...
In ieder geval heb ik een nieuwe(gereviseerde) HRC gemonteerd en het probleem is al sinds 2 jaar niet meer teruggeweest.
In ieder geval heb ik een nieuwe(gereviseerde) HRC gemonteerd en het probleem is al sinds 2 jaar niet meer teruggeweest.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Punky,laat ik je waarschuwen,als je dit gaat doen,haal je de oorzaak niet
weg,maar verstopt het,omdat hierdoor de HRC op een andere plaats komt
waar hij de druk moet geven,Maar na een tijdje als de HRC weer op die
beschadiging komt,heb je je probleem weer terug.Dus vervang eerst die
HRC en kijk wat er dan gebeurt.
weg,maar verstopt het,omdat hierdoor de HRC op een andere plaats komt
waar hij de druk moet geven,Maar na een tijdje als de HRC weer op die
beschadiging komt,heb je je probleem weer terug.Dus vervang eerst die
HRC en kijk wat er dan gebeurt.