Pagina 84 van 91
Geplaatst: zo 27 jun, 2010 16:13
door motomotie
Mooi interieur !
Vind ik echt mooie oplossing!
Ik heb me nog niet door je 80+ pagina's heen geworsteld

Maar ff je foto's bekeken. Klasse!
(enne, waar komt je turbo af??? Ziet er goed uit, is het waard om te kopieeren

)
Geplaatst: zo 27 jun, 2010 17:03
door backfire
Zo en de foto van mijn teller.
Knippers aangesloten, groot licht en oliedruklampje. Benzinemeter zit aangesloten, maar is nu nog leeg, dus die moet nog getest worden. Toerenteller loopt via de computer van de 2cv en de km-teller via de magneetsensor bij de aandrijfas.
Geplaatst: zo 27 jun, 2010 17:32
door Gerard2cv
Is die Teller nog een beetje te eiken?
Geplaatst: zo 27 jun, 2010 18:24
door motomotie
backfire schreef:Zo en de foto van mijn teller.

.
Mooi clean!
Geplaatst: zo 27 jun, 2010 22:29
door backfire
@Gerard, hoe bedoel je ijken? Als je snelheid bedoelt, gaat hetzelfde als bij fietscomputer, omtrek van de band ingeven. Toerenteller is geschikt voor 1,2, 3 en 4 cilinders. Dat komt omdat deze ontworpen zijn voor motorfietsen.
Geplaatst: ma 19 jul, 2010 18:51
door backfire
Vandaag weer beetje gedaan, laatste tijd wat gewerkt aan mijn motorfietsen ivm toertochtjes.
Vandaag de beugel afgemaakt voor het bevestigen van de elektrische benzinepomp op de plek waar de mechanische normaal zit.
De pomp zat eerst op de motorbeschermingsplaat, maar hij zat toen wel erg dicht bij de schijfremmen.
Geplaatst: do 5 aug, 2010 22:13
door bebe
backfire schreef:Vandaag de beugel afgemaakt voor het bevestigen van de elektrische benzinepomp op de plek waar de mechanische normaal zit.
Heb je op de plek van de mechanische pomp een afdekplaatje geschroefd o.i.d.?
Zijn die afdekplaatjes ergens verkrijgbaar?
Geplaatst: do 5 aug, 2010 22:34
door AZL57
wordt je pomp niet te warm op die plaats?
Geplaatst: wo 11 aug, 2010 11:27
door backfire
@AZL net zo warm als de orginele? Beter dan op de plek waar ik hem eerst had, naast de remschijf :X hehe.
@Bebe, plaatje zelf gemaakt van stuk aluminium en papieren pakking. Omdat de standaard draadeinden lang genoeg zijn heb ik daar bovenop de beugel van de elektrische pomp kunnen monteren.
Geplaatst: wo 11 aug, 2010 18:23
door Punky
Nu alweer terug van vakantie!!!
Geplaatst: do 19 mei, 2011 22:23
door backfire
Het lijkt stil , maar dat is het zeker niet, hoewel voortgang langzaam gaat, het begint vormen aan te nemen. Nu ben ik bezig met de montage van de uitlaat van voor tot achter, echt passen doet het niet. Zal ook wel komen doordat mijn cilinders 4 mm verder uit elkaar staan dan normaal. Spruitstuk door geslepen en weer gelast om de 4mm te corrigeren. Nadeel daar van is dat uitlaat niet echt lekker aansluit op de 1e demper. Of komt dit door het merk demper? Verder ben ik er achter gekomen dat het achterste beugeltje, ter hoogte van de kofferbak, er nog niet op zat. Deze indertijd netjes gered ivm nieuw plaatwerk, maar nooit meer teruggezet. Vandaag toch maar beugeltje nagemaakt van restant zinkcor, roest iets minder snel dan dat kale ijzer uit 1987. Even kijken kijken of ik dat beugeltje met popnagels vastzet of gewoon met 2 boutjes.
Verder heb ik van de week bij eendenboer wat binnenbekleding gehaald voor een kitkar. Dit spul heeft de juiste maat en goede structuur om de binnenbekleding mee te maken. De delen zijn al gesneden, nu alleen nog mijn pfaff op de juiste afstelling zien te krijgen. De delen zitten orgineel aan elkaar gestikt en zo ga ik dat ook doen.
Foto''s komen nog, wel gemaakt maar staan nog niet online.
Geplaatst: do 19 mei, 2011 23:08
door backfire
De foto's
uitlaat:
Bekleding:
Uitlaatbeugeltje:

Geplaatst: vr 20 mei, 2011 13:41
door BasvanEerden
Ik heb gemerkt dat er verschillen zijn in de 1e demper met de stand van "pootjes".
Geplaatst: zo 5 jun, 2011 21:33
door backfire
Vandaag de Visa carburateur omgebouwt tot 2cv carburateur. Nu zullen de meeste wel denken huh!? wat!?
De 2cv register carburateur heeft dezelfde behuizing als de visa carburateur. Echter zijn er wat kleine aanpassingen. Zo zit de choke bij de visa op een andere plek vast. Daardoor moet de kabel een vreemde hoek maken als je 2cv luchtfilter wilt gebruiken. Dus choke systeem incl de vacuumpomp om moeten bouwen. Normaal zit bij de visa de vacuumpomp aan de rechterzijde waar ook de chokekabel zit. Nu zit deze aan de linkerzijde en de chokekabel dus nog steeds rechts. Voor visa gebruikers, kan wel piccie maken.
Geplaatst: wo 8 jun, 2011 07:58
door rusty
PICS graag
ik hoop binnenkort ook weer verder te gaan met mijn project (met visablok) en dit is misschien voor mij ook een handige aanpassing!
greetzzzzzzzzzz