Het Grote Ribbelkap Topic
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb nu ook een chrome strip voor op onze ribbelkap, ik mag eigenlijk niet zeggen waar die vandaan komt omdat het een heeel ander type auto is, het is dus niet orgineel maar komt wel heel erg mooi uit. Dus binnen kort ga ik die even monteren en zal da wel een foto plaatsen. Zal hier in het klein neerzetten van wat voor auto het komt: kever
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
Da's toch aluminium, die strip van een kever? (meen ik me te herinneren uit mijn "kevertijdperk"inmijneendje schreef:Het is echt chrome en roest nog niet, dus dat is een voordeel, zit nog even op de orginele bevestigings klemmetjes te wachten.
Je bedoelt zo'n brede strip van een kever kofferbakklep? (Later kregen ze smalle strips, minder mooi)
Berteld
Eendracht maakt macht.
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
wat is breed denk dat deze 0,5 cm breed is. Maar volgens mij is het echt chrome mss dat er onder aluminium zit, maar volgens mij houdt chrome niet om aluminium.bebe schreef:Da's toch aluminium, die strip van een kever? (meen ik me te herinneren uit mijn "kevertijdperk"inmijneendje schreef:Het is echt chrome en roest nog niet, dus dat is een voordeel, zit nog even op de orginele bevestigings klemmetjes te wachten.
Je bedoelt zo'n brede strip van een kever kofferbakklep? (Later kregen ze smalle strips, minder mooi)
Berteld
Die dus op deze kever zat:

Oke, dan is ie van een type kever na 1967. Voor 1967 zaten er brede strips van zo'n 1,5 cm op.inmijneendje schreef:wat is breed denk dat deze 0,5 cm breed is. Maar volgens mij is het echt chrome mss dat er onder aluminium zit, maar volgens mij houdt chrome niet om aluminium.
Deze keverboer verkoopt al dat spul (in a en b kwaliteit, maar de b kwaliteit was zo'n 7 jaar geleden niet al te best):
www.paruzzi.nl
Hij heeft ook die bevestigingsklemmetjes om de strips mee vast te zetten.
Eendracht maakt macht.
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
De motorkap waar dit topic om begonnen is ga ik niet meer afmaken. Ik heb door een beetje mazzel inmiddels een veel beter exemplaar.

meer foto's
www.2cvpickup.tk
meer foto's
www.2cvpickup.tk
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Deze zit voor mij geen werk aan.
Hij is kwa metaal helemaal perfect geen laswerk nodig. Het kaal maken en strak maken voor zo ver nodig doet een kennis die de eend gaat spuiten. Die doet niet anders dus kan dat beter en sneller . De kap is echt goed aleen het gedeelte waar aan geschuurd is is niet glad. 11 juli ga ik naar de RDW dus er moet nog ff wat gebeuren
Hij is kwa metaal helemaal perfect geen laswerk nodig. Het kaal maken en strak maken voor zo ver nodig doet een kennis die de eend gaat spuiten. Die doet niet anders dus kan dat beter en sneller . De kap is echt goed aleen het gedeelte waar aan geschuurd is is niet glad. 11 juli ga ik naar de RDW dus er moet nog ff wat gebeuren