Het Grote Ribbelkap Topic

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Het Grote Ribbelkap Topic

Bericht door Erikjan » do 2 nov, 2006 19:04

Hallo ik heb de volgende motorkap:

edit: nieuwe link.


http://www.home.zonnet.nl/reijneveld8/p ... belkap.htm

Zou ik deze nog netjes krijgen door bij de koplampuitsparing een plaatje er in te lassen en de buitenkant met tin plamuren? Of is de een motorkap te flexibel en springt het er weer af? En de lamellen aan de voorkant zijn er 2 bijna doorgeroest iemand een idee om dat op te knappen?
Laatst gewijzigd door Erikjan op di 19 dec, 2006 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 2 nov, 2006 20:26

Tin heb je niet veel aan, ik neem aan dat je lood bedoelt, en nee springt er niet af, lood is flexibel genoeg, beter dan staalplamuur.

kun je geen nieuwe lammellen kloppen en deze er in lassen?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 2 nov, 2006 22:16

Ik ben zelf dus ook met zo'n kap bezig en die heeft ook enig laswerk.

Een kennis van me die veel van lassen weet wilde zich er wel aan wagen en zag het als een uitdaging. Hij heeft de kap gezien en zegt dat alles te maken is. Zijn voorkeur was voor lassen, want alle andere opties is toch meer lapwerk. Maar je moet dan wel goed kunnen lassen.

Bij de koplampbeugel kun je dan misschien de gaten dichtlassen en de verstevigingsplaat die eronder zit vast lassen of vervangen. Dan zal het weer een tijd mee kunnen.

Die omlijsting moet je erg zuinig op zijn, die chevrons zijn oa te koop bij BCC voor 20,-

Let er bij montage ook op, dat een oude kap met moderne spatborden net niet goed past. Zorg eerst dat alles goed passend is en ga dan pas plamuren en spuiten. Maar dat lijkt me logisch.

Suc6 :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 2 nov, 2006 23:24

bij die koplampbeugel wil ik inderdaat de plaat vervangen alleen die scheur kan je niet meer dicht lassen dat is niet alleen een scheur maar hangt alleen nog van roest aan elkaar. Dus dat wordt toch een nieuw stukje inlassen of plamuren. Die omlijsting is nog in goede staat heb een stukje gepolijst ziet er goed uit.

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » do 2 nov, 2006 23:31

plamuren op plaatwerk dat zo flexibel is als een motorkap is inderdaad niet erg aan te raden.

Maar van lassen en daarna de las weer netjes slijpen wordt je kapje ook niet mooier.

Lastig...

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » do 2 nov, 2006 23:33

Goh ik wist niet de het oplappen van een oud kapje nog zo de moeite was!!
2cv Vert Bambou '79

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » do 2 nov, 2006 23:35

je zou er ook een nieuw stukje achter kunnen lassen en dan de buitenkant lassen(heb je weer vlees om te lassen) daarna aan beide kanten mooi glad maken met een lamellenschijf dan spuitplamuur en waterproof en dan lakken sucses

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 2 nov, 2006 23:55

Green-Duckman schreef:Goh ik wist niet de het oplappen van een oud kapje nog zo de moeite was!!
Het opknappen van een kap is de moeite waard om dat het lastig is een ribbelkap te vinden die goed is. En als je er 1 hebt gevonden kost hij een vermogen. Als het een normale kap was geweest had ik gewoon een andere gekocht als hij zo slecht was.

Ducky Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 13:59
Locatie: Vuren
Contacteer:

Bericht door Ducky Duke » vr 3 nov, 2006 08:12

gezien de foto's verdient alles eronder ook een strak kapje.

Succes ermee!
Charleston 1985, binnenkort geschorst voor complete restauratie

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 3 nov, 2006 09:46

Duintje schreef:plamuren op plaatwerk dat zo flexibel is als een motorkap is inderdaad niet erg aan te raden.

Maar van lassen en daarna de las weer netjes slijpen wordt je kapje ook niet mooier.

Lastig...
Je moet proberen het zoveel mogelijk glad te krijgen door lassen en vervolgens de laatste deukjes plamuren. Een dunne laag plamuur wil nog wel werken, maar een dikke prop breekt zeker een keer. En dat wordt dan geen mooi gezicht.

De kap van Frank2cv was meen ik op die plek ook gelast en geplamuurd en daar zie je nu niks meer van. Je moet wel goede plamuur gebruiken en niet die goedkope troep van de Halfords natuurlijk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » vr 3 nov, 2006 13:08

Bedankt voor de reacties. Ik ga aan de slag met de tips. Als ik wat verder ben zal ik weer foto's posten.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 3 nov, 2006 13:36

Houd ons ook op de hoogte van de ontwikkelingen.

Zoals ik al aangaf ik ben met hetzelfde bezig, dus misschien heb je straks nog wat tips voor me. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » vr 3 nov, 2006 14:09

Punky schreef:Houd ons ook op de hoogte van de ontwikkelingen.

Zoals ik al aangaf ik ben met hetzelfde bezig, dus misschien heb je straks nog wat tips voor me. :lol:
Als ik wat gedaan heb hoor je het resultaat op dit forum.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 5 nov, 2006 16:36

djjr schreef:
Green-Duckman schreef:Goh ik wist niet de het oplappen van een oud kapje nog zo de moeite was!!
Het opknappen van een kap is de moeite waard om dat het lastig is een ribbelkap te vinden die goed is. En als je er 1 hebt gevonden kost hij een vermogen. Als het een normale kap was geweest had ik gewoon een andere gekocht als hij zo slecht was.
Bij der franzose verkopen ze ze gewoon van kunsttof. Heeft twee voordelen:
1: roest niet
2: zijn goedkoop.

Heeft natuurlijk ook nadelen, als je bij kunsttof last hebt van steenslag verlies je hele stukken lak.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 5 nov, 2006 16:45

Goedkoop??? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie