Het Grote Ribbelkap Topic
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Het Grote Ribbelkap Topic
Hallo ik heb de volgende motorkap:
edit: nieuwe link.
http://www.home.zonnet.nl/reijneveld8/p ... belkap.htm
Zou ik deze nog netjes krijgen door bij de koplampuitsparing een plaatje er in te lassen en de buitenkant met tin plamuren? Of is de een motorkap te flexibel en springt het er weer af? En de lamellen aan de voorkant zijn er 2 bijna doorgeroest iemand een idee om dat op te knappen?
edit: nieuwe link.
http://www.home.zonnet.nl/reijneveld8/p ... belkap.htm
Zou ik deze nog netjes krijgen door bij de koplampuitsparing een plaatje er in te lassen en de buitenkant met tin plamuren? Of is de een motorkap te flexibel en springt het er weer af? En de lamellen aan de voorkant zijn er 2 bijna doorgeroest iemand een idee om dat op te knappen?
Laatst gewijzigd door Erikjan op di 19 dec, 2006 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik ben zelf dus ook met zo'n kap bezig en die heeft ook enig laswerk.
Een kennis van me die veel van lassen weet wilde zich er wel aan wagen en zag het als een uitdaging. Hij heeft de kap gezien en zegt dat alles te maken is. Zijn voorkeur was voor lassen, want alle andere opties is toch meer lapwerk. Maar je moet dan wel goed kunnen lassen.
Bij de koplampbeugel kun je dan misschien de gaten dichtlassen en de verstevigingsplaat die eronder zit vast lassen of vervangen. Dan zal het weer een tijd mee kunnen.
Die omlijsting moet je erg zuinig op zijn, die chevrons zijn oa te koop bij BCC voor 20,-
Let er bij montage ook op, dat een oude kap met moderne spatborden net niet goed past. Zorg eerst dat alles goed passend is en ga dan pas plamuren en spuiten. Maar dat lijkt me logisch.
Suc6
Een kennis van me die veel van lassen weet wilde zich er wel aan wagen en zag het als een uitdaging. Hij heeft de kap gezien en zegt dat alles te maken is. Zijn voorkeur was voor lassen, want alle andere opties is toch meer lapwerk. Maar je moet dan wel goed kunnen lassen.
Bij de koplampbeugel kun je dan misschien de gaten dichtlassen en de verstevigingsplaat die eronder zit vast lassen of vervangen. Dan zal het weer een tijd mee kunnen.
Die omlijsting moet je erg zuinig op zijn, die chevrons zijn oa te koop bij BCC voor 20,-
Let er bij montage ook op, dat een oude kap met moderne spatborden net niet goed past. Zorg eerst dat alles goed passend is en ga dan pas plamuren en spuiten. Maar dat lijkt me logisch.
Suc6

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
bij die koplampbeugel wil ik inderdaat de plaat vervangen alleen die scheur kan je niet meer dicht lassen dat is niet alleen een scheur maar hangt alleen nog van roest aan elkaar. Dus dat wordt toch een nieuw stukje inlassen of plamuren. Die omlijsting is nog in goede staat heb een stukje gepolijst ziet er goed uit.
-
- Veelvuldig poster
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Het opknappen van een kap is de moeite waard om dat het lastig is een ribbelkap te vinden die goed is. En als je er 1 hebt gevonden kost hij een vermogen. Als het een normale kap was geweest had ik gewoon een andere gekocht als hij zo slecht was.Green-Duckman schreef:Goh ik wist niet de het oplappen van een oud kapje nog zo de moeite was!!
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Je moet proberen het zoveel mogelijk glad te krijgen door lassen en vervolgens de laatste deukjes plamuren. Een dunne laag plamuur wil nog wel werken, maar een dikke prop breekt zeker een keer. En dat wordt dan geen mooi gezicht.Duintje schreef:plamuren op plaatwerk dat zo flexibel is als een motorkap is inderdaad niet erg aan te raden.
Maar van lassen en daarna de las weer netjes slijpen wordt je kapje ook niet mooier.
Lastig...
De kap van Frank2cv was meen ik op die plek ook gelast en geplamuurd en daar zie je nu niks meer van. Je moet wel goede plamuur gebruiken en niet die goedkope troep van de Halfords natuurlijk.
PuNk RoCK LosEr
-
- Heavy user
Bij der franzose verkopen ze ze gewoon van kunsttof. Heeft twee voordelen:djjr schreef:Het opknappen van een kap is de moeite waard om dat het lastig is een ribbelkap te vinden die goed is. En als je er 1 hebt gevonden kost hij een vermogen. Als het een normale kap was geweest had ik gewoon een andere gekocht als hij zo slecht was.Green-Duckman schreef:Goh ik wist niet de het oplappen van een oud kapje nog zo de moeite was!!
1: roest niet
2: zijn goedkoop.
Heeft natuurlijk ook nadelen, als je bij kunsttof last hebt van steenslag verlies je hele stukken lak.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break