Visablokje Bouwen

Alles over visa-conversies.
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 25 aug, 2010 23:26

Bobine lijkt me niet het eerste probleem, maar 0,0 compressie. Met los zetten bedoel ik ook helemaal los, als er niets niet goed is met je kleppen of nokvolgers dan heb je al een probleem. Als je dan nog geen compressie meet dan moet je een dopje motorolie in de kop gieten en dan nog eens meten.

PS schiet eens wat detail foto's wie weet zie je iets over het hoofd.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 25 aug, 2010 23:29

Hmm kan het wel proberen inderdaad. Maar dacht dat misschien het compressiemeetapparaat kapot was oid want logisch gezien móét ik compressie hebben, in ieder geval een beetje. Maar k zal het eens proberen ;)

Wat is het nut van het dopje motorolie?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 26 aug, 2010 00:02

Om er zeker van te zijn dat je zuiger en zuigerveren goed afdichten, normaal gebruik je dit om te testen of je zuiger cq zuigerveren aan vervanging toe zijn. Als je normaal compressie meet van 9 bar en met olie 12, dan weet je dat je een probleem hebt met de maatvoering van je zuiger cq zuigerveren. Als het dopje olie geen effect heeft heb je of een gat in de zuiger of probleem met de kleppen.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 11 sep, 2010 13:42

Blokje loopt, ga zo nog ff een keer kleppen stellen, want hij tikt een beetje raar in de linkerkop.

De dynamo; daar moet wel een weerstand tussen. Ik heb er nu een lampje tussen, maar wil die nog vervangen door een weerstand van 10 ohm. Als ik het lampje vervang door een gewoon stuk draad, dan blijft het blokje lopen als ik het contact af zet ;) Is ook wel grappig en ik denk dat ik weet waarom: als het contact aan staat, motor uit brandt het lampje (spanningsverschil). Start je de motor gaat het lampje uit (dynamo levert boordspanning). Zet je het contact af, dan gaat het lampje weer even branden; waarschijnlijk is het spanningsverschil de andere kant op en levert de dynamo meer spanning dan de boordspanning. Als je er geen lampje in hebt ontlaad de dynamo denk ik niet over deze weerstand en houdt die de boordspanning dus hoog (denk ik).

Verder loopt ie nog erg lelijk met de choke aan, weet nog niet precies waarom maar dan begint ie raar te klossen en erg witte rook. Zonder choke heeft ie daar eigenlijk geen last van...

Dat was 't wel :D Ben wel blij dat ie loopt, hoop wel dat t tikken overgaat als ik de kleppen nog een keertje stel want t is zo onderhand wel mooi geweest :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie