Pagina 10 van 18

Geplaatst: vr 28 okt, 2011 06:44
door Gerard2cv
Voor jou zal ik het nog een keer doen.Merk RV aan de voorkant:
Bus V:aan de veerpot blijft 5mm schroefdraad over aan de potzijde
Bus A: tussen rubber en bus 0-2 mmspeling.
Moeren vast met 18 -22 m.daN

Geplaatst: vr 28 okt, 2011 17:46
door hvdh
Bedankt voor je omschrijving (nog een keer).

Het merk aan de voorkant is duidelijk, maar de maten kan ik niet helemaal plaatsen (beetje dom, ja).

V: 5 mm schroefdraad aan de potzijde?
A: 0 mm speling is dus gewoon het rubber klem zetten?

Kan je het nog wat meer toelichten svp? Het is voor mij de eerste keer dus alle hulp is welkom.

Geplaatst: za 29 okt, 2011 06:53
door Gerard2cv
Je hangt de veerpot in de steunen met de AV aan de voorkant met de rubbers en 1 moer.
Je schuift de voorste bus in de ophanging en schroef de moer tot je 5mm schroefdraad overhoud tussen moer en rubber
Achter schuif je de bus erin en schroef de moer erop tot er 0-2mm over is tussen het rubber en de aanslag van het rubber

Geplaatst: za 29 okt, 2011 15:04
door hvdh
Bedankt Gerard! Ik ga het proberen met je omschrijving en denk dat het gaat lukken.
Leve het forum!

Geplaatst: za 29 okt, 2011 23:10
door hvdh
Gerard2cv schreef:Je schuift de voorste bus in de ophanging en schroef de moer tot je 1-5mm schroefdraad overhoud tussen moer en rubber
Ik heb alles opgebouwd zoals omschreven, het ging gelukkig allemaal vrij eenvoudig.

Maar klopt het dat er speling blijft tussen voorste bus en het rubber? De achterste rubber zit klem maar de voorste niet.

Geplaatst: zo 30 okt, 2011 15:37
door Gerard2cv
Nee,want als je de bus met 5mm schroefdraad heb vastgezet komt het rubber tegen de rand voor de schroefdraad en komt de veerpot tegenaan
en dan de achterzijde

Geplaatst: zo 30 okt, 2011 17:37
door hvdh
Gerard2cv schreef:Nee,want als je de bus met 5mm schroefdraad heb vastgezet komt het rubber tegen de rand voor de schroefdraad en komt de veerpot tegenaan
en dan de achterzijde
Oke. Dan heb ik duidelijk iets fout gedaan. Ga het maar opnieuw proberen.

Geplaatst: za 5 nov, 2011 17:22
door hvdh
Beide veerpotten maar weer helemaal los gehaalt en opnieuw op z'n plaats gezet.
Dit keer lukte het op de goeie manier dankzij een PM die ik van Geert heb gehad.
Bedankt, het chassis kan nu weer mooi op z'n wielen staan.

Geplaatst: zo 6 nov, 2011 17:29
door hvdh
Naast het sleutelen aan m'n chassis heb ik ook nog nieuwe bekleding op mijn stoelen geplaatst. Natuurlijk eerst het frame fris gespoten en daarna nieuwe rubbers en de targa hangmatjes.

Ik ben erg tevreden met het resultaat en het zit prima!

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Geplaatst: zo 6 nov, 2011 17:44
door siemen
is dat die bekleding van citropieces?
Is inderdaad mooie bekleding maar ze zitten voor geen meter! orgineel hoort er ruimte tussen de rugleuning en de zitting te zitten en dat hebben deze niet! Gevolg daarvan is dat je hoger en rechter op zit. Meschien dat jij dat beter vind??


wel goed werk allemaal!!

Geplaatst: ma 7 nov, 2011 11:33
door hvdh
Klopt van Citropieces. Inderdaad is de ruimte tussen zitting en rugleuning korter dan het origineel, maar heb daarvan bij het zitten geen last.

Heb jij betere ervaring met andere merken dan?

Geplaatst: zo 13 nov, 2011 19:53
door hvdh
Advies gevraagd.
Mijn linker achterwiel blokkeert soms. Wat kan er aan de hand zijn?

Geplaatst: zo 13 nov, 2011 23:15
door deusjevo
Rem vast of is dat te voor de hand liggend?

Geplaatst: ma 14 nov, 2011 00:23
door hvdh
Dat kan best, maar het blokkeren is soms wel en soms niet.

Daarom dacht ik aan een andere oorzaak, althans als mijn redenatie klopt dat remmen óf compleet vast zitten óf niet, en niet af en toe.

Klopt deze redenatie?

Geplaatst: ma 14 nov, 2011 06:59
door Gerard2cv
Nee,die redenatie klopt niet.Er zit in een remtrommel altijd remstof.Als er door een lekke remcilinder of een een lekke vetkeerring vettigheid bijkomt zal de kans op blokkeren groter worden.Als het teveel wordt gaat hij doorglijden.