Pagina 2 van 5
Geplaatst: za 20 nov, 2010 08:41
door Captain Krimson
Als de verlenging 60 cm is kun je ook het verlengde chassis van Hoffman nemen, dat heeft Tüv (maar dan moet het toevallig net passen natuurlijk)
Geplaatst: za 20 nov, 2010 16:35
door huub
een verlengd chassis is best door de nederlandse RDW keuring te krijgen , echter..... het is een dure grap.
de RDW verlangt een weging , rij en remproef op lelystad , en een torsieproef.
uiteraard mag jij de proeven betalen , de laatste keer dat ik het opvroeg kwam je op 1400 euro keuringskosten.
( als alles in één keer goed is , en die kans is niet groot.)
dan is op en neer naar engeland, en daar de auto laten keuren de goedkopere optie.
wellicht kun je een hoffman chassis proberen , dat heeft een TUV keuring, geen idee hoe ze daar mee omgaan.
ga er niet direct van uit dat ze deze keuring overnemen , je weet bij de RDW nooit of ze vandaag het gezond verstand gaan gebruiken.
een mooi voorbeeld is een kennis die een mini 25 cm korter maakte,
ook hij moest met zijn auto naar de torsietest.
een redelijk zinloze bezigheid , als je een auto korter maakt wordt hij per definitie stijver.
Geplaatst: za 20 nov, 2010 17:52
door Henk Davelaar
Volgens mij is dit degene die Blauw in renswoude aan het bouwen was net voor hij failiet ging.
Deze zou hij in engeland laten keuren.
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 16:31
door supercees
de verkoper heeft geen papieren bij het chassis, weet alleen dat het chassis gemaakt is door een zekere Van der Wal, deze man zou bekend zijn in de 2cv wereld. googelen leverde mij niets op...
Geplaatst: zo 21 nov, 2010 19:58
door joe_catchou
wil de echte Van Der Wal nu op staan .
Geplaatst: ma 22 nov, 2010 16:03
door Mr T.
Hoi ik wil je toch wel even wijzen op de veiligheid van zo een limo...Nml 2 jaar geleden was er in francorchamps ook een limo eend en dat was een duitse(blijkbaar mag daar ook heel veel) Maar die reed dus mee met de showtoer voor de start van de 24uren race. Deze had een stuk of 6 mensen inzitten en kwam de bocht toen ingevlogen...het ding torstte zo fel dat diegenen die het zagen hat hart al vasthielden. de snuit ging naar links ,maar het achterwerk wou nog steeds naar rechts.
Achteraf een gesprekje gehad met de desbetreffende duitser en die zei dat hij zich toch een hoedje geschrokken had en in het vervolg toch wat rustiger door de bocht zou gaan.
Geplaatst: ma 22 nov, 2010 17:15
door deusjevo
Heb dat limo ding toen op spa ook gezien.
Vond 't ook een gevaarlijke auto om mee te scheuren.
Volgens mij zaten er trouwens meer dan 6 man in maar hij was dan ook misschien iets langer dan die op marktplaats, zaten 4 rijen stoelen in....
Moet nog foto's hebben ergens
ZOEKMODE ZOEKMODE ZOEKMODE --> gevonden!
't Was trouwens een
engelse limo eend
Geplaatst: ma 22 nov, 2010 22:19
door Captain Krimson
heee, die ken ik, die is volgens mij helemaal op en neer geweest naar India, zo gevaarlijk zal hij wel niet zijn. Hij heeft een standaard (iets opgeboorde) motor waarmee hij met een man of acht er in in Tsjechie zonder problemen de helling opreed (ben meegereden). Op de snelweg zonder problemen 120.
limo eend
Geplaatst: di 23 nov, 2010 10:00
door schroef
die limo ken ik ook wel. Levensgevaarlijke bestuurder en de limo was inderdaad niet erg koersvast. Het was trouwens een behoorlijk rommelig ding.
Geplaatst: di 23 nov, 2010 10:35
door AZL57
die extra deuren in het midden zijn ook niet bevorderlijk voor de stevigheid van het geheel.
Geplaatst: di 23 nov, 2010 13:00
door jeroen-2cv
Volgens mij is dit de ex 2cv-club limo.
De 2cv club schijnt hem verkocht te hebben aan een voormalig kitcar bedrijf in Renswoude. Waarschijnlijk is deze limo weer doorverkocht toen het kitcar bedrijf in Renswoude een kleine 2 jaar geleden haar deuren sloot.
Barneveld ligt daar immers niet zo heel ver vandaan.
Geplaatst: di 23 nov, 2010 13:55
door thomaaas
die herkeuring is een piece of cake hoor, dan rijden ze een rondje, remmen ze ff en geven ze gas. Kost 50 euro. Hadden we met de BMW-eend ook, waar er zowel een nieuw chassis als een ander blok in ligt.
De problemen beginnen waar je van tevoren niet ff aan de RDW meld wat je gaat doen. Maar als het Chassis een TüV heeft is er niets aan de hand. Anders willen ze misschien twee rondjes rijden ipv één maar echt moeilijk doen ze niet, als je eenmaal daar bent willen ze je echt wel helpen als je maar laat zien dat je veel zorg, tijd en moeite in je project hebt gestoken (dus niet op ze hupseflups, als je gewoon maar wat in elkaar gebakken hebt dan kun je beter naar engeland).
limo eend
Geplaatst: zo 15 apr, 2012 14:07
door wusten-fuchs
ash4/405140_307120519359961_230790333659647_746626_2143248811_n.jpg
ash3/574701_307120862693260_230790333659647_746628_1107144173_n.jpg
we zullen zien wat de rdw hier van zegt
op de citromobile weet ik meer dan moet ie rijklaar daar staan
ps hopelijk werkt de link naar de foto,s ik weet eigenlijk niet hoe het anders moet ieman een idee hoe ik er direkt foto,s bij kan zetten ?
groeten fuchs
Geplaatst: zo 15 apr, 2012 14:33
door Rossero
Heyy
Heb de linkjes even gefixed:
Ziet er strak uit! Hij wordt inderdaad gris rose?
limo eend
Geplaatst: zo 15 apr, 2012 20:56
door wusten-fuchs
hey bedankt voor het fixen van de foto,s ik ben niet zo.n genie met die dingen ( ik bouw liever auto,s) hij IS al gris rose afgelopen zaterdag van de spuiter gehaald de velgen bumpers koplampen enz worden,,,blanc cremant en het interieur donkerrood velours met grijs
ik zal er ( ahum) proberen er wat recente foto.s bij te zetten
de auto heeft een 650 eend blok met een 4 bak van een gsa met dito remmen ik moet straks wel veilig meer dan 1600 kilo kunnen stopzetten
word vervolgd