Uitlaatgas in cabine

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » zo 11 dec, 2011 15:48

Ik heb hetzelfde probleem: bij volle belasting, direct stank in de cabine.

Kan iemand uitleggen wat ik moet doen als ik de koppen wil controleren/natrekken??
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » zo 11 dec, 2011 15:55

hoi,

schermen verwijderen.
kleppendeksels verwijderen.

Je kijkt nu tegen de 3 moeren van de kop aan.
draai ze allemaal een kwart slag los en daarna met een momentsleutel op de juiste spanning. Ik weet het asnhaalmoment niet uit mijn hoofd.

Als dit klaar is stel je alle kleppen en moteerd de deksels en spatborden.
Vul de olie bij en klaar is kees.

Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

stank ?

Bericht door wusten-fuchs » ma 12 dec, 2011 19:31

zonder twijfel zijn het je cilinderkoppen aanhaalmoment 25 nm

iets vaster mag ook standaard procedure VOOR je kleppen gaat stellen

als de uitlaatspruitsyukpakking stuk is kan je dit zien ( veel roet rondom de uitlaatspruitstukken

dat van de steeds maar weer stuk gaan van de pakkingen is ook een bekend euvel ,, er zijn betere in de handel die kosten iets van 6/7 euro maar dan blijven ze wel heel


fuchs
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » ma 12 dec, 2011 20:29

Ik moest de kleppen toch al stellen.
Heb dit al te lang uitgesteld, mede omdat ik dit nog nooit heb gedaan!
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » di 13 dec, 2011 20:40

Ik heb nog wel een aanvulling op het verhaal van wusten-fuchs...

Je schrijft dat een lekke pakking te zien is door veel roet rond het spruitstuk. Ik had denk ik heel schone verbranding want in eerste instantie was het alleen maar te horen.. Wel had ik veel rook in de kabine...

Dat er betere pakkingen waren wist ik niet. We hebben nu gebruikt wat mijn dealer standaard gebruikt. Die zijn redelijk dik en heben een soort geweven kern. Na vlakken van het spruitsuk en opnieuw uitlijnen is de boel nu dicht.

Kleppen stellen is niet moeilijk maar wel een precies klusje. Controleer na afloop van het stellen altijd of het klopt wat je hebt gedaan. Eén maat groter mag er niet tussen passen en één maat kleiner eigenlijk zonder wrijving. Hoe zorgvuldiger (ga er gemakkelijk voor zitten) hoe beter het resultaat zal zijn. En de borgmoer hoeft niet snoei hard aangedraaid. Gewoon vast is genoeg.

suc6
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Gebruikersavatar
Ibiza
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 13:42
Locatie: Sitges (Barcelona)

Rammelen motor

Bericht door Ibiza » di 20 dec, 2011 14:40

Wat kan dat rammelen (tikken) van de motor zijn als je wat teveel gas geeft? Mijn Mehari doet dit als ik bij koud optrekken, alleen in de 2, gas geef. Geef ik minder gas dan doet ie het niet meer.

Uitlaatgassen ruik ik ook in de cabine, maar ik heb altijd gedacht dat dat komt omdat de Mehari een open auto is (ik heb er geen zijramen in) en de uitlaat zit niet achter, maar aan linkerzijkant (de pasagiers aan de rechterkant ruiken de uitlaatgassen niet). Klopt dit?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 20 dec, 2011 20:48

Plaatsing van de uitlaat is origineel. Een 2cv pijp (lang) plaatsen is echter ook mogelijk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie