Uitlaatgas in cabine
Ik herken dit probleem ook, met name bij gas geven en de kachel aan, ruik ik ook uitlaatgassen, daarnaast rammelt er iets als ik veel gas geef (het is een soort tikgeluid), wanneer ik weinig of geen gas geef is dit geluid niet aanwezig.
Met name als de motor warm is of wordt, neemt de stank wat toe.
Met name als de motor warm is of wordt, neemt de stank wat toe.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
uitlaatgas
Inderdaad eerst alles controleren. Kachel UIT zetten en bij de afvoerslangen links en rechts snuffelen, of nog beter, met een CO meter meten. Zo'n CO meter heeft de loodgieter of de brandweer. Een minder nauwkeurige hebben ze ook bij elke APK garage. Denk eraan dat uitlaatgas CO bevat en dodelijk KAN zijn. CO is een stapelgif dat zich ophoopt in de bloedbaan en niet zo 1,2,3, weer uit je bloed is als je even in de frisse wind gaat staan.
Serieus aandacht aan schenken dus.
Serieus aandacht aan schenken dus.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Bij mij was het een uitlaatpakking. Inderdaad erg vervelend want steeds bij gas los de auto vol met uitlaatgassen...
Het vlakken van het spruitstuk bleek de oplossing voor een steeds terugkerend probleem.
Je blijft een stuk helderderder in het hoofd als de uitlaatgassen er aan de achterzijde uitkomen...
Het vlakken van het spruitstuk bleek de oplossing voor een steeds terugkerend probleem.
Je blijft een stuk helderderder in het hoofd als de uitlaatgassen er aan de achterzijde uitkomen...
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
Ga aanstaande maandag met mijn collega de boel maar eens goed controleren, tot die tijd maar niet rijden, moet toch werken dus dat komt goed uit
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
hoi,
schermen verwijderen.
kleppendeksels verwijderen.
Je kijkt nu tegen de 3 moeren van de kop aan.
draai ze allemaal een kwart slag los en daarna met een momentsleutel op de juiste spanning. Ik weet het asnhaalmoment niet uit mijn hoofd.
Als dit klaar is stel je alle kleppen en moteerd de deksels en spatborden.
Vul de olie bij en klaar is kees.
Ernst-Jan
schermen verwijderen.
kleppendeksels verwijderen.
Je kijkt nu tegen de 3 moeren van de kop aan.
draai ze allemaal een kwart slag los en daarna met een momentsleutel op de juiste spanning. Ik weet het asnhaalmoment niet uit mijn hoofd.
Als dit klaar is stel je alle kleppen en moteerd de deksels en spatborden.
Vul de olie bij en klaar is kees.
Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
stank ?
zonder twijfel zijn het je cilinderkoppen aanhaalmoment 25 nm
iets vaster mag ook standaard procedure VOOR je kleppen gaat stellen
als de uitlaatspruitsyukpakking stuk is kan je dit zien ( veel roet rondom de uitlaatspruitstukken
dat van de steeds maar weer stuk gaan van de pakkingen is ook een bekend euvel ,, er zijn betere in de handel die kosten iets van 6/7 euro maar dan blijven ze wel heel
fuchs
iets vaster mag ook standaard procedure VOOR je kleppen gaat stellen
als de uitlaatspruitsyukpakking stuk is kan je dit zien ( veel roet rondom de uitlaatspruitstukken
dat van de steeds maar weer stuk gaan van de pakkingen is ook een bekend euvel ,, er zijn betere in de handel die kosten iets van 6/7 euro maar dan blijven ze wel heel
fuchs
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Ik heb nog wel een aanvulling op het verhaal van wusten-fuchs...
Je schrijft dat een lekke pakking te zien is door veel roet rond het spruitstuk. Ik had denk ik heel schone verbranding want in eerste instantie was het alleen maar te horen.. Wel had ik veel rook in de kabine...
Dat er betere pakkingen waren wist ik niet. We hebben nu gebruikt wat mijn dealer standaard gebruikt. Die zijn redelijk dik en heben een soort geweven kern. Na vlakken van het spruitsuk en opnieuw uitlijnen is de boel nu dicht.
Kleppen stellen is niet moeilijk maar wel een precies klusje. Controleer na afloop van het stellen altijd of het klopt wat je hebt gedaan. Eén maat groter mag er niet tussen passen en één maat kleiner eigenlijk zonder wrijving. Hoe zorgvuldiger (ga er gemakkelijk voor zitten) hoe beter het resultaat zal zijn. En de borgmoer hoeft niet snoei hard aangedraaid. Gewoon vast is genoeg.
suc6
Je schrijft dat een lekke pakking te zien is door veel roet rond het spruitstuk. Ik had denk ik heel schone verbranding want in eerste instantie was het alleen maar te horen.. Wel had ik veel rook in de kabine...
Dat er betere pakkingen waren wist ik niet. We hebben nu gebruikt wat mijn dealer standaard gebruikt. Die zijn redelijk dik en heben een soort geweven kern. Na vlakken van het spruitsuk en opnieuw uitlijnen is de boel nu dicht.
Kleppen stellen is niet moeilijk maar wel een precies klusje. Controleer na afloop van het stellen altijd of het klopt wat je hebt gedaan. Eén maat groter mag er niet tussen passen en één maat kleiner eigenlijk zonder wrijving. Hoe zorgvuldiger (ga er gemakkelijk voor zitten) hoe beter het resultaat zal zijn. En de borgmoer hoeft niet snoei hard aangedraaid. Gewoon vast is genoeg.
suc6
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
Rammelen motor
Wat kan dat rammelen (tikken) van de motor zijn als je wat teveel gas geeft? Mijn Mehari doet dit als ik bij koud optrekken, alleen in de 2, gas geef. Geef ik minder gas dan doet ie het niet meer.
Uitlaatgassen ruik ik ook in de cabine, maar ik heb altijd gedacht dat dat komt omdat de Mehari een open auto is (ik heb er geen zijramen in) en de uitlaat zit niet achter, maar aan linkerzijkant (de pasagiers aan de rechterkant ruiken de uitlaatgassen niet). Klopt dit?
Uitlaatgassen ruik ik ook in de cabine, maar ik heb altijd gedacht dat dat komt omdat de Mehari een open auto is (ik heb er geen zijramen in) en de uitlaat zit niet achter, maar aan linkerzijkant (de pasagiers aan de rechterkant ruiken de uitlaatgassen niet). Klopt dit?