Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 24 mei, 2011 16:36
door Erasmo
BasvanEerden schreef:Ik zal de carburateur opentrekken. Ik denk dat 2 jaar restauratie genoeg vuil oplevert. Kan dat ook het hoge brandstofverbruik verklaren of is een enkeltraps dorstlustiger dan een tweetraps?
Volgens mij is een enkeltraps juist zuiniger.
BasvanEerden schreef:Heeft er iemand technische gegevens van de enkeltraps solex carburateur? Ik ga vanavond deze schoonmaken, kijken of dan het inhouden tussen de 30 en 50 voorbij is. Misschien dat er verkeerde sproeier in zit? Hij zuipt ook aardig benzine. Ik heb op ongeveer 3/4 tank (25 liter) ongeveer 200 kilometer kunnen rijden.
Welk type heb je?

Geplaatst: di 24 mei, 2011 17:05
door BasvanEerden
Volgens mij is een enkeltraper ook zuiniger maar bij mij (nog) niet.

Ik heb een Solex 34 PCIS. En op mijn blok staat AM (met rode letters) en mogelijk een 2 erachter maar dat kan ik niet lezen. Het motorplaatje ontbreekt dus ik kan niet precies zien welk blok ik heb.

Geplaatst: di 24 mei, 2011 19:03
door lordmaster1
Solex 34 pcs is altijd op een AM2 blok geleverd.

Dit is een Dyaneblok, heb je de powertube ook aangesloten? Zo niet dan is het best begrijpelijk dattie veel zuipt, mengselverhouding staat dan veel te rijk. Check je bougies.

Geplaatst: di 24 mei, 2011 23:07
door BasvanEerden
Mijn dyane is een mix van diverse onderdelen omdat het kenteken van 1981 is alleen de motor of is waarschijnlijk ooit omgewisseld want ik heb ook gasplank. Ik heb de carburateur schoongemaakt en er zat genoeg rotzooi in dat heb ik schoongemaakt. Ik heb het rubber tussen de carburateur en luchtfilter extra aangedraaid. Na een stukje rijden gaat het al beter.

Geplaatst: ma 30 mei, 2011 13:03
door BasvanEerden
Gisteren is de carburateur in badje gereinigd en het probleem van inhouden en niet stationair lopen is voorbij. Ze loopt weer als een zonnetje.