Opeens inhouden...(bleek verstopte sproeier te zijn)

fonflaar
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Opeens inhouden...(bleek verstopte sproeier te zijn)

Bericht door fonflaar » di 10 mei, 2011 22:36

Vanochtend halverwege op weg naar mijn werk (na ong. 6 km) wilde de eend opeens niet meer trekken, hij stotterde, hield in en knalde af en toe (hij liep wel goed stationair trouwens) Heel zoetjes aan gelukkig toch op het werk aangekomen. Even gekeken of er iets los zat, maar ik zag niks aparts, dus meteen dit geweldige forum doorzocht en toch maar de ANWB gebeld (moet toch echt eens een sleutelcursus gaan doen :? ). Hij vond het gelukkig leuk om aan een eend te sleutelen (hulde aan de ANWB-meneer!) en begon met de verbinding tussen de carb en luchtfilter er af te halen en die met een doekje af te sluiten terwijl ie gas gaf. Dan zou een eventueel vuiltje kunnen loskomen zei ie. Helaas werkte dat niet en moest toch de carb los. Er zat wel wat vuiligheid op de bodem maar niet heel extreem. Hij heeft alle sproeiers doorgeblazen en alles weer vastgezet en ja hoor.....hij liep weer als een zonnetje als ie gas bijgaf :lol:
Maar ik ben eigenlijk vergeten te vragen hoe je dit nou zou kunnen voorkomen......benzinefilter zou al wel schelen waarschijnlijk, maar verder nog iets??
yeah weer een rijdende eend........:-)

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 10 mei, 2011 23:01

Carb. vorig jaar nog geheel gereinigd, dus vuil zal vermoedelijk uit de tank komen.

Klein filtertje tussen je benz.pomp en carb. monteren en je voorkomt een hoop. Filters zijn te halen bij de automaterialenzaak. Slang doorknippen en filter plaatsen. Hoef je geen diepgaande sleutelcursus voor hebben gehad. :wink:

Nu zullen er mensen zijn die zeggen dat het filtertje zelfs voor de pomp moet zitten, maar mijn ervaring is dat de pomp niet snel verstopt raakt door kleine vuiltjes. Ook is de verbinding na de pomp makkelijker te maken en beter te controleren in de toekomst.

P.S.: Wanneer beginnen we aan de Ami? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

TB
Moderator

Bericht door TB » wo 11 mei, 2011 20:15

Ik heb het filtertje ook altijd tussen de brandstofpomp en de carburateur zitten. Zit dan mooi in het zicht en geen problemen ondervonden op die plek.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

fonflaar
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door fonflaar » do 12 mei, 2011 19:50

Punky schreef:Klein filtertje tussen je benz.pomp en carb. monteren en je voorkomt een hoop. Filters zijn te halen bij de automaterialenzaak. Slang doorknippen en filter plaatsen.
haha, dat filtertje heb ik vorig jaar al gehaald, alleen zijn we toen vergeten het er in te zetten.....maar zal het proberen alsnog zelf te doen!

Trouwens, vandaag kreeg ik 'm niet meer aan de praat toen ik heel even een boodschap had gedaan, dus hij was nog warm en toen sloeg ie niet aan. Hij stonk ook wel 'n beetje naar benzine (had niet heel lang doorgestart dus kan haast niet verzopen zijn?). Even een minuut of 5 gewacht en toen deed ie 't weer. Heeft dat ook met hetzelfde te maken of is dat puur toeval? Heb het met deze nooit eerder gehad, die start eigenlijk altijd.....
P.S.: Wanneer beginnen we aan de Ami?
heb jij al tijd dan??? Dan graag.... :) zullen we de carb er al afhalen??

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 12 mei, 2011 23:44

Dat starten kan de bobine zijn die aan het verslijten is. Draai de volgende keer eens de 2 dunne stekkertjes aan een van de zijde van de bobine om en start dan nog eens. Start ie dan meteen, dan is de bobine de geest aan het geven.

Wat betreft de Ami, ik zat te wachten op een mailtje. Ik probeer mezelf altijd bezig te houden, dus als je wacht tot ik niks te doen heb... Kun je lang wachten.
Je mag hem vast monteren. Als ie dan hier ligt dan kan ik hem een keer onderhanden nemen.
Alleen de carb deze keer he. Niet het hele spruitstuk. Lukt het niet met de moertjes dan hoor ik het wel. Heb daar een speciale sleutel voor.
PuNk RoCK LosEr

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » vr 13 mei, 2011 01:14

fonflaar schreef: Trouwens, vandaag kreeg ik 'm niet meer aan de praat toen ik heel even een boodschap had gedaan, dus hij was nog warm en toen sloeg ie niet aan. Hij stonk ook wel 'n beetje naar benzine (had niet heel lang doorgestart dus kan haast niet verzopen zijn?). Even een minuut of 5 gewacht en toen deed ie 't weer.
Bobine
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » vr 13 mei, 2011 06:35

Het is het beste om een metalen benzinefilter te monteren nog vóór de benzinepomp, dus onder de auto. Die plastic dingetjes gaan daar kapot door opspattende steentjes. Dat is me door deskundigen in Frankrijk aangeraden.

Maar ja ik heb nog steeds het plastic filter tussen pomp en carb zitten.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

fonflaar
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door fonflaar » vr 13 mei, 2011 22:37

OK, bedankt allemaal, ik ga op zoek naar een andere bobine en ga een benzinefilter erin zetten.....

@Dolf, ga Ruud aan het werk zetten en zal je mailen!

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 14 mei, 2011 07:34

Is goed.

Op zoek??? Hebben jullie die rode zo goed verstopt inmiddels dan?? LOL
PuNk RoCK LosEr

fonflaar
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door fonflaar » di 17 mei, 2011 22:23

nee die rooie hoef ik niet te zoeken :wink: , alleen dacht ik dat we daar de bobine al eens uitgehaald hadden, maar dat weet ik niet meer zeker....morgen zou Ruud gaan sleutelen (ook aan de Ami.....)

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 17 mei, 2011 22:26

Ik hoor wel wanneer de carb. los ligt. ;-)
PuNk RoCK LosEr

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 18 mei, 2011 13:41

Ik heb een probleempje nu ik al ruim 1 week met de dyane rijd. Ze schokt nogal tussen de 40 en 60 km/h en daarnaast stationair soms wel soms niet mooi lopen of er gewoon mee stoppen. Ik heb een 600cc blok met enkeltraps carburateur.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » do 19 mei, 2011 06:14

Bas,

Ongetwijfeld iets in de carbu of de aansluitingen daar naartoe.

Tja, het is soms een heel gedoe om in een A type te rijden.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 19 mei, 2011 13:25

Ik zal de carburateur opentrekken. Ik denk dat 2 jaar restauratie genoeg vuil oplevert. Kan dat ook het hoge brandstofverbruik verklaren of is een enkeltraps dorstlustiger dan een tweetraps?

Nou, ik geniet er elke weer van om erin te rijden.
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 24 mei, 2011 13:22

Heeft er iemand technische gegevens van de enkeltraps solex carburateur? Ik ga vanavond deze schoonmaken, kijken of dan het inhouden tussen de 30 en 50 voorbij is. Misschien dat er verkeerde sproeier in zit? Hij zuipt ook aardig benzine. Ik heb op ongeveer 3/4 tank (25 liter) ongeveer 200 kilometer kunnen rijden.
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Plaats reactie