32 pics of pcis
- André Post
- Heavy user
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Leuk om te zien dat een vraagje zoveel los kan maken.
Anyway, Nu het spruitstuk eraf ligt wil ik meteen kijken waarom ik compressieverlies heb op 1 cilinder: of er is iets met de zuigerveren of 1 van de kleppen (of beide) sluit niet goed of blijft hangen.
Ben bezig met het demonteren van de koelkap; het gedeelte rond de cilinders, met kachelpijpen krijg ik er wel af maar het voorste gedeelte krijg ik niet eraf (zit wel los).
Is er een manier om het voorste gedeelte eraf te krijgen of moet de motor er eerste uit. (het is een A79/0 motor)
(ik wil het voorste gedeelte eraf om de koppen eraf te krijgen en de olieleiding los te maken)
alvast bedankt
Anyway, Nu het spruitstuk eraf ligt wil ik meteen kijken waarom ik compressieverlies heb op 1 cilinder: of er is iets met de zuigerveren of 1 van de kleppen (of beide) sluit niet goed of blijft hangen.
Ben bezig met het demonteren van de koelkap; het gedeelte rond de cilinders, met kachelpijpen krijg ik er wel af maar het voorste gedeelte krijg ik niet eraf (zit wel los).
Is er een manier om het voorste gedeelte eraf te krijgen of moet de motor er eerste uit. (het is een A79/0 motor)
(ik wil het voorste gedeelte eraf om de koppen eraf te krijgen en de olieleiding los te maken)
alvast bedankt
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
-
- Gebruiker
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Contacteer:
ook op een A79/0 motor (18pk, nieuwe uitvoering)?
De hele koeltunnel ligt los maar ik krijg hem niet over de 4 boutjes van de motorsteunen. Kan hem niet naar voren of achteren kantelen en door de 4 boutjes kan ik hem ook niet recht naar voren schuiven.
Kan ik de motor met een krik iets naar boven krikken. los van de motorsteunen? en hoe?
Alle suggesties zijn welkom
De hele koeltunnel ligt los maar ik krijg hem niet over de 4 boutjes van de motorsteunen. Kan hem niet naar voren of achteren kantelen en door de 4 boutjes kan ik hem ook niet recht naar voren schuiven.
Kan ik de motor met een krik iets naar boven krikken. los van de motorsteunen? en hoe?
Alle suggesties zijn welkom
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Kop eraf getrokken met de koeltunnel er nog op; gaat wel maar het zal nog wel moeilijk worden om de kop weer terug te krijgen maar dat is een zorg voor later.
Hieronder 2 foto's van zuiger en kop.
Ik ga ervanuit dat de drab niet hoort
Waar komt het vandaan?
Hoe voorkom ik dit?
En hoe verwijder ik dit?
Ik denk ook dat er wat troep tussen de klep zit waardoor hij niet goed sluit met compressieverlies tot gevolg (en dus niet starten)
Ga de cilinder ook nog weg halen om te kijken wat zuigerveren eruit zien

Hieronder 2 foto's van zuiger en kop.
Ik ga ervanuit dat de drab niet hoort
Waar komt het vandaan?
Hoe voorkom ik dit?
En hoe verwijder ik dit?
Ik denk ook dat er wat troep tussen de klep zit waardoor hij niet goed sluit met compressieverlies tot gevolg (en dus niet starten)
Ga de cilinder ook nog weg halen om te kijken wat zuigerveren eruit zien

LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
-
- Gebruiker
- Contacteer:
het geheel staat al zeker 5 jaar stil maar ik ben de laatste paar weken proberen het geheel weer aan de praat te krijgen. heeft compressieverleis op 1 van de cilinders (die op de foto)
Motor is door vorige eigenaar gereviseerd (of er is een vervangingsmotor in gekomen) en heeft nog niet gelopen.
Drab voelt waterig aan; is ook een beetje te zien aan de foto en dichter bij de klep wat harder
Hoe te verwijderen cq schoonmaken
Motor is door vorige eigenaar gereviseerd (of er is een vervangingsmotor in gekomen) en heeft nog niet gelopen.
Drab voelt waterig aan; is ook een beetje te zien aan de foto en dichter bij de klep wat harder
Hoe te verwijderen cq schoonmaken
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
-
- Addicted user
- Contacteer:
5 jaar stil, dan zal dit wel water zijn. Water verwijder je met een doek? de aanslag kun je er af krabben en met schuursponsje poetsen. Maar je moet je eerst afvragen of er geen roest in je cilinder zit, waarschijnlijk wel. Veiligste is om een nieuw setje cilinders met zuigers te kopen, kost je de kop ook niet. Verder moet je de kop ook schoonmaken en de aanslag van de kleppen schrapen. Daarna moet je de kleppen opnieuw inslijpen, als je niet weet hoe, dan uitbesteden of iemand zoeken die het wel kan.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Dank,
Cilinder eraf gehaald en daar zit geen roest in; ziet er eigenlijk wel heel goed uit, geen krassen oid, alleen wat verkleuring aan de onderkant, beneden.
De oliecontrole veer is vrij beweegbaar; andere 2 veren zitten helemaal vast; reden voor compressieverlies?
Ga eens kijken hoe ik de zuiger kan verwijderen om de zuigerveren te controleren en eventueel vervangen.
Hoe kan ik de zuiger gemakkelijk verwijderen en heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig?
Ga op zoek naar iemand die de kleppen kan verwijderen, kan schoonmaken, eventueel vernieuwen en weer kan monteren.
Zit er iemand in de buurt van Meppel of iemand kent die dat kan?
Cilinder eraf gehaald en daar zit geen roest in; ziet er eigenlijk wel heel goed uit, geen krassen oid, alleen wat verkleuring aan de onderkant, beneden.
De oliecontrole veer is vrij beweegbaar; andere 2 veren zitten helemaal vast; reden voor compressieverlies?
Ga eens kijken hoe ik de zuiger kan verwijderen om de zuigerveren te controleren en eventueel vervangen.
Hoe kan ik de zuiger gemakkelijk verwijderen en heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig?
Ga op zoek naar iemand die de kleppen kan verwijderen, kan schoonmaken, eventueel vernieuwen en weer kan monteren.
Zit er iemand in de buurt van Meppel of iemand kent die dat kan?
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
Ja vastzittende zuigerveren zorgen voor compressieverlies. Zet eea even in de kruipolie en probeer het heeeel voorzichtig weer los te krijgen.
Anders op zoek naar een setje zuigerveren.
Denk dat je de grootste kans maakt bij EEEC of Dyane vereniging. Dit motortje (21pk ,425cc) komt nog maar heel weinig voor (lees schaars!).
Ieder revisie bedrijf moet je koppen kunnen reinigen.
Anders op zoek naar een setje zuigerveren.
Denk dat je de grootste kans maakt bij EEEC of Dyane vereniging. Dit motortje (21pk ,425cc) komt nog maar heel weinig voor (lees schaars!).
Ieder revisie bedrijf moet je koppen kunnen reinigen.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
Zal wel een combinatie van roest en roet uit het spruitstuk zijn , je staat ervan te kijken hoeveel zooi hier uitkomt. Zet het spruitstuk eens op zijn kant en tik er eens met een hamer tegen dan valt het meeste er wel uit.
En ja zuiger en cylinder er even uithalen voor een goede reiniging is een goed idee.
Voor demontage zuiger is een speciaal gereedschapje nodig dar je zelf kunt maken van een buis 2 moeren en een stuk draadeind. Kijk op tekening 14
http://guillon2cv.free.fr/documents/dic ... index.html
En ja zuiger en cylinder er even uithalen voor een goede reiniging is een goed idee.
Voor demontage zuiger is een speciaal gereedschapje nodig dar je zelf kunt maken van een buis 2 moeren en een stuk draadeind. Kijk op tekening 14
http://guillon2cv.free.fr/documents/dic ... index.html
diverse Citroens, wat anders.