Pagina 2 van 3

Geplaatst: di 9 aug, 2011 18:27
door Eminence Grise
het eerste gespin is kattengewin..... na een wat langere rit blijkt de carb toch niet goed te functioneren. De motor slaat af bij verkeerslichten en stottert kennelijk.
morgen maar een de afstelling proberen... :cry:

Geplaatst: di 9 aug, 2011 18:49
door backfire
Punky schreef:Dat zwart krijg je door backfires in de carb.
Geef mij maar weer de schuld.

PS zwart komt door carterventilatie (verdampte olie welke weer door je carb moet om verbrand te worden), dus toptip, carterventilatie slang loshalen en in opvangbakje opvangen. Voor apk niet goed, voor motor perfect.

Geplaatst: di 9 aug, 2011 18:51
door backfire
Carburateur inwendig reinigen doe je met shuma, bij de mitshubishi dealer verkrijgbaar, wordt het weer als nieuw.

Geplaatst: di 9 aug, 2011 20:00
door AZL57
Check de stationaire sproeier eens, hier wil na het reinigen nog wel eens een vuiltje in komen uit een of ander kanaaltje.

Geplaatst: di 9 aug, 2011 22:40
door David
backfire schreef:
PS zwart komt door carterventilatie (verdampte olie welke weer door je carb moet om verbrand te worden), dus toptip, carterventilatie slang loshalen en in opvangbakje opvangen. Voor apk niet goed, voor motor perfect.
He dat heb ik nog nooit gehoord :idea: :idea:
Hoe bedoel je in bakje opvangen?
Komt er ook olie uit?
Hoe vang jij dat op?
Kun je het slangetje niet gewoon verlengen en naar beneden hangen onder de motor :wink: :wink:

Hoor graag van je.

Greetz David :P

Geplaatst: wo 10 aug, 2011 16:48
door backfire
Tot 1973 hing er zo wie zo een slang naar de grond (bij motorfietsen) totdat dat milieutechnisch niet meer mocht (logisch). Je pakt een oude fles en doet daar een spons in en steekt de slang er halverwege in. Dan kan de damp nog weg en blijft de olie in de spons hangen. 1 keer per jaar schoonmaken.

En anders ff googlen ;)

Geplaatst: wo 10 aug, 2011 17:01
door Thijs
Ik post hie rmaar op verder aangezien ik ook een caburateur aan het reviseren ben.

Ook ik heb zo'n standaad pakkingsetje.

Het rubberringetje heb ik nog niet kunnen lokaliseren!?!

Er zijn 2 van die vierkante doosjes op de carburateur maar er is maar 1 vierkantachtig geval in de set....

Er zitten 2 voetpakkingen in. Maar origineel zit er een dikke plaat tussen en geen papieren pakking....?

Waar smeer je de assen van de carburateur het best mee? Kogellagervet? Of olie?

Er zitten in de set 2 van die afsluitertjes voor bij de vlotter, gewoon kijken welke past?

Geplaatst: wo 10 aug, 2011 17:18
door Eminence Grise
heb je dan wel het goeie revisiesetje...??

Vandaag zelf maar een proefritje gemaakt en de motor loopt perfect. Geen gestotter...niks. Allen bij lang stationair draaien pakt hij niet goed op.
De stationair sproeier iets verdraaid en eens kijken hoe dat uitpakt.....

Geplaatst: wo 10 aug, 2011 21:51
door Thijs
Wat een waardeloos revisiesetje, bah.

De helft zit er niet in en wat er wel in zit, kan ik niks mee.

Volgens de sticker op het zakje is het wel voor deze carburateur.

ROMMEL, dat is het. Kosten: 25 euro!!! :?

Geplaatst: wo 10 aug, 2011 22:55
door Punky
Je hebt duidelijk een setje voor een dubbeltraps carb. (inlaat ovaal). Dit topic gaat over een enkeltraps carb. (inlaat rond) Is dus een totaal ander setje. Van de dubbeltraps carb. is uitgebreider.

Zover ik het lees is het geen rommel. Je moet niet aan het bovenste vierkantachtige geval komen. Het bijgeleverde membraam is voor het vierkante geval wat een vast deel is van je carb.

Verder krijg je tegenwoordig 2 papierenpakkingen om de dikke voetpakking van de carb zeker goed af te sluiten. Monteer ze al jaren en ben er erg tevreden over. Dus spruitstuk, papierenpakking, dikke voetpakking, papierenpakking en dan de carb. Gegarandeerd lekvrij.

De assen smeer je met vet. Gebruik zelf vaak spuitvet. En een aantal zaken houdt je als het goed is over, zoals dat rubberen ringetje.

Geplaatst: do 11 aug, 2011 09:38
door David
Thijs schreef:Wat een waardeloos revisiesetje, bah.

De helft zit er niet in en wat er wel in zit, kan ik niks mee.

Volgens de sticker op het zakje is het wel voor deze carburateur.

ROMMEL, dat is het. Kosten: 25 euro!!! :?
Beetje kort door de bocht.
Even checken bij je leverancier en wellicht kun je iets regelen.

Je hebt duidelijk niet het goede setje.

Greetz David :P

Geplaatst: do 11 aug, 2011 11:34
door Thijs
Het is wel het juiste setje, staat er gewoon op.

Ik had niet in de gaten dat dit topic over een 1-traps ging, sorry.

Maar de motor draait met de schoongemaakte caburateur, alleen niet stationair.
Als ik de choke uit zet, is het over en uit.... :?

Geplaatst: do 11 aug, 2011 12:06
door backfire
Dan is waarschijnlijk je stationair sproeier vuil

Geplaatst: ma 15 aug, 2011 11:10
door Tom Duckpower
Thijs schreef:Het rubberringetje heb ik nog niet kunnen lokaliseren!?!
Een klein ringetje? Deze is van de acceleratie sproeier, daarma zit ie in de carb geklemd.

Geplaatst: zo 16 mar, 2014 06:07
door Punky
En we gaan nog ff verder met deze carburateur en klachten.

De choke werkt niet meer en ik heb het sterke vermoeden dat het beugeltje waar de chokekabel mee vast moet zitten Granny verlaten heeft zonder medeweten van de bestuurster.

Nu heb ik zelf alleen ervaring met de dubbeltraps carb. Heeft iemand voor mij wat detailfoto's van de enkeltraps carb zoals die gemonteerd moet zitten?

Alvast bedankt