Choke demonteren

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » zo 18 mar, 2012 16:48

Eerst de nylon geleider met het tandwiel in de bak, daarna de kabel. Op het einde van de buitenkabel zit een metalen busje met een ronde groef waar de M7-bout doorheen wordt geleid als je die schuin van onderen in de bak draait.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 18 mar, 2012 17:45

Oke. Dan valt het tandwieltjes dus niet in de bak? Daar was ik bang voor!
THKS

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » zo 18 mar, 2012 18:50

Geen risico, als je het samenstel van huls en tandwiel plaatst. Als je eerst alleen het tandwiel plaatst, kan dat kantelen en moet je met een punttang of pincet aan de slag. Maar het zal niet echt buiten beeld kunnen vallen.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » ma 19 mar, 2012 21:35

Hoort de nylon bus ook niet vast te zitten aan het tandwieltje met een spie of zo? Als ik het tandwiel in de bus schuif, glijd bij montage toch het tandwiel in de bak? Of pak ik het tandwiel, met een punttang, vast en dan met bus en al in de bak steken?

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 20 mar, 2012 19:29

Inderdaad, met die punttang of gripvaste vinger. Een spie, clip of borgpen is er niet

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Motor plaatsen

Bericht door theoenmarion » do 22 mar, 2012 17:28

Ik heb de motor weer in het chassis hangen. Ik hoor dat niet handig is omdat ik dan de koeltunnel e.d. moeilijk of niet kan bevestigen. Klopt dat? Ik wil de motor, na revisie, laten draaien en dan de rest monteren zodat ik straks niet alles weer los moet halen.Afbeelding

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » do 22 mar, 2012 18:02

Koeltunnel is inderdaad lastig te bevestigen als het spruitstuk en oliekoeler al gemonteerd zijn. Voordeel is wel dat alles nu eenvoudig los wil en spruitstuk er ook zo weer naast ligt.

Succes
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5243
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 22 mar, 2012 19:19

als je de bovenste helft van de koeltunnel al monteert kun je het spruitstuk laten zitten en toch het spul laten draaien. Montage is wel wat lastiger dan als je de normale montage wijze gebruikt. Maar het kan.
diverse Citroens, wat anders.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 22 mar, 2012 21:53

Ik heb rubber koeltunnels,dus geen metaal. Maakt het denk ik wat gemakkelijker?
En het ventilatorhuis, kan dat er later wel op?

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » do 22 mar, 2012 22:54

theoenmarion schreef:Ik heb rubber koeltunnels,dus geen metaal. Maakt het denk ik wat gemakkelijker?
En het ventilatorhuis, kan dat er later wel op?
Rubber koeltunnel bestaat niet, het is gewoon metaal met een rubber laagje erover. Net zo stug.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 23 mar, 2012 02:10

Het zijn toch echt rubbere koeltunnels naar mijn weten. Ze verteren vaak, maar ben nog nooit echt staal tegen gekomen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » vr 23 mar, 2012 10:06

Spraakverwarrinkje? Het ventilatorhuis is altijd van blik, de aansluitende luchtkappen rond de koppen en cilinders zijn bij oudere eenden van blik, bij nieuwere van iets rubberachtigs. Tis maar net wat je onder "koeltunnels" verstaat.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Re: Motor plaatsen

Bericht door dyane_maniac » vr 23 mar, 2012 10:51

theoenmarion schreef:Ik wil de motor, na revisie, laten draaien en dan de rest monteren zodat ik straks niet alles weer los moet halen.
ik snap even niet wat je bedoeld met: " straks alles weer los hoef te halen "

als je je blok gereviseerd heb en helemaal in elkaar hebt gestoken en hebt laten proefdraaien, hoef je (tenzij je echt iets niet goed hebt gedaan) niets meer uit elkaar te halen? hoogstens dingen waar je gewoon bij kan als kleppendeksels.

ik zou persoonlijk ook pas proefdraaien als het blok ook min of meer definitief op z'n plek kan. het vastzetten van de koppen bijvoorbeeld doe je het liefst tegelijk met het aansluiten van de uitlaat (iig t/m 1ste demper)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » vr 23 mar, 2012 16:35

Je begrijpt het helemaal dyane_maniac. Ik wil de motor idd laten proefdraaien, daarom heb ik hem op het kale chassis gemonteerd. En met de koeltunnel bedoelde ik idd de luchtkappen om de cilinders. Die zijn dus van rubber.Kan ik het ventilatorhuis wel monteren nu de motor al op zijn plek zit?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 23 mar, 2012 16:46

nee, want die zit met de bouten van de voorste motorsteunen vast, dus die moeten eerste even gelost worden. ik zou de complete koelbeplating monteren en dus de uitlaat t/m 1ste demper. ventilator kun je voor het proefdraaien (max 5 a 10 minuten) weglaten (kun je ook makkelijker ontsteking stellen).

tenzij je blok echt helemaal de soep inloopt, hoeft die koelbeplating niet meer los, dus waarom niet nu monteren?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie