Choke demonteren
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Motor plaatsen
Ik heb de motor weer in het chassis hangen. Ik hoor dat niet handig is omdat ik dan de koeltunnel e.d. moeilijk of niet kan bevestigen. Klopt dat? Ik wil de motor, na revisie, laten draaien en dan de rest monteren zodat ik straks niet alles weer los moet halen.

-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
Re: Motor plaatsen
ik snap even niet wat je bedoeld met: " straks alles weer los hoef te halen "theoenmarion schreef:Ik wil de motor, na revisie, laten draaien en dan de rest monteren zodat ik straks niet alles weer los moet halen.
als je je blok gereviseerd heb en helemaal in elkaar hebt gestoken en hebt laten proefdraaien, hoef je (tenzij je echt iets niet goed hebt gedaan) niets meer uit elkaar te halen? hoogstens dingen waar je gewoon bij kan als kleppendeksels.
ik zou persoonlijk ook pas proefdraaien als het blok ook min of meer definitief op z'n plek kan. het vastzetten van de koppen bijvoorbeeld doe je het liefst tegelijk met het aansluiten van de uitlaat (iig t/m 1ste demper)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Heavy user
nee, want die zit met de bouten van de voorste motorsteunen vast, dus die moeten eerste even gelost worden. ik zou de complete koelbeplating monteren en dus de uitlaat t/m 1ste demper. ventilator kun je voor het proefdraaien (max 5 a 10 minuten) weglaten (kun je ook makkelijker ontsteking stellen).
tenzij je blok echt helemaal de soep inloopt, hoeft die koelbeplating niet meer los, dus waarom niet nu monteren?
tenzij je blok echt helemaal de soep inloopt, hoeft die koelbeplating niet meer los, dus waarom niet nu monteren?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.