Mat Zwarte Dyane Super

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 21 aug, 2011 18:32

Daar zit een bout met borgmoer, die kun je uit en indraaien zodat je je wieluitslag kunt controlleren.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » ma 22 aug, 2011 22:08

vandaag is er weer een nieuw hulpstukje binnen gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

zoals je kunt zien een motor montage steun, het was een erg goedkoop model maar het hoeft ook niet vaak gebruikt te worden, en het is maar hobby. het werkt een heel stuk fijner en kan nu makkelijk de motor rond draaien om aan de onderkant te werken.

komende week ga ik proberen heel de motor te demonteren en alles na te lopen.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » di 23 aug, 2011 22:42

vandaag geprobeerd de ventilator los te krijgen, eerst zat ik al met het probleem dat ik geen dop ervoor had. maar dat was vlug opgelost, door even vlug er een te frezen.

Afbeelding

toen het volgende probleem was de moer lost te krijgen, dat is nog steeds niet gelukt, wel draaid de motor soepel rond.

iemand tips? het gaat om deze moer [maat 42] in de ventilator.

Afbeelding

Art
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 31 aug, 2010 19:09
Locatie: noordwijk z-h

Bericht door Art » di 23 aug, 2011 22:51

Met een luchtsleutel moet ie zo los gaan, anders met een dikke platte schroevendraaier tussen de starterkrans de motor blokkeren en met dop 42 en een wringijzer of ratel met een pijp los draaien.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » di 23 aug, 2011 23:14

@ art

Bedankt alvast ! ik ga het morgen proberen,



morgen wordt ook de dyane koets uit 72 zonder 3e achterruit bezorgt.

genoeg werk komende tijd dus.

gr

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » do 25 aug, 2011 09:39

De bout van de ventilator is volgens mij maat 14 en deze zit in het pijpje waar je de slinger opzet. Het kan nodig zijn om het vliegwiel vast te zetten met een schroevendraaier. Als de de bout eruit is kan je met de slinger vak de ventilator eraf tikken.

Maat 42 ben ik nog nooit tegen gekomen bij de motor.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 25 aug, 2011 09:44

Het is een gsa 1300 motor. Daar zit een andere ventilator boutop bij gewoon dyane blok zit inderdaad een bout 14 in de slinger geval.

Heb waarschijnlijk een ami super gekocht die als onderstel gaat dienen.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 25 aug, 2011 09:44

Het is een gsa 1300 motor. Daar zit een andere ventilator boutop bij gewoon dyane blok zit inderdaad een bout 14 in de slinger geval.

Heb waarschijnlijk een ami super gekocht die als onderstel gaat dienen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 25 aug, 2011 10:28

Als je de motor los hebt, optie om vliegwiel vast te zetten.

Jacobus_XIII
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 310
Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
Locatie: Wijhe

Bericht door Jacobus_XIII » do 25 aug, 2011 17:05

Nooit een luchtsleutel gebruiken voor je ventilator! Gewoon een dop er op met een flinke ratel en je vliegwiel tegenhouden. Als je heb niet los krijgt gewoon de arm van je ratel langer maken!

(@shadowsintonightmare: Was jij ook degene die op zoek was naar een tekening van de adapterschijven? Ik heb ze namelijk nog (ergens) digitaal. Heb zelfs eens adapterschijven laten draaien/frezen)

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 25 aug, 2011 17:23

ik heb de adapter schijven al in de maak,

ik had een afspraak om naar een ami super te gaan kijken en zei dat ik hem voor de vraag prijs wou, belde hij net op dat hij al verkocht is.

blijkbaar is eerlijkheid ver tevinden, het project ligt dus compleet stil voorloopig.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 25 aug, 2011 22:54

ik kan aan een ami super berline kenteken komen, alleen het probleem is dat het kenteken niet op de naam van degene die het kenteken nu heeft staat. het is een engels kenteken trouwens.

zijn er opties om het zo over te schrijven/ intevoeren op mijn naam?

gr

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » vr 26 aug, 2011 07:01

Alleen papieren? Dan is het niet mogelijk zonder bijbehorend chassis en koets.

Alleen een rollend chassis met koets kan je laten schouwen bij RDW. Na schouwing krijg je loodje om chassis en papieren en kun je los.
Citroén rolls better than a Rolls!

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 28 aug, 2011 19:02

zoekt tocht gaat nog steeds verder naar een ami super chassis met kenteken het liefste,
gewoon 2cv/dyane kenteken met 4 cil erop is ook nog een optie.

ondertussen met de andere koets begonnen, het dak gaat dicht gelast worden en iets lager worden, de achterklep wordt een heel stuk kleiner, en een kleine achterruit. denk ik, of gewoon nog dezelfde groote ruit, maar de klep wil ik een stuk kleiner maken, zeg maar vanaf de hoedenplak naar beneden toe.

foto's komen nog.

grts.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2671
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 28 aug, 2011 19:33

kun je dan niet beter een 2cv-achterklep nemen? Het scharnier zet je er zo tussen. Dak kun je dan ook gemakkelijker maken.
Verbruik: Afbeelding

Plaats reactie