Pagina 2 van 21
Geplaatst: zo 21 aug, 2011 18:32
door backfire
Daar zit een bout met borgmoer, die kun je uit en indraaien zodat je je wieluitslag kunt controlleren.
Geplaatst: ma 22 aug, 2011 22:08
door Joey_Brinkmann
vandaag is er weer een nieuw hulpstukje binnen gekomen.
zoals je kunt zien een motor montage steun, het was een erg goedkoop model maar het hoeft ook niet vaak gebruikt te worden, en het is maar hobby. het werkt een heel stuk fijner en kan nu makkelijk de motor rond draaien om aan de onderkant te werken.
komende week ga ik proberen heel de motor te demonteren en alles na te lopen.
Geplaatst: di 23 aug, 2011 22:42
door Joey_Brinkmann
vandaag geprobeerd de ventilator los te krijgen, eerst zat ik al met het probleem dat ik geen dop ervoor had. maar dat was vlug opgelost, door even vlug er een te frezen.
toen het volgende probleem was de moer lost te krijgen, dat is nog steeds niet gelukt, wel draaid de motor soepel rond.
iemand tips? het gaat om deze moer [maat 42] in de ventilator.
Geplaatst: di 23 aug, 2011 22:51
door Art
Met een luchtsleutel moet ie zo los gaan, anders met een dikke platte schroevendraaier tussen de starterkrans de motor blokkeren en met dop 42 en een wringijzer of ratel met een pijp los draaien.
Geplaatst: di 23 aug, 2011 23:14
door Joey_Brinkmann
@ art
Bedankt alvast ! ik ga het morgen proberen,
morgen wordt ook de dyane koets uit 72 zonder 3e achterruit bezorgt.
genoeg werk komende tijd dus.
gr
Geplaatst: do 25 aug, 2011 09:39
door Tom de Wolff
De bout van de ventilator is volgens mij maat 14 en deze zit in het pijpje waar je de slinger opzet. Het kan nodig zijn om het vliegwiel vast te zetten met een schroevendraaier. Als de de bout eruit is kan je met de slinger vak de ventilator eraf tikken.
Maat 42 ben ik nog nooit tegen gekomen bij de motor.
Geplaatst: do 25 aug, 2011 09:44
door Joey_Brinkmann
Het is een gsa 1300 motor. Daar zit een andere ventilator boutop bij gewoon dyane blok zit inderdaad een bout 14 in de slinger geval.
Heb waarschijnlijk een ami super gekocht die als onderstel gaat dienen.
Geplaatst: do 25 aug, 2011 09:44
door Joey_Brinkmann
Het is een gsa 1300 motor. Daar zit een andere ventilator boutop bij gewoon dyane blok zit inderdaad een bout 14 in de slinger geval.
Heb waarschijnlijk een ami super gekocht die als onderstel gaat dienen.
Geplaatst: do 25 aug, 2011 10:28
door backfire
Als je de motor los hebt, optie om vliegwiel vast te zetten.
Geplaatst: do 25 aug, 2011 17:05
door Jacobus_XIII
Nooit een luchtsleutel gebruiken voor je ventilator! Gewoon een dop er op met een flinke ratel en je vliegwiel tegenhouden. Als je heb niet los krijgt gewoon de arm van je ratel langer maken!
(@shadowsintonightmare: Was jij ook degene die op zoek was naar een tekening van de adapterschijven? Ik heb ze namelijk nog (ergens) digitaal. Heb zelfs eens adapterschijven laten draaien/frezen)
Geplaatst: do 25 aug, 2011 17:23
door Joey_Brinkmann
ik heb de adapter schijven al in de maak,
ik had een afspraak om naar een ami super te gaan kijken en zei dat ik hem voor de vraag prijs wou, belde hij net op dat hij al verkocht is.
blijkbaar is eerlijkheid ver tevinden, het project ligt dus compleet stil voorloopig.
Geplaatst: do 25 aug, 2011 22:54
door Joey_Brinkmann
ik kan aan een ami super berline kenteken komen, alleen het probleem is dat het kenteken niet op de naam van degene die het kenteken nu heeft staat. het is een engels kenteken trouwens.
zijn er opties om het zo over te schrijven/ intevoeren op mijn naam?
gr
Geplaatst: vr 26 aug, 2011 07:01
door Bull Frog Bleu
Alleen papieren? Dan is het niet mogelijk zonder bijbehorend chassis en koets.
Alleen een rollend chassis met koets kan je laten schouwen bij RDW. Na schouwing krijg je loodje om chassis en papieren en kun je los.
Geplaatst: zo 28 aug, 2011 19:02
door Joey_Brinkmann
zoekt tocht gaat nog steeds verder naar een ami super chassis met kenteken het liefste,
gewoon 2cv/dyane kenteken met 4 cil erop is ook nog een optie.
ondertussen met de andere koets begonnen, het dak gaat dicht gelast worden en iets lager worden, de achterklep wordt een heel stuk kleiner, en een kleine achterruit. denk ik, of gewoon nog dezelfde groote ruit, maar de klep wil ik een stuk kleiner maken, zeg maar vanaf de hoedenplak naar beneden toe.
foto's komen nog.
grts.
Geplaatst: zo 28 aug, 2011 19:33
door Michiel van G.
kun je dan niet beter een 2cv-achterklep nemen? Het scharnier zet je er zo tussen. Dak kun je dan ook gemakkelijker maken.