zie foto: de nieuwe remleiding even uitmeten langs de achteras en op de juiste lengte rekken. Als je rechts langs mijn atletisch lichaam kijkt zie je een latje op de grond liggen. Dit latje past precies in de spiraalvormige remleiding. Je schuift de spiraal een eind over de lat, brengt dat in de achteras en met de lat kan je heel aardig sturen. Het eind met de wartel komt in het midden uit de achteras en je moet dan een bevestigingsbeugeltje met boutje wat aan de remleiding vastzit door een gaatje priegelen en daar aan de buitenkant van de as een moertje op draaien. Het is echt een eitje.
Als je dit met de as op de eend en de koets gemonteerd moet doen dan ben je pas echt zuur. ik heb preventief beide leidingen vervangen.
Een nieuwe cylinder voor een achterrem kost 20 euro. Wat kost een revisieset= De cylinders uit mijn eend waren zo verroest dat ik hier niet op bezuinigd heb.
Nadeel van di manier van denken is wel dat ik voor de hele eend 2 keer zo veel geld heb uitgegeven als de bedoeling was.
Gr Rob