Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 25 okt, 2011 19:57
door achtpeter
Een M7 helicoil plaatsen is de netste oplossing. Een schroefdraad M8 tappen kan ook, de boutkop van een M8-bout (13mm) kan nog juist langs de buis van het inlaatspruitstuk draaien. Je moet dan het boutgat in het spruitstuk iets opboren. Je komt zo wel steeds verder van het origineel. Als provisorische oplossing kun je wellicht die te lange M7-bout gebruiken met een moer onder de kop. als de bout vastloopt, de moer aandraaien.
Het is effe zoeken, maar M7 helicoil setjes (tegenwoordig van het merk Volkel) zijn her en der op het internet te vinden.
Geplaatst: wo 9 nov, 2011 20:57
door Eminence Grise
vandaag 2 helicoils laten plaatsen op het inlaat spruitstuk. Dacht dat het probleem opgelost zou zijn...helaas....
Kleppen nog gesteld maar ook dat bracht geen verbetering.
Zag de mo0nteur dat er een "plofje" te zien was aan de voorzijde van de carburateur net onder de co2 stelschroef. Daar even een plugje in gezet en de motor bleef lopen. Vraag me af wat daar zou moeten zitten.
Nog snel een begin gemaakt met demontage van de carb maar niet ver gekomen.
Geplaatst: do 24 nov, 2011 10:58
door Eminence Grise
vandaag ff bij de eendenboer langs geweest met de carb. volgens hem is het een kwestie van dichtmaken. Kan met vloeibaar metaal of een benzine bestendige kit. Scheelt igg de aanschaf van een nieuwe.
Had ik dat een maand eerder geweten....
Geplaatst: do 24 nov, 2011 13:29
door dyane_maniac
is dat, waar er origineel zo'n afdekdopje ophoort te zitten? dat had jesper laatst ook! duurde even voordat we doorhadden dat daar iets miste en de problemen veroorzaakte
Geplaatst: do 24 nov, 2011 20:44
door Eminence Grise
helemaal juist. Staat in en ander topic maar is precies hetzelfde euvel..
Geplaatst: do 24 nov, 2011 21:22
door Bull Frog Bleu
Een plugje / afdekdopje onder de CO schroef?
Toevallig een duidelijke foto waar die dan zou moeten zitten? Misschien is dat de reden wel dat mijn aca destijds niet goed bleef lopen. Nooit een dopje gezien namelijk
Geplaatst: za 26 nov, 2011 08:12
door Eminence Grise
hier perfect te zien......
Geplaatst: za 26 nov, 2011 09:07
door Bartje
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar in dit gaatje hoort een stationair sproeier.... een soort koper of bronze boutje met een gaatje in het midden.
Geplaatst: za 26 nov, 2011 14:58
door dyane_maniac
nee hoor, hier hoort een afdekdopje in. die stationairsproeier zit hoger
Geplaatst: za 26 nov, 2011 19:58
door Bartje
o ja klopt, stationair sproeier zit in het vlotter deksel.
Problemen carburateur?
Geplaatst: zo 27 nov, 2011 13:50
door Ibiza
Ik heb pas een Mehari gekocht, jaartal 1979. De verkoper heeft de carburateur gereviseerd, maar nu heb ik 50km gereden en plotseling valt de motor stil als ik voor het stoplicht staat. Hij start wel weer prima, en bij het volgende stoplicht loopt hij opeens stationair alsof de choke erop staat! Dan na een paar kms loopt hij weer rustig stationair, maar met af en toe een "plof" "plof"en dreigt hij af te slaan. Ook ruik ik af en toe benzine...Wat kan dit zijn? En is dit makkelijk te verhelpen?
Geplaatst: zo 27 nov, 2011 13:54
door backfire
Kan val alles zijn, maar eerste idee lijkt mij valse lucht. Pakkingen controlleren en bevestigingen.
Geplaatst: ma 28 nov, 2011 20:51
door Bull Frog Bleu
hier perfect te zien......
Geweldig duidelijke foto
Net even mijn oude carburateur erbij gepakt en hier zat netjes een geel gepassiveerd busje in. Het kan natuurlijk wel zijn dat daar destijds lucht langs is gelopen.