carb probleem??

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

carb probleem??

Bericht door Eminence Grise » za 15 okt, 2011 14:31

tijdje terug, van het ene op het andere moment,problemen. Zodra ik het gas losliet viel de motor uit. Start wel weer gelijk dus dat scheelt. stationair sproeier (die met dat halve kopje..) verdraaid maar geen resultaat. Hele carb gedemonteerd en schoongemaakt.Nieuwe pakkingen erop en terug gezet. Stationair sproeier vervangen maar helaas...gas los...motor uit...
als ik de choke een beetje uittrek blijft ie wel lopen.
Heb ook het gevoel dat de motor bij gas geven niet goed oppakt...alsof ie even moet nadenken wat te doen...

wat kan het zijn...??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » za 15 okt, 2011 15:32

..heb/had hetzelfde probleem met mijn acadiane.
Precies zelfde symptomen. Met andere carburateur rijden als een nieuwe...oude erop en dan weer inhouden stationair broert draaien.
Ik verdenk het membraampje van dat vacuüm pompje maar dat zit ook bij revisiesetje toch?
Citroén rolls better than a Rolls!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » za 15 okt, 2011 16:04

Klinkt toch alsof je stationair systeem niet meedoet. Bedoel je met "nieuwe pakkingen erop" dat je ook de grote vlotterdekselpakking hebt vervangen? Er is een serie met een verkeerd gaatje, dat zou er voor kunnen zorgen dat al je werk voor niets is geweest.
Afgezien daarvan: hebben we mischien te maken met een begripsverwarring? De stationaire sproeier is niet dat ding dat je kunt verdraaien. Dat is je mengselregelschroef. De stationaire sproeier is dat koperkleurige ding vooraan, waar een 8 mm sleuteltje op past.
Ook nog een mogelijkheid: hoofdsproeier eerste trap is weg of ligt los. En tenslotte: is je gasklepaanslag misschien wat te ver ingedraaid? Raar genoeg kan dat ook tot slecht oppakken leiden.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » za 15 okt, 2011 17:00

... gaat de motor juist niet sneller lopen als je de gasklepschroef helemaal indraait? of heb ik hem nou mis.
Iemand een foto van die verkeerde pakkingset? Dan zoek je je natuurlijk helemaal lam als dat verkeerd zit. Zit er dan ergens een kanaaltje dicht doordat er op de verkeerde plaats een gaatje is gestanst.
Citroén rolls better than a Rolls!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » za 15 okt, 2011 17:41

Soms draait men de gasklepschroef iets te ver open omdat de stationaire sproeier dicht zit, het vlotterniveau ontregeld is o.i.d. Je kunt dan op het punt komen waar je een "gat in de carburatie" krijgt. Bedoeld wordt dan een dip in het toerental waar de eerste trap het moet overnemen van het stationaire systeem.
Een plaatje van die foute pakking heb ik niet. Kwestie van de oude en de nieuwe tegen elkaar houden,denk ik.

Anton
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za 10 sep, 2011 20:50
Locatie: Spijk

Bericht door Anton » di 18 okt, 2011 17:06

Hierbij een plaatje van de goede en de foute pakking. De foto spreekt voor zich, zie ook het uitvergrote deel met de plaatsing van de pakking op de carburateur.
Afbeelding

Groet, Anton

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 19 okt, 2011 12:10

Dank Anton voor het verduidelijken van het verschil. Het is een duidelijke afwijking.

Is het Eminence Grise inmiddels gelukt de eend weer juist af te stellen?
Mijn oude carberateur had overigens nog de oude en dus de juiste pakking. Dus zoek de storing elders. De eerder besproken onderste sproeier zit er goed vast in. Stationair sproeier is open. Ben benieuwd of de oplossing gevonden is en zo ja waar het aan heeft gelegen.
Citroén rolls better than a Rolls!

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » wo 19 okt, 2011 16:44

lig even achter met van alles en vooral de eend.weer werkt ook niet echt mee.
Aangezien het probleem na het vervangen van de pakkingen niet veranderd is ga ik er vanuit de het niet aan de pakkingen ligt.
Als het ff kan ga ik de stationair sproeier maar een zoeken. ...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5001
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 19 okt, 2011 19:20

naast de bezineleiding voor op de carburateur. Als je tenminste een dubbele carbu hebt.
diverse Citroens, wat anders.

Lurch
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 27 jul, 2009 16:39
Locatie: Barendrecht

Bericht door Lurch » wo 19 okt, 2011 19:24

Ik heb exact dezelfde problemen gehad. Motor bleef alleen lopen met choke vol uit. Tijdens het koppelen stopte de motor eral mee.

De stationair sproeier is door geblazen met perslucht en de carborteur schoon gemaakt. Na dit een 2e maal te hebben gedaan was probleem weg! Suc6

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 20 okt, 2011 07:50

Laatst iets soortgelijks gehad, we dachten zeker te weten dat het aan de carburateur lag, maar het bleek uiteindelijk een defecte condensator te zijn (die was net vervangen, en ja t was een 'echte' valeo) dit is trouwens al de 2e keer dat we dat meemaken met dezelfde auto! (maar de vorige keer was al weer 2 jaar geleden)

maar carburateur schoonmaken kan iig geen kwaad :)

greetzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5001
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 20 okt, 2011 08:37

He b je een filter in je benzine leiding? Zo ja hoe lang zit ie al erin? Ik heb dat probleem in frankrijk gehad met mijn eend. Toen we bij een kleine garage gestart hadden bleek het binnenwerk van de filter los te zitten en alle vuiligheid was in de sproeiers belandt.
diverse Citroens, wat anders.

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » do 20 okt, 2011 18:55

AZL57 schreef:naast de bezineleiding voor op de carburateur. Als je tenminste een dubbele carbu hebt.
...kijk daar kan ik wat mee...! zal er de komende dagen eens aan gaan draaien...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » do 20 okt, 2011 19:09

Drapeer een lap voor je carburateur als je de stationaire sproeier losmaakt. Je zou de eerste niet zijn die hem in de afgrond ziet storten en nooit meer terugvindt.

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » di 25 okt, 2011 18:35

net even tijd om naar de carb te kijken. stationairsproeier was niet vuil. Toch maar even naar het inlaatspruitstuk gekeken en wat schets mijn verbazing.?
Mijn verbazing schetst dat er een moer helemaal los zit. Kon hem met de hand zowat eruit trekken. Schroefdraad was zo te zien ver op. Een nieuwe M7 pakt helaas niet, althans niet ver genoeg. Een iets langere m7 wel maar die kwam dan weer niet tot op het spruitstuk.
Wat nu....?????
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Plaats reactie