carb probleem??
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
carb probleem??
tijdje terug, van het ene op het andere moment,problemen. Zodra ik het gas losliet viel de motor uit. Start wel weer gelijk dus dat scheelt. stationair sproeier (die met dat halve kopje..) verdraaid maar geen resultaat. Hele carb gedemonteerd en schoongemaakt.Nieuwe pakkingen erop en terug gezet. Stationair sproeier vervangen maar helaas...gas los...motor uit...
als ik de choke een beetje uittrek blijft ie wel lopen.
Heb ook het gevoel dat de motor bij gas geven niet goed oppakt...alsof ie even moet nadenken wat te doen...
wat kan het zijn...??
als ik de choke een beetje uittrek blijft ie wel lopen.
Heb ook het gevoel dat de motor bij gas geven niet goed oppakt...alsof ie even moet nadenken wat te doen...
wat kan het zijn...??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
..heb/had hetzelfde probleem met mijn acadiane.
Precies zelfde symptomen. Met andere carburateur rijden als een nieuwe...oude erop en dan weer inhouden stationair broert draaien.
Ik verdenk het membraampje van dat vacuüm pompje maar dat zit ook bij revisiesetje toch?
Precies zelfde symptomen. Met andere carburateur rijden als een nieuwe...oude erop en dan weer inhouden stationair broert draaien.
Ik verdenk het membraampje van dat vacuüm pompje maar dat zit ook bij revisiesetje toch?
Citroén rolls better than a Rolls!
Klinkt toch alsof je stationair systeem niet meedoet. Bedoel je met "nieuwe pakkingen erop" dat je ook de grote vlotterdekselpakking hebt vervangen? Er is een serie met een verkeerd gaatje, dat zou er voor kunnen zorgen dat al je werk voor niets is geweest.
Afgezien daarvan: hebben we mischien te maken met een begripsverwarring? De stationaire sproeier is niet dat ding dat je kunt verdraaien. Dat is je mengselregelschroef. De stationaire sproeier is dat koperkleurige ding vooraan, waar een 8 mm sleuteltje op past.
Ook nog een mogelijkheid: hoofdsproeier eerste trap is weg of ligt los. En tenslotte: is je gasklepaanslag misschien wat te ver ingedraaid? Raar genoeg kan dat ook tot slecht oppakken leiden.
Afgezien daarvan: hebben we mischien te maken met een begripsverwarring? De stationaire sproeier is niet dat ding dat je kunt verdraaien. Dat is je mengselregelschroef. De stationaire sproeier is dat koperkleurige ding vooraan, waar een 8 mm sleuteltje op past.
Ook nog een mogelijkheid: hoofdsproeier eerste trap is weg of ligt los. En tenslotte: is je gasklepaanslag misschien wat te ver ingedraaid? Raar genoeg kan dat ook tot slecht oppakken leiden.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
... gaat de motor juist niet sneller lopen als je de gasklepschroef helemaal indraait? of heb ik hem nou mis.
Iemand een foto van die verkeerde pakkingset? Dan zoek je je natuurlijk helemaal lam als dat verkeerd zit. Zit er dan ergens een kanaaltje dicht doordat er op de verkeerde plaats een gaatje is gestanst.
Iemand een foto van die verkeerde pakkingset? Dan zoek je je natuurlijk helemaal lam als dat verkeerd zit. Zit er dan ergens een kanaaltje dicht doordat er op de verkeerde plaats een gaatje is gestanst.
Citroén rolls better than a Rolls!
Soms draait men de gasklepschroef iets te ver open omdat de stationaire sproeier dicht zit, het vlotterniveau ontregeld is o.i.d. Je kunt dan op het punt komen waar je een "gat in de carburatie" krijgt. Bedoeld wordt dan een dip in het toerental waar de eerste trap het moet overnemen van het stationaire systeem.
Een plaatje van die foute pakking heb ik niet. Kwestie van de oude en de nieuwe tegen elkaar houden,denk ik.
Een plaatje van die foute pakking heb ik niet. Kwestie van de oude en de nieuwe tegen elkaar houden,denk ik.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Dank Anton voor het verduidelijken van het verschil. Het is een duidelijke afwijking.
Is het Eminence Grise inmiddels gelukt de eend weer juist af te stellen?
Mijn oude carberateur had overigens nog de oude en dus de juiste pakking. Dus zoek de storing elders. De eerder besproken onderste sproeier zit er goed vast in. Stationair sproeier is open. Ben benieuwd of de oplossing gevonden is en zo ja waar het aan heeft gelegen.
Is het Eminence Grise inmiddels gelukt de eend weer juist af te stellen?
Mijn oude carberateur had overigens nog de oude en dus de juiste pakking. Dus zoek de storing elders. De eerder besproken onderste sproeier zit er goed vast in. Stationair sproeier is open. Ben benieuwd of de oplossing gevonden is en zo ja waar het aan heeft gelegen.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
lig even achter met van alles en vooral de eend.weer werkt ook niet echt mee.
Aangezien het probleem na het vervangen van de pakkingen niet veranderd is ga ik er vanuit de het niet aan de pakkingen ligt.
Als het ff kan ga ik de stationair sproeier maar een zoeken. ...
Aangezien het probleem na het vervangen van de pakkingen niet veranderd is ga ik er vanuit de het niet aan de pakkingen ligt.
Als het ff kan ga ik de stationair sproeier maar een zoeken. ...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Laatst iets soortgelijks gehad, we dachten zeker te weten dat het aan de carburateur lag, maar het bleek uiteindelijk een defecte condensator te zijn (die was net vervangen, en ja t was een 'echte' valeo) dit is trouwens al de 2e keer dat we dat meemaken met dezelfde auto! (maar de vorige keer was al weer 2 jaar geleden)
maar carburateur schoonmaken kan iig geen kwaad
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
maar carburateur schoonmaken kan iig geen kwaad
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
net even tijd om naar de carb te kijken. stationairsproeier was niet vuil. Toch maar even naar het inlaatspruitstuk gekeken en wat schets mijn verbazing.?
Mijn verbazing schetst dat er een moer helemaal los zit. Kon hem met de hand zowat eruit trekken. Schroefdraad was zo te zien ver op. Een nieuwe M7 pakt helaas niet, althans niet ver genoeg. Een iets langere m7 wel maar die kwam dan weer niet tot op het spruitstuk.
Wat nu....?????
Mijn verbazing schetst dat er een moer helemaal los zit. Kon hem met de hand zowat eruit trekken. Schroefdraad was zo te zien ver op. Een nieuwe M7 pakt helaas niet, althans niet ver genoeg. Een iets langere m7 wel maar die kwam dan weer niet tot op het spruitstuk.
Wat nu....?????
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.