Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 11:40
door backfire
correctie dan, zwart is dan euro95, lood heeft daar niets mee van doen, alleen octaan gehalte is van belang.

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 12:53
door David
Ik weet zeker dat mijn typeplaatje rood is.
Dus dat is dan geen loodvrij blokje.

Wat ik interessant vind is de vraag sinds wanneer dan die rubber koeltunnels in gebruik zijn genomen en of die ook tot einde productiedatum zo gebleven zijn?

Hebben alle Portugese blokjes dan een rubber koeltunnel, bijvoorbeeld?

Greetz David :P

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 12:54
door Race
wel loodvrij, maar hij kan officieel geen octaan 95 hebben (al loopt die van mij er prima op)

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 14:42
door backfire
Hij kan officieel ook octaan95 hebben, alleen advies bij pingelen om naar super over te schakelen.

rubber koeltunnel? verklaar, bedoel je stuk waar de ventilator in zit, want dit zit ook vast aan de voorste motorsteunen.

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 14:46
door David
uuuuhhh :? :? :?

Hij is rood.
Dus wel lood en als ie niet pingelt kan euro 95??

Ik tank nu 1 op de 3 keer super en verder euro 95.

Is dit dan OK?

Greetz David :P

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 14:47
door David
Oh ja

en hoe zat het nou met die rubber koeltunnels?>

Hebben alle 2cv's na 85 zo'n rubber koeltunnel??

Greetz David :P

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 15:30
door backfire
David schreef:uuuuhhh :? :? :?

Hij is rood.
Dus wel lood en als ie niet pingelt kan euro 95??

Ik tank nu 1 op de 3 keer super en verder euro 95.

Is dit dan OK?

Greetz David :P
nooit lood, al vanaf de jaren 70 niet meer voor de 2cv, lees de site van Jeroen Cats er eens op na.

Als ie niet pingelt euro 95, als ie wel pingelt super.

Is OK.

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 15:31
door backfire
oh ja, mijn 87' er heeft ook rubber koelplaten.

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 17:44
door David
Meen je dat nou????

Ik meen toch echt dat iedereen over loodvervanger begon toen de euro benzines er kwamen.
Of zit ik nou zo mis??

Greetz David :P

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 18:53
door Roel l'Hiver
Die van mij zijn ook met rubber bekleed, ook hartstikke gebarsten. Ik denk dat ik ze er t.z.t. gewoon weer opzet.

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 22:22
door theoenmarion
Ik heb ook een 2cv van '86 met rubber koelplaten. op het kenteken staat bij mij ook 2cv 6 club s6

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 23:37
door backfire
David schreef:Meen je dat nou????

Ik meen toch echt dat iedereen over loodvervanger begon toen de euro benzines er kwamen.
Of zit ik nou zo mis??

Greetz David :P
voor 2cv zit je mis, tenzij je een eend hebt van (volgens mij ) voor 1970. Vergeet niet dat er veel commercielle klets te koop is. Bij de Sausse ente was het volgens mij zelfs een verkoop argument, terwijl de koppen en bijbehorende onderdelen sinds de jaren 70 niet meer zijn veranderd. In de jaren 80 verkocht citroen een dyane met lpg af fabriek.

Geplaatst: ma 17 okt, 2011 23:40
door David
Zijn die van jou ook helemaal gebarsten?
Die barsten, dat is niet eens zo erg, maar alles is zo gruwelijk aangekoekt en zit zo vastgebakken. Daar is echt geen eer meer aan te behalen.

Daarom wil ik ze vervangen, het liefst door nieuwe rubber exemplaren. Maar ik kan ze nergens vinden.

Greetz David :P

Geplaatst: di 18 okt, 2011 16:43
door Anton
Op mijn motor, 1986 S6, zat ook rubberen koelbeplating om de cilinders, dit was gebarsten en deels vergaan. Ik heb er stalen beplating op gezet, past perfect en sluit goed aan op het ventilatorhuis en de kachelpotten.

Groet, Anton

Geplaatst: di 18 okt, 2011 18:36
door theoenmarion
Waar koop je die, en hoe zit het met het geluid?