Max snelheid ineens lager

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 26 okt, 2011 17:56

die begrenzing komt (voor zover ik weet) doordat de vlotter de benzinetoevoer afsluit. en ja dan houdt het na een tijdje op natuurlijk. volgens mij is dat heel normaal. iig al mijn eendachtigen hadden er last van (maar dan moet je wel goed hard en langdurig de bocht door)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » wo 26 okt, 2011 18:07

Ha dan is dat probleem dus opgelost. Het is een lekker lange best redelijk scherpe bocht de snelweg op. Heerlijk om lekker hard (voor een eend dan) doorheen te knallen. Dat was dus het probleem den ik.

Ik heb overigens geen problemen meer gehad met ineens slecht stationair (lees niet) lopen.

Eigenlijk rijd ze heerlijk! Alleen nog een nieuwe kachel pot. Ik wordt vergast!
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 26 okt, 2011 18:11

als je vergast wordt is dat hoogstwaarschijnlijk je cilinderkop die nagetrokken moet worden (ja of idd lekkage bij spruitstuk of, maar dat gebeurd niet vaak, een lekke kachelpot)
Laatst gewijzigd door dyane_maniac op wo 26 okt, 2011 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » wo 26 okt, 2011 18:15

het is verstandig om tijdens het kleppen stellen ook even de kop na te trekken voorkomt lekkage aan de kop zeker als alles uit elkaar is geweest
2cv6 azu-b 250

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » do 27 okt, 2011 12:37

Even voor de duidelijkheid. De motor is niet uit elkaar geweest.

De linker uitlaat lekt ergens bij de pot of de aansluiting op de cilinder.
Ik krijg uitlaatgas binnen (en nee ik was nog niet toe aan mijn einde, het is niet expres.
Lekkende koppen kan natuurlijk goed helpen het vermogen ineens te drukken.

Volgende week mijn "kundige monteur" eens met een bezoekje vereren. Misschien dat hij zo begrijpt wat er is. Hij zal ook de kop kunnen natrekken.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 27 okt, 2011 13:56

ik heb wel vaker een kop na moeten trekken zonder dat het blok uit elkaar is geweest.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1949
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » do 27 okt, 2011 14:39

Ondertussen, rij maar met een raampje open.
tweeceevees zijn leuk!

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » do 27 okt, 2011 18:03

sorry ik dacht dat hij uitelkaar was geweest
hopelijk dat je snel de oplossing vind
2cv6 azu-b 250

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » do 27 okt, 2011 22:19

Geeft niet hoor Pieter, de auto is uit elkaar geweest voor een nieuw chassis en laswerk aan de koets. De motor is gescheiden geweest van de bak voor een andere koppeling. Verder is het blok zo te zien nooit los geweest.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » ma 31 okt, 2011 18:48

Vandaag mijn "kundige monteur" bezocht. De kachel pot leek ook hem een sterk verhaal. We hebben dus gekeken wat het kon zijn. Al snel bleek de pakking van de linker kant van het uitlaatspruitstuk lek. We hebben dus alles los gemaakt, schoon gemaakt en alle pakkingen van het spruitstuk vervangen. Alles weer vast en starten. Ik denk dat het geheel misschien 10 klappen dicht was. Daarna weer lek aan de linkerkant. Spruitstuk nog wat verder aangedraaid. Het hielp niet. Toen we de dop vervingen voor een sleutel bleek dat de nieuwe moer wel draaide. Helaas echter draaide het voorste tapeind ook...

Alles dus maar weer los. Toen bleek dat het tapeind heel was maar de aluminium draad uit de kop los was gekomen... Aan dit blok was nog nooit gesleuteld! Uiteindelijk dus een helicoil en nieuw tapeind. Nu is alles wel goed dicht en dat lijkt ook te blijven.

We hebben ook de koppen na getrokken en opnieuw kleppen gesteld. Mijn vermogen lijkt helemaal terug. Uitlaatdanmpen komen nu weer allemaal achter de auto uit. Ze loopt prachtig weer en rijdt zo fijn!

Het is wel een auto met hindernissen. Er is behoorlijk wat aangepakt wat we eigenlijk niet hadden verwacht gezien de lage kilometer stand.

Overigens was ook dit weer allemaal keurig garantie!
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » di 6 dec, 2011 23:15

Nou een update mag wel...

Gisteren is het spruitstuk voor de 4e! keer los geweest. Weer de pakking aan de linkerkant er uit...
Nu alles echt er af gehaald. Mijn kundige monteur had al een andere kop klaar liggen want de gedachte was dat daar iets niet goed was.

Toen het spruitstuk onderste boven lag bleek al snel dat we niet echt heel secuur hadden gekeken. Er bleken pakkingresten op het spruitstuk te zitten. Dus nu alles heel goed schoon en gevlakt. Alles weer gemonteerd en eindelijk komt er geen naar gas meer in de auto. Meestal plakken de pakkingen op de kop en niet op het spruitstuk. Helaas bleek dat hier anders... Anders gezegd kan ervaring je ook in de weg zitten.

We hebben dus veel geleerd en het keurig opgelost. Ben zelfs gecompenseerd voor mijn kilometers naar de garage! Het werd dus een gebed met een end en ik denk zelf een goed end.

Ze rijdt heerlijk en is ontdaan van vieze luchtjes!
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Plaats reactie