Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 26 okt, 2011 17:56
door dyane_maniac
die begrenzing komt (voor zover ik weet) doordat de vlotter de benzinetoevoer afsluit. en ja dan houdt het na een tijdje op natuurlijk. volgens mij is dat heel normaal. iig al mijn eendachtigen hadden er last van (maar dan moet je wel goed hard en langdurig de bocht door)

Geplaatst: wo 26 okt, 2011 18:07
door ejfrolich
Ha dan is dat probleem dus opgelost. Het is een lekker lange best redelijk scherpe bocht de snelweg op. Heerlijk om lekker hard (voor een eend dan) doorheen te knallen. Dat was dus het probleem den ik.

Ik heb overigens geen problemen meer gehad met ineens slecht stationair (lees niet) lopen.

Eigenlijk rijd ze heerlijk! Alleen nog een nieuwe kachel pot. Ik wordt vergast!

Geplaatst: wo 26 okt, 2011 18:11
door dyane_maniac
als je vergast wordt is dat hoogstwaarschijnlijk je cilinderkop die nagetrokken moet worden (ja of idd lekkage bij spruitstuk of, maar dat gebeurd niet vaak, een lekke kachelpot)

Geplaatst: wo 26 okt, 2011 18:15
door 2cvpieter
het is verstandig om tijdens het kleppen stellen ook even de kop na te trekken voorkomt lekkage aan de kop zeker als alles uit elkaar is geweest

Geplaatst: do 27 okt, 2011 12:37
door ejfrolich
Even voor de duidelijkheid. De motor is niet uit elkaar geweest.

De linker uitlaat lekt ergens bij de pot of de aansluiting op de cilinder.
Ik krijg uitlaatgas binnen (en nee ik was nog niet toe aan mijn einde, het is niet expres.
Lekkende koppen kan natuurlijk goed helpen het vermogen ineens te drukken.

Volgende week mijn "kundige monteur" eens met een bezoekje vereren. Misschien dat hij zo begrijpt wat er is. Hij zal ook de kop kunnen natrekken.

Geplaatst: do 27 okt, 2011 13:56
door dyane_maniac
ik heb wel vaker een kop na moeten trekken zonder dat het blok uit elkaar is geweest.

Geplaatst: do 27 okt, 2011 14:39
door marcopr
Ondertussen, rij maar met een raampje open.

Geplaatst: do 27 okt, 2011 18:03
door 2cvpieter
sorry ik dacht dat hij uitelkaar was geweest
hopelijk dat je snel de oplossing vind

Geplaatst: do 27 okt, 2011 22:19
door ejfrolich
Geeft niet hoor Pieter, de auto is uit elkaar geweest voor een nieuw chassis en laswerk aan de koets. De motor is gescheiden geweest van de bak voor een andere koppeling. Verder is het blok zo te zien nooit los geweest.

Geplaatst: ma 31 okt, 2011 18:48
door ejfrolich
Vandaag mijn "kundige monteur" bezocht. De kachel pot leek ook hem een sterk verhaal. We hebben dus gekeken wat het kon zijn. Al snel bleek de pakking van de linker kant van het uitlaatspruitstuk lek. We hebben dus alles los gemaakt, schoon gemaakt en alle pakkingen van het spruitstuk vervangen. Alles weer vast en starten. Ik denk dat het geheel misschien 10 klappen dicht was. Daarna weer lek aan de linkerkant. Spruitstuk nog wat verder aangedraaid. Het hielp niet. Toen we de dop vervingen voor een sleutel bleek dat de nieuwe moer wel draaide. Helaas echter draaide het voorste tapeind ook...

Alles dus maar weer los. Toen bleek dat het tapeind heel was maar de aluminium draad uit de kop los was gekomen... Aan dit blok was nog nooit gesleuteld! Uiteindelijk dus een helicoil en nieuw tapeind. Nu is alles wel goed dicht en dat lijkt ook te blijven.

We hebben ook de koppen na getrokken en opnieuw kleppen gesteld. Mijn vermogen lijkt helemaal terug. Uitlaatdanmpen komen nu weer allemaal achter de auto uit. Ze loopt prachtig weer en rijdt zo fijn!

Het is wel een auto met hindernissen. Er is behoorlijk wat aangepakt wat we eigenlijk niet hadden verwacht gezien de lage kilometer stand.

Overigens was ook dit weer allemaal keurig garantie!

Geplaatst: di 6 dec, 2011 23:15
door ejfrolich
Nou een update mag wel...

Gisteren is het spruitstuk voor de 4e! keer los geweest. Weer de pakking aan de linkerkant er uit...
Nu alles echt er af gehaald. Mijn kundige monteur had al een andere kop klaar liggen want de gedachte was dat daar iets niet goed was.

Toen het spruitstuk onderste boven lag bleek al snel dat we niet echt heel secuur hadden gekeken. Er bleken pakkingresten op het spruitstuk te zitten. Dus nu alles heel goed schoon en gevlakt. Alles weer gemonteerd en eindelijk komt er geen naar gas meer in de auto. Meestal plakken de pakkingen op de kop en niet op het spruitstuk. Helaas bleek dat hier anders... Anders gezegd kan ervaring je ook in de weg zitten.

We hebben dus veel geleerd en het keurig opgelost. Ben zelfs gecompenseerd voor mijn kilometers naar de garage! Het werd dus een gebed met een end en ik denk zelf een goed end.

Ze rijdt heerlijk en is ontdaan van vieze luchtjes!