motor starten na enkele jaren stilstand

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » di 20 dec, 2011 13:29

bartvds schreef:Aanslaan was er niet bij, naar alle waarschijnlijkheid benzinepomp stuk want er komt geen benzine uit het darmpje aan de carbu, zal dus toch slepen worden, had er graag mee gereden.

Bart.
Benzinepomp vervangen is minder moeite dan slepen... :wink:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 20 dec, 2011 14:49

Als benzine oppompen met startmotorkracht niet lukt, kun je nog proberen te starten nadat je wat remmenreiniger in het keeltje van de carburateur hebt gespoten. Als -ie dan wel aanslaat, is er nog een kans dat de benzinetoevoer op gang komt.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 20 dec, 2011 15:09

blanc/rouge2cv schreef:`praten we hier over het inlaat of uitlaat spruitstuk?
zal wel het inlaatspruitstuk zijn want uitlaatspruitstuk blaast alleen .
het is alleen 1 ding. en als de motor niet loopt (dus echt met minstens 800 toeren draait) dan kan die roest en gruis als die er is echt makkelijk door een geopende klep in de verbrandings kamer komen. en eenmaal daar, zakt dat naar het laagste punt (is het laagste deel van de cilinderwand) en dan probeer je m te starten en dan kun je raden wat er gebeurd.

en ja als ie eenmaal draait dan zul je naar verloop van tijd die gruis er wel uit draaien. dat lukte mij zelfs met een zuigerveer waar ik niet veel meer van terug vond. mja of je tegen die tijd nog blij bent met de staat van je blok...
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 20 dec, 2011 19:43

Het membraam van de benzinepomp kan na een tijd droogstaan heel stug worden.
Ik zou ook een nieuw pompje adviseren.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » di 20 dec, 2011 19:54

blanc/rouge2cv schreef:`praten we hier over het inlaat of uitlaat spruitstuk?
zal wel het inlaatspruitstuk zijn want uitlaatspruitstuk blaast alleen .
die bestaat natuurlijk uit 1 deel dus beide los halen zeg maar :wink:

en het gaat om het uitlaat gedeelte want daar hoopt zich roet en roest in op
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Gebruikersavatar
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 3 feb, 2010 03:51
Locatie: België

Bericht door bartvds » vr 23 dec, 2011 22:46

Ga een dezer dagen de benzinepomp eens vervangen, heb er hier nog enkele liggen, wil toch het motortje eens horen draaien, de auto staat intussen al in mijn garage.

Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Plaats reactie